مدل بشقاب حصیری و کاربردهای آن در دکوراسیون

مدل بشقاب حصیری و کاربردهای آن در دکوراسیون

به قلم: المیرا فلاحیان

دیزاین دیوارهای خالی کار چندان ساده‌ای نیست و می‌توانیم آن را به عنوان چالشی بزرگ برای بسیاری از افراد بدانیم. به خصوص اگر فرد قصد داشته باشد که دیوار خانه را طوری دیزاین کند که ترکیبی از چند المان مختلف با سبک‌های متنوع باشد، این کار دشوارتر خواهد شد. چیدمان دیوار، به شکلی متفاوت از حالت استاندارد کار ساده‌ای نیست. به همین خاطر امروزه اکسسوری‌های متنوعی به وجود آمده‌اند تا افراد بتوانند با دست باز نسبت به دیزاین دیوارهای خود اقدام نموده و المان‌های دلخواه خود را با یکدیگر ترکیب کنند. مدل بشقاب حصیری از آن نمونه وسایلی است که کاربرد زیادی می تواند در دکوراسیون داخلی داشته باشد. با ما در ادامه این مطلب چیدانه همراه باشید.

استفاده ازچند مدل بشقاب حصیری در نشیمن

مدل بشقاب حصیری در دکوراسیون اخلی

دیزاین دیوارها با بشقاب دیوارکوب حصیری، ایده‌ای نسبتا جدید و خلاقانه است که از طریق آن می‌توانید زیبایی منحصر به فردی را به خانه خود بخشیده و دیوارهای خود را به بافت‌های زیبای حصیری مجهز نمایید. استفاده از این بشقاب‌های حصیری در دکوراسیون کار ساده‌ای است و کمتر کسی ممکن است از آن‌ها به اشتباه کمک بگیرد. به همین خاطر نیز انواع بشقاب‌های حصیری گزینه بسیار مناسبی برای دیزاین دکوراسیون‌های داخلی، توسط افراد مبتدی در حوزه دکوراسیون می‌باشند.

سرویس خواب بالسا
مدل بشقاب حصیری در سبک دکوراسیون بوهو

12 ایده مدل بشقاب حصیری

انواع مدل بشقاب حصیری راه حل بسیار مناسبی برای پر کردن هر نوع دیوار خالی به حساب می‌آید. از دیوار خالی اتاق نشیمن گرفته تا دیوارهای خالی اتاق خواب و یا حتی محل کار. به همین خاطر در صدد برآمدیم تا زیباترین ایده‌های به کارگیری بشقاب حصیری و همچنین لوازم حصیری در دکوراسیون را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید از آن‌ها الهام گرفته و در دکوراسیون‌های داخلی خود نیز به کار ببرید.

مدل بشقاب حصیری و میز غذاخوری
چند مدل بشقاب حصیری بر دیوار اتاق نشیمن

1. مینیمال پیش بروید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ما به آویزان کردن بشقاب‌های حصیری به دیوارها علاقه‌مندیم این است که این مدل بشقاب‌های حصیری می‌توانند زیبایی بصری اتاق را به نوعی افزایش دهند که دکوراسیون اتاق از سبک مینیمال خود نیز دور نشود. تصویری که در ادامه آمده، ترکیبی از چینش بشقاب‌های حصیری مختلف، به صورت آبشاری می‌باشد که جلوه‌ای بسیار زیبا و منحصر به‌فرد به دیوار اتاق بخشیده است. این زیبایی، با ترکیب دو رنگ مشکی و سفید نیز توانسته به خوبی ارتباط برقرار کند وجاذبه بیشتری بیابد.

استفاده مینیمال از چند مدل بشقاب حصیری

2. از یک سبد تکی استفاده کنید

استفاده از یک سبد تکی به جای استفاده از انواع مدل بشقاب حصیری نیز می‌تواند ترکیبی بسیار زیبا در هر فضا و به روی هر دیواری باشد. از این سبدهای حصیری نه فقط به عنوان لوازم تزئینی برای دیوارهای داخل خانه، بلکه به عنوان اکسسوری‌ها و تزئینات داخل حمام و یا اتاق خواب‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود.

سبد حصیری روی دیوار

3. استایل‌های مختلف را ترکیب کنید

انواع مدل بشقاب حصیری دارای زیبایی طبیعی و جذابیت بصری منحصر به فرد هستند، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که قادر به ترکیب آن‌ها با یکدیگر نباشید. با استفاده از مدل‌های مختلف بشقاب‌های حصیری می‌توانید دکوراسیون‌های مختلفی با سبک‌های متنوع ایجاد نمایید. به تصویر زیر نگاه کنید. قرار گرفتن بشقاب‌های حصیری مختلف با سبک‌هایی از جمله سبک بوهو و سبک وینتیج سبب گشته که دیواری بسیار زیبا و خیره‌کننده به وجود آید. از ترکیب سبک‌های مختلف، تا جایی که تمام آن‌ها در یک توناژ رنگی بودند، نترسید.

انواع مدل بشقاب حصیری در دکوراسیون

4. بشقاب حصیری در آشپزخانه

استفاده از لوازم تزئینی و دکوری در دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند تاثیر به سزایی بر زیبایی و گیرایی ظاهر آن داشته باشد. در تصویر زیر از بشقاب‌های حصیری به نوعی استفاده شده که ترکیب رنگی بسیار زیبایی با سایر اجزای دکوراسیون به وجود آورده است. فرقی ندارد که آشپزخانه شما سبک وینتیج دارد و یا مدرن است، به هر حال می‌توانید از این بشقاب‌های حصیری استفاده کرده و سبک خاصی را به دکوراسیون آشپزخانه خود ببخشید.

مدل بشقاب حصیری در آشپزخانه

5. بشقاب حصیری در بالای تخت‌خواب

استنفاده از انواع مدل بشقاب حصیری در اتاق خواب طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید مانند تصویر زیر، بشقاب‌های حصیری را بالای تخت‌خواب خود آویزان کنید. اما اگر علاقه‌ای به قرار دادن آن‌ها در بالای تخت خود ندارید، می‌توانید در قسمت‌های مختلف اتاق خواب از آن‌ها استفاده کنید.

مطلب مرتبط: تخت‌خواب حصیری، حضور متفاوت چوب در دکوراسیون

چند مدل بشقاب حصیری در اتاق خواب

6. بشقاب حصیری را بالای میز تحریر آویزان کنید

در تصویر زیر، میز تحریر بسیار ساده و در عین حال مدرنی قرار گرفته است که بشقاب‌های حصیری به بالای این میز آویزان شده‌اند. این بشقاب‌ها بهترین انتخاب برای جلوه‌بخشی و افزایش جذابیت‌های یک اتاق مدرن با دکوراسیون بسیار ساده می‌باشند. بشقاب‌های حصیری موجب شلوغ شدن دکوراسیون اتاق نمی‌شوند و تنها به مقدار مورد نیاز گرما و صمیمیت به اتاق تزریق می‌کنند.

مدل بشقاب حصیری در اتاق کار

7. روی شلف دیواری قرار دهید

دلتان نمی‌خواهد بشقاب‌های چوبی را به دیوار آویزان کنید؟ نگران نباشید. راه دیگری نیز پیش روی شماست. در تصویر زیر تنها چند بشقاب حصیری کوچک و بسیار زیبا روی شلفی در بالای تختخواب قرار گرفته‌اند. همین شلف با همین بشقاب‌های حصیری جلوه‌ای بسیار خاص به اتاق بخشیده است.

مطلب پیشنهادی: تزیین دیوار پذیرایی با چوب: مدل‌های جدید طراحی دیوار چوبی

قرار دادن چند مدل بشقات حصیری روی شلف دیواری

8. جایی برای گیاهان بسازید

می‌توانید همزمان از انواع مدل بشقاب حصیری و همچنین سبدهای حصیری نیز استفاده نمایید. اگر به گیاهان علاقه داری، می‌توانید مانند تصویر زیر عمل کنید. تعدادی بشقاب حصیری را روی دیوار آویزان کنید و در مرکز آن‌ها سبدی را قرار دهید که بتوانید روی آن گل و گیاه بگذارید.

گیاهان و چند مدل بشقاب حصیری

9. گلچینی از بهترین مدل‌ها را استفاده کنید

اگر دکوراسیونی ترکیبی دارید، می‌توانید با استفاده از انواع مدل‌های بشقاب حصیری دیوار خانه را زیباتر کنید. در تصویر زیر، که اتاقی با سبک دکوراسیون وینتیج گونه را نشان می‌دهد، می‌توانید انواع مختلفی از بشقاب‌های حصیری را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مشاهده نمایید.

چند مدل بشقاب حصیری در دکوراسیون ترکیبی

10. سادگی را حفظ کنید

در تصویر زیر از مدل بشقاب حصیری با بافت درشت استفاده کرده است تا فضایی روستایی و در عین حال مدرن را جلوه‌گر باشد. در این دکوراسیون از پالت رنگی مینیمال و متریال‌های طبیعی استفاده شده است تا زیبایی‌ها را دوچندان جلوه دهد.

مدل بشقاب حصیری ساده در دکوراسیون

11. راه‌پله را با بشقاب حصیری تزئین کنید

اگر به دنبال راهی برای ایجاد تغییرات در راه پله خود هستید، تصویر زیر می‌تواند برایتان الهام بخش باشد. با قرار دادن بشقاب‌های حصیری در راه پله می‌توانید سبب افزایش محبت و صمیمت خانه شوید.

تزئین راه پله با چند مدل بشقاب حصیری

12. ترکیب بشقاب حصیری با کلاه

یکی دیگر از راه‌های مبتکرانه و خلاقانه استفاده از مدل‌های بشقاب حصیری در دکوراسیون داخلی، ترکیب آن‌ها با کلاه‌های زیبا می‌باشد. آویزان کردن کلاه روی دیوار از زمان‌های قدیم، برای افزایش زیبایی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گرفت. در تصویر زیر از این کلاه‌ها به گونه‌ای به صورت ترکیبی با بشقاب‌های حصیری و آینه‌های دکوراتیو استفاده شده است که سبک بوهوی بسیار جذابی را بوجود آورده است. اگر به سبک بوهو علاقه دارید و می‌خواهید دیوارهای اتاقتان را مطابق با این طرح، دیزاین کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از تصویر زیر الهام بگیرید.

مطلب پیشنهادی: 36 مدل وسایل دکوری هنری دست‌ساز و لاکچری

مدل بشقاب حصیری با کلاه و آینه

مدل بشقاب حصیری

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، به کار بردن انواع مدل بشقاب حصیری در دکوراسیون کار چندان دشواری به حساب نمی‌آید. اگر تصاویر بالا و به کارگیری این بشقاب‌ها در دکوراسیون برایتان جذاب بوده است، پیشنهاد ما به شما این است که همین حالا بخشی از دیوارهای خانه خود را به این بشقاب‌های حصیری اختصاصا دهید و در دیزاین این دیوار از تصاویر این مطلب و 12 ایده‌ای که ذکر کردیم الهام بگیرید. امید داریم که این مطلب چیدانه برایتان مفید بوده باشد.

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه