Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سرویس بهداشتی، زیبایی رو به تمیزی اضافه کن!

به قلم: تحریریه چیدانه

تقریبا همه ما سعی می کنیم که برای طراحی دکوراسیون بخش های متفاوتی از خانه خود دقت بالایی به کار بگیریم و خانه مان را به بهترین شکل ممکن چیدمان کنیم. در این میان اما برخی از ما اهمیت چندانی به فضاهایی مانند حمام یا سرویس بهداشتی نمی دهیم و خیلی ساده از کنار آنها می گذریم. در صورتی که داشتن یک دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی زیبا نیز جزء ملزومات چیدمان و طراحی دکوراسیون خانه به شمار می رود. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه شما هستیم تا به موضوع دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام بپردازیم و شما را با المان ها و وسایلی آشنا کنیم که در روند طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام موثر هستند.

دکوراسیون مسکونی
کابینت روشویی مدرن
دکوراسیون مسکونی

سرویس خواب بالسا

استفاده از کمد، کابینت و شلف در سرویس بهداشتی

یکی از مهم ترین وسایلی که می توانند در طراحی دکوراسیون حمام به کمک شما بیایند کمد، کابینت و یا شلف های حمام هستند. ممکن است قرار دادن کمد، شلف و یا کابینت در دکوراسیون حمام و دستشویی برایتان خیلی اهمیت نداشته نباشد، اما مطمئن باشید که این عناصر، بسیار کاربردی هستند و تاثیر بسیار زیادی در فضا خواهند داشت. قرار دادن انواع شوینده ها، حوله ‌ها، دستمال‌کاغذی و دیگر وسایل ریز و درشت لازم حمام و دستشویی در کمد، کابینت و یا شلف، استفاده از فضا را بهینه ‌تر کرده و در جلوگیری از شلوغی و پراکندگی وسایل نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

علیرضا نعمتی/studio bazi
سرویس بهداشتی مدرن
علیرضا نعمتی/studio bazi

اکسسوری حمام

استفاده از اکسسوری در دکوراسیون حمام

معمولا در دکوراسیون حمام از انواع اکسسوری ‌های بهداشتی استفاده می شود. استفاده از این وسایل و البته حفظ هماهنگی آنها با هم و هم چنین با فضای مورد استفاده، از نکاتی است که حتما باید به آن توجه کنید. شاید از نظر شما چنین مسئله ای اهمیت چندانی ندارد، اما به خاطر داشته باشید که همین نکات ریز و کوچک هستند که سلیقه و توجه صاحبان خانه را می رسانند.

حوله حمام

انواع حوله برای دکوراسیون حمام و دستشویی

حوله از دیگر وسایلی است که وجود آن در دکوراسیون حمام و دستشویی لازم و ضروری است. شما می توانید برای زیباتر شدن حمام و دستشویی خود از حوله هایی با رنگ‌ ها و اندازه های مختلف استفاده کنید. علاوه بر این می توانید آنها را تا کرده و یا بپیچید و در قسمتی قرار دهید که در معرض پاشیده شدن قطرات آب و خیس شدن قرار نگیرد.

پرده حمام

استفاده از پرده حمام

پرده یکی از وسایلی است که وجود آن در حمام برای زیباتر شدن فضا و همین طور جداسازی قسمت های مختلف آن بسیار مناسب است و همیشه هم پیشنهاد می شود. برای انتخاب یک پرده حمام مناسب، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. مهم ‌ترین مسئله ای که باید در نظر بگیرید، جنس مناسب پرده است. در رابطه با رنگ نیز باید بگوییم که رنگ های روشن، بهترین گزینه به حساب می ‌آیند، اما اگر مطابق سلیقه شما نیستند می توانید از رنگ های مورد علاقه تان استفاده کنید. از لحاظ اندازه نیز دو نوع تمام ‌قد و نیمه ‌قد برای پرده حمام وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

سبد حمام

نظم دهی حمام با جعبه و سبد

معمولا در حمام و دستشویی وسایل ریز و درشتی وجود دارند که بر طبق خواسته و سلیقه صاحب ‌خانه در آنجا قرار می گیرند. این وسایل شامل انواع صابون، شامپو، شوینده‌ های بدن، خوشبو کننده، شمع، حوله و… می شوند. برای جلوگیری از به ‌هم ‌ریختگی فضا، پیشنهاد می کنیم که برای نگهداری آنها از جعبه و سبدهای زیبا استفاده کنید. توصیه می کنیم که برای هر مجموعه یک سبد و جعبه انتخاب کنید و وسایل خود را در آن بچینید.

دکوراسیون یاشیل
استفاده از آینه های دکوراتیو در سرویس بهداشتی
دکوراسیون یاشیل

اکسسوری ‌های زینتی و لوازم دکوری سرویس بهداشتی

یکی از راه های زیباتر کردن تمامی فضاهای خانه استفاده از اکسسوری های تزئینی و لوازم دکوری است. دکوراسیون حمام و دستشویی نیز از فضاهایی به حساب می ‌آیند که از این قاعده مستثنی نیستند. پیشنهاد ما استفاده از شمع و روغن بودار، انواع مجسمه و… است، با این حال بنا بر سلیقه خودتان نیز می توانید به سراغ انتخاب های دیگری بروید.

استودیو معماری نیارش سبز
طراحی و اجرا دکوراسیون پنت دوبلکس
استودیو معماری نیارش سبز

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون سرویس بهداشتی

اگر دستشویی و حمام شما نورگیر است، قرار دادن گل و گیاه در این فضاها ایده ای بسیار خاص و منحصر به ‌فرد است. شما می توانید بنا بر سلیقه خود از گیاهانی با اندازه های مختلف استفاده نمایید تا دکوراسیون حمام و دستشویی خود را متمایز سازید. مرطوب بودن این فضاها کمک بسیاری به رشد گیاهان خواهد کرد، پس حتما برای یک ‌بار هم که شده از گیاهان در فضای حمام و دستشویی استفاده کنید و لذت ببرید.

طراحی فرمولینگ دکوراسیون داخلی
طراحی سرویس بهداشتی
طراحی فرمولینگ دکوراسیون داخلی

پیش از این در مطلب «گیاهان آپارتمانی مناسب حمام، مگه میشه؟» در این رابطه گفته ایم که طبیعتا محیط و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به لحاظ موقعیت و شرایط محیطی که دارند به نوع خاصی از گیاهان نیاز پیدا می کنند و شما نمی توانید هر گیاهی را که در سایر بخش های خانه از آنها نگهداری می کنید به این فضا نیز بیاورید، پس باید گیاهانی را انتخاب کنید که با نور کم، رطوبت زیاد و همین طور دمای بالای حمام کنار بیایند و بتوانند طراوت خود را حفظ کنند. در همین مطلب شما را با گیاهانی آشنا کردیم که می توانند انتخاب خوبی برای دکوراسیون حمام باشند. بر اساس این مطلب برخی از این گیاهان شامل این موارد می شوند:

  • گیاه برگ عبایی
  • گیاه آگلونما
  • گیاه پاپیتال
  • گیاه سانسوریا
  • گل ارکیده

استودیوی معماری کات / مهدی کامبوزیا
طراحی سرویس بهداشتی مدرن
استودیوی معماری کات / مهدی کامبوزیا

آیینه و روشویی حمام

آیینه از عناصری است که معمولا در دکوراسیون حمام و دستشویی قرار داده شده و با روشویی هماهنگ می ‌گردد. از آنجایی که این مکان ‌ها برای بهداشت فردی هستند لزوم آیینه نیز در موارد بسیاری احساس می ‌شود و به دنبال آن هم وجود روشویی الزامی خواهد بود. علاوه بر جنبه زیبایی و تزئین، یکی از دیگر مزایای وجود آیینه در حمام و دستشویی این است که در مواردی که فضا کوچک باشد، آن را بزرگ‌ تر و روشن‌ تر نشان خواهد داد، بنابراین شما می ‌توانید با خیال راحت به سراغ ابعاد بزرگ‌ تری از آیینه نیز بروید.

توصیه ما این است که به سراغ آیینه‌ های بی قاب و یا آنهایی که قابشان رطوبت را جذب نمی‌ کنند، بروید. پیش از این در مطلب «آینه حمام و دستشویی، 20 مدل برای بهترین انتخاب!» شما را با مدل های متفاوتی از آینه های حمام آشنا کردیم. با مطالعه این مطلب می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

 

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه