Chidaneh.com placeholder image

استادیوم میزبان جام جهانی در ماتائوس برزیل

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای ورزشی: طراحی این استادیوم براساس ایده خلق یک سازه ساده اما بسیار کارآمد صورت گرفت که الهام‌گرفته از ویژگی‌های خاص منطقه‌ای که در آن قرار داشت و تنوع طبیعی موجود در فرم‌ها در یک منطقه گرمسیری بود. این استادیوم گنجایش 44400 نفر را دارد و در منطقه مرکزی این شهر قرار گرفته که فرودگاه را به مرکز شهر پیوند می‌دهد.

استادیوم میزبان جام جهانی در ماتائوس برزیل

چوب و هنر

این ساختمان جدید دارای یک پارک ورزشی، امکانات مربوط به ورزش دوومیدانی، سالن‌ها چندمنظوره و یک مرکز آبی است. این پروژه براساس همکاری نزدیک شرکت معماری آلمانی با مسئولان برزیلی انجام شد.

استادیوم میزبان جام جهانی در ماتائوس برزیل

برای بیش‌ترین استفاده از توپوگرافی این منطقه که دارای یک شیب ملایم است این استادیوم بر روی زمینی ساخته شد که در آن فضایی برای دسترسی‌های VIP، رسانه‌ها، و بازیکنان و نیز فضاهای مربوط به پارکینگ وجود داشت. یک حلقه که شامل فضای مخصوص نشستن تماشاگران، دفاتر کار موجود در استادیوم، و یک رستوران است لایه بالایی این سازه را از لایه پایینی آن جدا می‌کند.

استادیوم میزبان جام جهانی در ماتائوس برزیل

ساختار پشت بام این استادیوم متشکل از عناصر پیش‌‌آویز و مهاربندی‌هایی به شکل باکس‌های توخالی از جنس استیل است که هم‌چنین به‌عنوان ناودان‌هایی برای تخلیه حجم آبی که به دلیل باران‌های گرم‌سیری به وجود می‌آید عمل می‌کند. در روزهای گرم و مرطوب سقف این استادیوم جلوتر می‌آید و به‌عنوان سایه‌بان بر روی بالکن‌ها و مسیرهای دسترسی عمودی عمل می‌کند. پشت بام و سردر این استادیوم از شیشه‌های مات تشکیل شده‌اند. استادیوم آمازون یکی از اولین استادیوم‌های جهان است که گواهی‌نامه ساختمان سبز از انجمن ساختمان سبز آمریکا را به دست آورده است.

استادیوم میزبان جام جهانی در ماتائوس برزیل

استادیوم آمازون میزبان تعدادی از بازی‌های جام جهانی 2014 است که عبارتند از:

کامرون- کرواسی (گروه A)

انگلستان- ایتالیا (گروه D)

هندوراس- سوئیس (گروه E)

آمریکا- پرتغال (گروه G)

استادیوم میزبان جام جهانی در ماتائوس برزیل
 

منبع: .e-architect.co.uk | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 01 تیر 1393
چقد طراحیش خوبه
avina در تاریخ 01 تیر 1393
هر چند بزریلی ها کشمکش های زیادی رو برای میزبانی گذروندن اما انصافا ورزشگا ه ها ی خوبی درست کردن.
aysal در تاریخ 03 تیر 1393
واقعا همکاری بینظیری بوده تفکر کارآمد المانی وزیبایی شناسی برزیلی خیلی زیباست

ثبت دیدگاه