Chidaneh.com placeholder image

از این عکس‌ها برای سفره شب یلدا حتما ایده بگیرید!

به قلم: یاسمین ثریا
عکس سفره شب یلدا ساده

یلدای امسال کمی متفاوت از سال‌های گذشته است. در چیدانه عکس سفره شب یلدا ساده که بتوانید، بدون نیاز به گشتن در خرازی‌ها و ظرف‌فروشی‌ها پهن کنید را برای‌تان حاضر کرده است. در طراحی این سفره‌ها سعی شده همه چیز جمع و جور باشد که به راحتی در قاب موبایل جمع شود. امسال که کرونا در لحظات ما جا خوش کرده است.

عکس سفره شب یلدا ساده، سنتی

عکس سفره شب یلدا ساده با لوازم داخل خانه 

سفره شب یلدا را با هرچه در خانه دارید، تزئین کنید. پیش‌تر خانم‌ها برای زیبا ساختن بساط شب یلدا، ست‌های زیبای ظروف، روبان، شمع یا رومیزی را تهیه می‌کردند. با انواع گل‌آرایی و میوه‌آرایی سفره‌ای رویایی را به رخ خانواده می‌کشیدند. متاسفانه در شرایط کنونی مجالی برای چنین هنرنمایی‌هایی نیست. می‌توانید یک سفره ساده یلدا را با ظروف آشپزخانه و خرده‌ریزهای خیاطی‌تان، به راحتی پهن کنید.

قالیشویی ادیب

اگر برای دوخت و دوز سفره شب یلدا به دنبال خرده‌ریز هستید، همین حالا برای سوزن نخ‌تان هم یک کیف جالب درست کنید. راهنمای خرید چرخ‌خیاطی را هم نگاهی بیاندازید؛ در گرانی‌های امروز، شاید لازم باشد برخی چیزها را خودتان بدوزید.

عکس سفره شب یلدا ساده
عکس سفره شب یلدا ساده

سفره‌های کاملا یرانی با المان‌های سنتی

1. ظروف و ست‌های موجود در منزل

برای انداختن عکس سفره شب یلدای ساده، بیخود خرج‌تراشی نکنید. بیشتر خانم‌ها در جهاز خود یک دست ظرف ست دارند. مثلا:

با همین ظروف یک سفره ساده تدارک ببینید. مانند تصویر بالا انار، آجیل، میوه و بقیه شب‌چره‌ها را به اندازه خانواده کوچک‌تان بریزید و روی میز بگذارید.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن ظروف مسی در 5 دقیقه

عکس سفره شب یلدا ساده
عکس سفره شب یلدا ساده با ظروف مسی

مطلب پیشنهادی: از ظرف‌های هفت‌سین قدیمی برای شب یلدا استفاده کنید

2. سینی دکوراتیو 

اگر در خانه از آن ظرف‌های قدیمی ندارید یا نمی‌خواهید عکس سفره شب یلدا ساده شما، حالت خیلی سنتی به خود بگیرد؛ می‌توانید از اکسسوری‎‌های دکوری سبک جدیدتان در سفره شب یلدا استفاده کنید. مثلا سینی‌های دکوراتیو و شمع‌های مدرن را بچینید و انار، آجیل یا شیرینی‌ خانگی را در آن قرار دهید. این لوازم سفره ساده یلدای شما را کمی مدرن‌تر می‌کنند:

می‌توانید از این سینی دکوراتیو با تم سبز و قرمز برای یلدای کرونایی ایده بگیرید.

عکس سفره شب یلدا ساده مدرن
عکس سفره شب یلدا ساده مدرن
تزیینات سفره شب یلدا

مطلب پیشنهادی: لوازم دکوری شب یلدا، 27 پیشنهاد شگفت انگیز

اگر سینی دکوراتیو ندارید می‌توانید با ظروف بلور ساده چند نوشیدنی یلدایی با میکس هندوانه یا آب انار درست کنید؛ روی میز بچینید و کنار آنها عکس بگیرید.

عکس سفره شب یلدا ساده

ظروف نقاشی‌شده لعابی

یکی از ایده‌های جاب برای عکس سفره شب یلدا ساده استفاده از ظروف نقاشی شده است. انواع این ظروف با زیبایی‌های خود دیگر نیازی به تزئین ندارند. همین‌که در آنها مقداری انار دان شده بریزید؛ کلی جلو هستید.

عکس سفره شب یلدا ساده

 

شب‌چره‌های مدرن یلدا

کیک اسفنجی: کیک را بپزید، روی آن را با خامه سفید بپوشانید؛ سپس روی کیک را با ژله خوش‌رنگ انار تزیین کنید.

دسر هندوانه : برای دسر می‌توانید سراغ هندوانه نیز بروید. هندوانه را به دو نیمه ببرید و محتویات آن را خالی کنید و داخلش ژله قرمزرنگ بریزید و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای سرو کردن می‌توانید آن را برش زده و به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

آب هندوانه: . این ایده به نظر هیجان‌انگیز می‌آید؛ ضمن آنکه حسابی هم ساده و مقرون به صرفه است. کافی است داخل لیوان‌ها، چند برگ نعناع، یک برش لیمو و تعدادی دانه انار بریزید. بدین ترتیب نوشیدنی‌ای با دیزاین ویژه خواهید داشت که حسابی مهمان‌های‌تان را غافلگیر می‌کند.

آبمیوه شب یلدا

 

آب هندوانه برای شب یلدا

یا برای جلوه بیشتر به جای استفاده از لیوان، از ظروف شیشه‌ای (مانند شیشه‌های زیتون) برای سرو آبمیوه‌های خود استفاده کنید. کافی است بعد از ریختن آبمیوه مثلا آب هندوانه داخل آن نی بگذارید و در کنار چند برش از هندوانه را سرو کنید.

رویایی ساختن سفره شب یلدا

اگر می‌خواهید عکس سفره شب یلدا ساده داشته باشید و از ایده‌های ظروف ما زیاد خودش‌تان نیامده؛ یک پیشنهاد داریم. به شیوه چیدمان سفره فکر کنید:

  • تقارن
  • هماهنگی
  • سادگی سفره
  • شمع

1. رومیزی ساده

می‌توانید یک پارچه قرمز ساده را روی میز پهن بکنید؛ اگر میز مناسب ندارید، سفره را روی زمین بیاندازید. تمام ظرف‌های شب‌چره را به صورت دو به دو قرینه روی آن بچینید. ضمنان برای زیباتر شدن سفره، شمع عم روشن کنید.

عکس سفره شب یلدا ساده 99
عکس سفره شب یلدا ساده قرمز

2. بلور سلده و قرمز تند

در این نمونه عکس سفره شب یلدا ساده، ببینید رنگ قرمز سفره، چطور در تصویر خود را نشان داده است. اگر خانم خانم روی این سفره از ظروف خیلی پرنقش و نگار استفاده می‌کرد؛ نمای زیبای رومیزی قرمز از بین می‌رفت. 

3. روبان قرمز

 

روبان‌هایی که دور ظروف بلور پیچیده شده‌اند را خوب ببینید. اگر می‌خواهید سفره شب یلدای‌تان تم یکپارچه‌ای بگیرد اما ظروف یک شکلی ندارید؛ می‌توانید مانند این تصویر دور تمام ظروف یک از یک روبان یا پارچه استفاده کنید. 

4. شمع 

حتی اگر ساده‌ترین سفره دنیا در خانه شما پهن شده باشد؛ اگر تنها یک شمع در آن روشن کنید. فضای خانه بسیار رویایی، شاعرانه و در عین حال باکلاس! می‌شود. در نمونه‌های زیر ببینید چطور این قاب‌های ساده یلدا، جادویی شده‌اند.

عکس سفره شب یلدا ساده
عکس سفره شب یلدا

در پایان

همان طور که انواع عکس سفره شب یلدا ساده و خودمانی را در بالا مشاهده کردید؛ می‌توان با لوازم موجود در خانه بدون خرج اضافه سرمای این شب طویل را ذوب کرد. ایده شما چیست. اگر امسال در یلدا از سفره جمع و جور مختص ایام کرونا، عکس گرفتید، حتما اینستاگرام چیدانه را هم تگ کنید. 

 

مطالب پیشنهادی:

دیگر ایده‌های چیدانه برای سفره شب یلدا

فکر کرده‌اید یلدا مختص پارسی‌زبان‌هاست؟ سخت در اشتباهید.

میز مدرن شب یلدا بچین!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
m.shahpari89_33523 در تاریخ 25 آذر 1395
خیلی خوب بودند ممنون

ثبت دیدگاه