Chidaneh.com placeholder image

بی نظیر برای آپارتمان های شهری!

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی و نوآوری: سِلا (Cella) محصولی جدید و خلاقانه است که به منظور نزدیک کردن انسان‌های شهرنشین به طبیعت طراحی شده است. این محصول از پلاستیک‌های سبک و انعطاف‌پذیر ساخته شده تا خزه‌ها و گیاهان کوچک را در خود جای دهد. سلا یک خُرداقلیم (microclimate) ایجاد می‌کند که به گیاهان این امکان را می‌دهد که هم از درون و هم از بیرون رشد کنند.
 

محصولی برای آپارتمان های شهری

قالیشویی ادیب

سلا قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را به دیوار یا در پشت بام نصب کرد و یا آن را روی پایه قرار داد. این محصول قابل جابه‌جایی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و می‌توان آن را به واحدهای دیگر نیز پیوند زد.  

تیم ecoid براساس دانش پیشرفته‌ای در مورد خزه، سلا را از خروجی یک پژوهش مربوط به پشت‌بام‌های سبز در دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد طراحی کرد. از آن‌جایی که خزه تمامی مواد مغذی خود را از هوا جمع‌آوری می‌کند نیازمند سطوح مشخصی از باد، سایه، و رطوبت است، اما به خاک نیازی ندارد. پژوهش‌ها نشان داد که خزه در صخره‌ها و سنگلاخ‌ها بهتر رشد می‌کند چراکه این سطوح بسیار متخلل هستند.
 

این امر منبع الهام طراحی سلا بود. پس از چهار سال مشاهدات کامل و اصلاحات فراوان سلا با وزنی بسیار سبک طراحی شد. اندازه‌ها و اشکال این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا محیطی ناهمگن برای خزه ایجاد کرده تا در هر شرایطی به خوبی رشد کند.
 

قابلیت منحصربه‌فرد سلا در خلق خرداقلیمی مطلوب برای رشد خزه و گیاهان باعث شده است تا این محصول با هر شرایط و محیطی انطباق یابد. فرم ارگانیک و کوچک واحدهای این محصول استفاده از آن را در باغچه‌ها، آپارتمان‌ها، و خانه‌های شهری آسان کرده است و آن را می‌توان به هر سطحی نصب کرد. هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد، می‌توانید یک باغچه سنتی در کف بسازید یا آن را روی دیوار نصب کنید و یا آن را از سقف آویزان کنید.
 

منبع: contemporist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nariman در تاریخ 28 خرداد 1393
خیلی زیبا هستند ولی آیا برای رشد کیاهان کوچک نیستند؟
sarina در تاریخ 28 خرداد 1393
چقدر خوشگلن اون خزه ها حشره نمیزارن؟
aysal در تاریخ 28 خرداد 1393
واقعا زیباست من که عاشقش شدم اینا به تولید انبوه هم رسیده یا فقط تحقیقی بوده ؟بهرحال اگه توایران باشه خیلی خواهان داره.
avina در تاریخ 29 خرداد 1393
چقدر جالب . واقعا چطور به فکر ابداعی برای خزه ها افتاده ؟!!! ولی این خزه ها باعث ایجاد حشره نمیشن؟

ثبت دیدگاه