Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون راهروهای تاریک، 10 ترفند هوشمندانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

ورودی و راهرو: راهرو ها یکی از اولین فضاهای خوش آمدگویی در دکوراسیون منزل می باشند که میزان روشنایی آن ها تاثیر زیادی در جلوه وزیبایی آن ها دارند. اما غالبا در طراحی ها راهرو ها را به بخش های کم نور و تاریک پلان منتقل می کنند بنابراین حالت دعوت کنندگی خود را از دست می دهند. امروز در چیدانه می خواهیم شما را با 10 ترفند ساده ی روشن کردن راهروهای تاریک آشنا کنیم با ما همراه باشید.

روشن کردن راهرو با آینه

تابلو فرش ریحان

1. استفاده از آینه در راهروهای تاریک 

سعی کنید در فضای راهروی خود از یک آینه استفاده کنید، قرار دادن یک آینه در فضایی استراتژیک و مناسب به خوبی می تواند نور فضای شما را دو برابر کرده و به روشن کردن راهرو تاریک شما کمک بسیاری کند. حتی می توانید مقابل آن هم از یک نور مصنوعی مثل آباژور استفاده کنید و نور فضای ورودی تان رادو برابر کنید.

روشن کردن راهرو با اضافه کردن درب شیشه ای

2. استفاده از درب های شیشه ای در راهروهای تاریک

با تبدیل درب های چوبی به درب های شیشه ای به سادگی می توانید نور فضای بیرونی را به داخل خانه بیاورید، با استفاده از برچسب های شیشیه مات کن هم به سادگی می توانید حریم فضای خصوصی تان را  حفظ نمایید. 

استفاده از نرده های روشن در راهرو ها

3. استفاده از نرده های روشن 

در طراحی راهرو های تاریک توجه داشته باشد که حتما از نرده های روشن استفاده کنید چرا که رنگ های روشن به سادگی نور فضای راهرو شما را دو برابر می کند و آن را روشن تر از سابق می کند.

استفاده از نرده های شفاف

4. استفاده از نرده های شفاف در راهروهای تاریک

همان طور که گفته شد با استفاده از نرده های روشن می توانید فضای راهرو خود را روشن تر کنید، اما با استفاده از نرده های شفاف هم می توانید ظاهری مدرن به فضای راهرو خود ببخشید، همچنین آن را روشن تر نمایید. 

استفاده از نور گیر سقفی

5. استفاده از نورگیرهای سقفی در راهرو تاریک 

اگر در حال بازسازی فضای داخلی تان هستید بهتر است از نورگیرهای سقفی برای روشن تر کردن راهروهای تاریک خود استفاده کنید و برای همیشه با راهروهای تاریک خود خداحافظی کنید. 

استفاده از دیوارهای شفاف

6. استفاده از دیوار شفاف در راهروهای تاریک

با استفاده از دیوارهای شفاف به سادگی می تواند نور را از فضاهای مجاور به فضای راهروی خود بیاورید و راهروی تریک خود را روشن تر کنید. حتی اگر این ککار برای شما ممکن نیست با نصب آینه می توانید نور را از پنجره های مجاور به این فضا بیاورید و آن را روشن تر کنید.

استفاده از نور فضاهای اطراف در راهرو تاریک

7. استفاده از نور فضاهای اطراف در راهروهای تاریک 

همان طور که در تصویر می بینید برای روشنایی این راهرو تاریک نور را از فضای اطراف گرفته اند، شما هم می توانید به سادگی با کمک درب های شفاف و یا باز گذاشتن مجراهای وردی نور طبیعی را به راهرو تاریک خود بیاورید و آن را روشن تر کنید. 

استفاده از کف سفید در در طراحی راهروی تاریک

8. استفاده از رنگ سفید در کفپوش در راهروهای تاریک 

با استفاده از رنگ سفید برای کفپوش راهرو ها به سادگی می توانید نور را در این فضا دوبرابر کرده و فضای راهرویتان رو روشن کنید.

استفاده از کاشی های روشن و براق در راهرو تاریک

9. استفاده از سرامیک براق در راهرو تاریک

با انتخاب سرامیک براق به عنوان کفپوش راهرو تاریک خود را روشن کنید. این کفپوش ها نور ورودی به فضای شما را دو برابر کرده و ظاهر آن را روشن تر نشان می دهند. 

روشن کردن راهرو تاریک با استفاده از رنگ سفید

10. استفاده از رنگ سفید در راهرو تاریک 

برای روشن کردن راهرو های تاریک خود بهتر است فضای راهرو را خلوت کنید و از رنگ های سفید و روشن برای آن استفاده نکایید با این روش به سادگی می توانید نور ورودی به فضای داخلی تان را دو برابر کرده و آن را روشن تر نشان دهید.

به ما بگویید…
ترفندهای شما برای روشن تر کردن راهروهای تاریک خود بوده اند؟ ایده های خلاقانه خود را با ما به اشتراک بگذارید! ضمنا می توانید سوالات، نظرات و پیشنهاد های خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید.

منبع: Houzz| مترجم:  ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه