Chidaneh.com placeholder image

چگونه خانه تان را ارزان و زیبا طراحی کنید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه: در این مطلب تلاش‌های طراح دکوراسیون این خانه در ساختن برخی از وسایل تزئینی و نیز ابتکارش در پیداکردن وسایل ارزان‌قیمت و ساده متناسب با نیاز ها و علایق صاحبان خانه و تبدیل‌کردن آن‌ها به اشیایی زیبا و مناسب را می بینیم. ما از او خواستیم که نحوه کارش را با ما در میان بگذارد و نیز این خانه سه‌اتاق‌خوابه را به ما نشان دهد. با چیدانه همراه شوید.

چوب و هنر

اولین چیزی که در برخورد اول نگاه ها را به خود جلب می کند اثر هنری موجود در اتاق نشیمن است. این اثار هنری در واقع تعدادی قاب‌بندی های تزئینی به رنگ سفید هستند وبر دیواری تیره تر از خودشان نصب شدند که این امر هماهنگی زیبایی با دیوارپوش‌های فوق‌العاده زیبای اتاق نشمین ایجاد کرده است.

مطلب پیشنهادی: ۶ ترفند عالی برای نصب تابلوها در خانه

طراح این خانه شجاعت خاصی در ترکیب رنگ‌های برجسته دارد، او همچنین علاقه خاصی به خانه‌هایی که دارای سبک تلفیقی هستند دارد؛ خانه‌هایی که در آن‌ها رنگ‌ها و الگوها بی وقفه در هم ترکیب می شوند. او طراحی اتاق نشیمن را با کوسن‌های راه‌راه آغاز کرد و بعد از رنگ‌های موجود در آن کوسن‌ها در سراسر اتاق استفاده کرده است.

در بسیاری خانه ها اتاق نشیمن فضای مورد علاقه بسیاری از اعضای خانواده است. این اتاق تنها فضایی است که شما، همسر و فرزندانتان را در کنار هم به عنوان یک خانواده نشان می دهد.اگر از آن دسته از آدم‌های سرخوش و ساده‌گیری هستیم که زندگی را جدی نمی گیرند و باید اتاق نشیمن دوست داشتنی ترین فضای خانه تان باشد. 

مطلب پیشنهادی: راه حل های آسان برای ۷ معضل عمومی در دکوراسیون منزل !

 یکی از سه اتاق خواب این خانه تبدیل به یک دفتر کار رنگارنگ و جذاب شده است. پرده‌های با طرح زیگزاک این اتاق در کنار دیوار طوسی فضا را تیره می کند برای تلطیف آن از رنگ های صورتی و زرد در کوسن ها و صندلی استفاده شده است.

اشیای روی میز اشیایی هستند که طراح آنها را از جاهای مختلف پیدا کرده است.

آیا باورتان می شود که این چراغ‌ها و کمد بسیار ارزان قیمت هستند؟ بله. این‌ها همه به خاطر هوشیاری طراح در خریدن و انتخاب وسایل مناسب و ارزان‌قیمت است. جنس اصلی چراغ‌ها از برنج بود، اما او آن‌ها را با اسپری رنگ کرد و ظاهری جدید و زیبا به آن‌ها بخشید. شما هم برای خرید لوازم دست دوم می توانید سری به جمعه بازار پروانه بزنید.

میز اتاق نهارخوری را یک نجار ساخت که الهام‌گرفته از طراحی های کمپانی West Elmاست.

طراح این بشقاب‌ها را از مغازه‌های آنتیک‌فروشی و دسته‌دوم‌فروشی و سمساری ها پیدا کرده است. وقتی زمان نصب آن‌ها روی دیوار رسید، او ابتدا چیدمان مورد نظر را بر روی کف زمین چید و از آن عکس گرفت، سپس آن‌ها را با آویزهایی که در پشت بشقاب‌ها قرار می گرفتند بر روی دیوار نصب کرد.

 رنگ کابینت‌ها قبل از طراحی زرد و بسیار زشت بود. یکی از اولین کارهای طراح در این خانه تعویض رنگ کابینت‌ها بود.

رنگ قهوه‌ای-طوسی کابینت‌ها هماهنگی فوق‌العاده‌ای با دیگر اجزای آشپزخانه دارد.

یک قفسه زیبا فضایی اضافی برای نگهداری از وسایل آشپزخانه فراهم می کند.  رنگ دیوارهای پشت از همان رنگ‌های استفاده‌شده در دیگر قسمت‌های آشپزخانه است.

میله‌های پرپیچ‌وخم سفید که در پشت تخت‌خواب بزرگ اتاق خواب قرار گرفته‌اند در پس‌زمینه طوسی تیره پرده‌ها نمایی زیبا خلق کرده‌اند.نمی دانیم طراح این میله ها را از کجا پیدا کرده.

مطلب پیشنهادی: ایده های بی نظیر برای طراحی اتاق ۱۴ متری

او می گوید: «من تخته میله‌ای پشت تخت‌خواب را در یک آنتیک‌فروشی پیدا کردم. این میله‌ها در واقع دو قطعه دوقلو بودند که به هم متصل شده بودند. ما آن‌ها را رنگ کردیم و به‌عنوان تخته پشت تخت‌خواب استفاده کردیم.»

آباژور اتاق خواب نیز مانند دیگر وسایل می توان  از فروشگاه‌های آنلاین و یا سمساری های محلی پیدا کرد.

هم‌چنین در این عکس می توانید اشیای تزئینی موجود در اتاق خواب را ببینید. طراح می گوید: «با چند رنگ، چند پارچه، و کمی سلیقه می توان معجزه کرد.» به راستی پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی منزل هستند.

این خانه یک خانه مدرن تلفیقی است یک چراغ برنجی در مقابل دیوار اتاق می درخشد که همگی  دوباره رنگ وترمیم شده‌اند.

برعکس فضاهای دیگر این خانه، اتاق خواب مهمان دارای پالت رنگی خنثی است.  برای ایجاد جذابیت در این اتاق به جای اضافه‌کردن رنگ از بافت‌ها و الگوهای متنوع استفاده شده.  پارچه پرده‌های این اتاق از یک حراجی خریداری شده است.

توصیه طراح این خانه: در طراحی خانه تان حتما کاری را بکنید که شما را خوش‌حال می کند و قبل از خریدن وسایل خوب فکر کنید. برای زیباشدن خانه نیازی نیست که حتما از فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت خرید کنید.

مطلب پیشنهادی: گشتی در خانه نیم وجبی یک دختر ایرانی

مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی

خانه داری: جلوی روزمرگی و کهنه شدن زندگی را بگیریم!

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آرزو در تاریخ 18 اردیبهشت 1393
من از ایده بشقابای روی دیوار خوشم امد چقدر جالبن

ثبت دیدگاه