Chidaneh.com placeholder image

مبلمان چوب و فلز برای چه سبک‌های دکوراسیونی مناسبه؟

به قلم: مژگان احمدی

چیزی که مبلمان چوب و فلز را برای استفاده در دکوراسیون جذاب کرده ترکیب عنصر سرد فلز و عنصر گرم چوب در کنار یکدیگر می‌باشد. همین ویژگی مبلمان چوب و فلز، استفاده از آن را برای سبک‌های دکوراسیونی مختلف مناسب کرده است. در این مقاله از چیدانه این سبک‌ها را بررسی می‌کنیم.

راستی همه عکس‌ها از نمونه کارهای اهالی فن چیدانه انتخاب شده‌اند.

تابلو فرش ریحان

صنایع چوب و فلز توفرم
استند چوب و فلز دکوراتیو چوبی
صنایع چوب و فلز توفرم

مبلمان چوب و فلز در دکوراسیون مدرن و معاصر

چوب یک متریال سنتی و فلز یک متریال مدرن است. استفاده چوب در دکوراسیون مدرن به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر می‌باشد. یکی از این روش‌های جذاب ترکیب آن با فلز است. استفاده از مبلمان چوبی فلزی گزینه‌ی بسیار خوبی برای سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن و معاصر هستند.

صنایع چوب و فلز توفرم
استند چوب و فلز دکوراتیو چوبی
صنایع چوب و فلز توفرم

مبلمان چوب و فلز در دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون اسکاندیناوی ظاهری ملایم و ظریف دارد. استفاده از کفپوش چوبی روشن، مبلمان و لوازم تزئینی ساده، نور طبیعی زیاد، وجود نظم و ترتیب در فضا، تم رنگی خنثی بعلاوه وجود پارچه‌های زمستانی و گل‌وگیاه زیاد از جمله ویژگی‌های مهم این سبک هستند. بنابراین مبلمان چوبی فلزی یک گزینه‌ی عالی برای سبک اسکاندیناوی بوده و هارمونی خوبی در فضا ایجاد می‌کنند. البته بهتر است که از چوب با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده شود.

استودیو آدمون
دکوراسیون صنعتی رستوران
استودیو آدمون

افرانوس
طبقه و شلف لوله و چوب طبیعی
افرانوس

مبلمان چوب و فلز در دکوراسیون صنعتی

مهم‌ترین ویژگی دکوراسیون صنعتی استفاده از متریال‌های خام و بدون روکش است. در این سبک می‌توان هم از وسایل قدیمی و هم از وسایل مدرن در کنار یکدیگر استفاده کرد. مبلمان چوب و فلز برای سبک دکوراسیون داخلی صنعتی بسیار مناسب هستند و معمولا توسط طراحان به کار برده می‌شوند. در این سبک دکوراسیونی معمولا از پالت رنگی شاد استفاده نمی‌شود و بیشتر رنگ‌ها تیره و خنثی هستند. بنابراین بهتر است که به این ویژگی در انتخاب مبل چوبی فلزی نیز توجه شود.

آینه آرمان
میز عسلی سه تکه چوب و فلز
آینه آرمان

مبل چوب فلز در دکوراسیون تلفیقی

انواع مبل چوبی فلزی می‌توانند بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون داخلی تلفیقی باشند. زیرا به راحتی می‌توانید آن‌ها را با توجه به نوع دیزاین‌تان، هم با سبک سنتی و هم با سبک مدرن تطبیق دهید. از یک طرف در سبک‌های دیزاین تلفیقی معمولا از المان‌های مدرن و سنتی در کنار یکدیگر استفاده شده و قوانین برای هر سبک به شکل سخت‌گیرانه اجرا نمی‌شود. و از طرف دیگر مبلمان چوب و فلز نیز با سبک تلفیقی عملا ماهیت مشابهی دارند و برای استفاده در این سبک دکوراسیونی بسیار مناسب هستند.

مبلمان و اکسسوری آرانو
میز و صندلی چوبی
مبلمان و اکسسوری آرانو

مبل چوبی فلزی در دکوراسیون روستیک

حتما می‌دانید که اصلی‌ترین عنصر در سبک دکوراسیون داخلی روستیک چوب است. انواع میز و میز ناهار خوری چوب و فلز، انواع میز جلو مبلی و میز با پایه فلزی و سطح چوبی روستیک، میز کنسول و رخت‌خواب چوب و فلز، لوستر چوبی و سایر اکسسوری‌های چوب فلز می‌توانند در کنار هم برای این سبک دکوراسیونی بسیار مناسب باشند.

صنایع چوب و فلز توفرم
قفسه بندی چوب و فلز مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

کلام آخر:

انواع مبلمان چوب و فلز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. زیرا می‌‌توان آن‌ها را در سبک‌های دکوراسیونی مختلف و به شکل‌های متنوعی به کار برد. اگر این نوع مبلمان تا اینجا نظر شما را هم به خود جلب کرده، پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر وقت بگذارید و نمونه‌کارها وسایل، اکسسوری و مبلمان چوبی فلزی اهالی فن چیدانه را ببینید. حتما بر روی نظر و انتخاب‌تان در مورد چیدمان و دکوراسیون تاثیر می‌گذارد.

همانطور که گفتیم همه عکس‌ها از نمونه کارهای اهالی فن چیدانه انتخاب شده‌اند. هر کدام را که بیشتر دوست داشتید می‌توانید از طریق همان عکس به پروفایل اهل فن مورد نظر بروید و نمونه کارهای بیشتری را از آن‌ها ببینید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه