Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان رویایی در نیاوران تهران با دکوراسیون کلاسیک

فضاهای مسکونی: دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک یکی از باشکوه‌ترین انتخاب‌ها برای چیدمان هر منزلی است. شاید شما هم یکی از طرافداران این سبک هستید و افراد بسیاری را دیده‌اید که تلاش کرده‌اند تا با این انتخاب، دکوراسیونی لوکس و رویایی را در خانه‌شان به وجود بیاورند. اما چند درصد از این تلاش‌ها موفق از آب درآمده است؟! آیا تصورات ما از این سبک واقعا با اصول پایه‌ای آن مطابقت دارد؟! آشنایی با جزییات خانه‌ای لوکس با دکوراسیون کلاسیک در منطقه نیاوران تهران حتما می‌تواند بهانه‌ای خوبی باشد تا بهتر با این سبک باشکوه آشنا شوید.

دکوراسیون نادیا افضلی
طراحی کلاسیک درمنزل مسکونی نیاوران
دکوراسیون نادیا افضلی

سرویس خواب بالسا
گروه معماری اشکان اذانی

طراحی در گرو دانش و تجربه

نادیا افضلی، طراح و دکوراتوریست که به خوبی توانسته اصالت کلاسیک را در دکوراسیون این منزل به نمایش بگذارد. او که دانش‌آموخته کارشناسی معماری و دکوراسیون داخلی است با ریزبینی و به دقت، دست به طراحی جزییات این فضا زده است. یک واحد 520 متری در این آپارتمان مسکونی با 6 سال قدمت ساخت به پشتوانه تجربه 8 ساله طراحش در این عرصه، چهره‌ای نو و زیبا به خود گرفته است. تمامی فضاهای اصلی منزل و 4 اتاق آن تخریب و بازسازی شده و با نقوش گچبری‌ها، نقاشی‌ها و پتینه‌کاری‌ها درآمیخته است.

دکوراسیون نادیا افضلی
شزلون کلاسیک
دکوراسیون نادیا افضلی

شناخت کاربری‌ها و طراحی اصولی

فضاهای مختلف منزل براساس نیاز خانواده ساکن آن طراحی شده است. سالن پذیرایی، شاه‌نشین، غذاخوری، آشپزخانه، فضای تماشای تلویزیون و… بخش‌های اصلی آن هستند. دو اتاق کار مجزا برای خانم و آقای خانه، اتاق خوابی برای دخترشان و اتاق خواب اصلی هویت دیگر قسمت‌هایش را شکل داده‌اند. با وجود کاربری متفاوت، در گوشه‌گوشه این منزل می‌توان وحدتی را حس کرد که آن را مدیون طراحی و اجرای سبک کلاسیک است. خانم افضلی نیاز هر فضا را شناخته و برایش راه‌حلی یافته است.

دکوراسیون نادیا افضلی
کاغذ دیواری کلاسیک
دکوراسیون نادیا افضلی

روح کلاسیک در سالن پذیرایی

گچبری‌های زیبا، سقف فضای پذیرایی را چشمگیرتر کرده‌ است. طراح دکوراسیون آپارتمان نیاوران اعتقادی به استفاده از کاغذدیواری در سالن پذیرایی ندارد که پارچه‌کوبی و چوبکاری‌های دیوارها جایگزین بسیار مناسبی برای آن بوده‌اند. پتینه‌کاری‌ها با سبک‌های متنوع، یکنواختی را در این فضا و راهروی خانه از بین برده‌اند و در این بین ورق‌های طلای کار شده نقشی جذاب‌تر به دیوارها بخشیده‌اند. ارتفاع مناسب کف تا سقف واحد اجازه داده تا خانم نادیا افضلی از این فرصت به خوبی استفاده کرده و مدل پرده‌های ریزشی را برای آن انتخاب کند. روی والان‌ها اپلیکه‌دوزی شده و پرده‌ها چوب پرده ندارند. کفپوش ورودی سالن پذیرایی، حاشیه سالن و بخش شاه‌نشین با سنگ‌های معرق‌کاری شده پوشش داده شده‌اند. ورق طلا و سنگ‌های تراورتن نیز به شومینه جلوه داده‌اند.

دکوراسیون نادیا افضلی
دکوراسیون کلاسیک منزل مسکونی نیاوران
دکوراسیون نادیا افضلی

انتخاب رنگ‌های کلاسیک

رنگ فرش‌های تمام‌ابریشم، هارمونی مناسبی با قسمت‌های مختلف خانه به وجود آورده است. زرشکی رنگ غالب فضای شاه‌نشین است و رنگ آبی در قسمت غذاخوری منزل می‌درخشد. این در حالی است که برای گردش چشم، شکست رنگ‌ها و ایجاد تضاد در دکوراسیون، رنگ آبی به فضاهای دیگر خانه هم پا گذاشته و گاهی روی کوسن مبلمان نشسته است. خانم نادیا افضلی در دکوراسیون نئوکلاسیک اتاق تلویزیون فرش را به رنگی تیره انتخاب کرده تا بتواند همین تضاد را با رنگ‌های دیگر هم به وجود بیاورد.

  • اتاق‌های کار

اتاق کار آقای خانه با رنگ‌های تیره هویتی مردانه را تداعی می‌کند. رنگ‌های قهوه‌ای، زرشکی و کاغذدیواری بژ در کنار مجسمه‌های برنزی ناپلئون دکوراسیون کلاسیک انگلیسی را به نمایش گذاشته است. در مقابل اگر به اتاق کار خانم سری بزنیم، می‌بینیم که طراح با در نظر گرفتن خواسته کارفرما رنگ آبی را دلیل القای حس آرامش فضا قرار داده و برای تنوع بخشیدن به آن رنگ طلایی و نارنجی را به کار گرفته است.

دکوراسیون نادیا افضلی
طراحی کلاسیک اتاق خواب
دکوراسیون نادیا افضلی

  • اتاق خواب‌ها

کارفرما می‌خواست اتاق خوابی شاد و دلباز داشته باشد؛ بنابراین رنگ‌های ملایم کرم، سفید و استخوانی رنگ‌مایه‌های اتاق خواب اصلی شدند. پتینه‌کاری‌های طلایی نیز جلوه‌ای ویژه به آن بخشیدند. اتاق خواب با کلوزت با رنگ های متناسب و نقاشی روی درها و لمسه کاری و چوبکاری رویایی مزین شده است. با توجه به خواست صاحبخانه فرزند خانواده باید متناسب با سن و سالش اتاقی رویایی می داشت.

  • آشپزخانه

آشپزخانه سرد و گرم از هم جداست و صبحانه‌خوری آن به تراس و غذاخوری راه دارد. رنگ نارنجی و چوب گردویی کابینت‌های منبت‌کاری شده در این فضا با حس و حال انگلیسی به چشم می‌آید. این در حالی است که فضای تراس خانه به باربیکیو و آبنما هم مجهز شده و توانسته مجموعه‌ای از امکانات را اطراف آشپزخانه فراهم کند.

[[nid:74073]]

نورپردازی، مبلمان و اکسسوری‌های کلاسیک

لوسترها و دیوارکوب‌هایی که از مورانو ایتالیا به خانه آمده‌اند روشنی‌بخش دکوراسیون منزل شده‌اند. خانم افضلی که خود شوروم مبلمان دارد با شناخت کامل از مبلمان کلاسیک این‌بار سراغ مدل‌های ایتالیایی و آنتیک فرانسوی که بیشتر حال و هوای قرن 19 فرانسه را دارند، رفته است. در این مبلمان رنگ‌های کرم، طلایی و بژ مورد استفاده قرار گرفته است. آباژورها، مجسمه‌های برنزی، ظروف نقره و کریستال و گلدان‌ها همه با توجه به رنگ‌بندی محیط انتخاب شده‌اند.

نادیا افضلی در کنار پروژه‌های مسکونی در طراحی فضاهای اداری، تجاری و سالن‌های آرایش نیز تجربه دارد و به خوبی با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک آشناست.

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه