این 5 عنصر فنگ‌شویی محیط شما را آرام و منظم می‌کنند

این 5 عنصر فنگ‌شویی محیط شما را آرام و منظم می‌کنند

به قلم: مژگان احمدی

آیا عناصر فنگ‌شویی را می‌شناسید؟ پنج عنصر در فنگ‌شویی وجود دارد: آتش، آب، خاک، فلز و چوب. این پنج عنصر به طور مستقل و در کنار هم کار می‌کنند تا آرامش را حفظ و انرژی را به فضا بازگردانند. با ما در ادامه این مطلب وب‌سایت چیدانه همراه باشید تا به بررسی این عناصر در فنگ‌شویی منزل و دکوراسیون داخلی بپردازیم.

عنصر چوب در عناصر فنگ‌شویی

قالیشویی ادیب

1. عنصر چوب از عناصر فنگ‌شویی

چوب یکی از عناصر فنگ‌شویی است. از چوب، برای ایجاد قدرت خلاقیت و پرورش درونی استفاده می‌شود. چوب همچنین بیان‌گر جنبه‌هایی هم‌چون: تولد، توان، انعطاف‌پذیری و ادراک است. حتما باید تعادل و هماهنگی درستی در استفاده از چوب در فضا وجود داشته باشد؛ چراکه استفاده بیش از اندازه از آن در فضا حسی از خودسری، انعطاف‌ناپذیری و عدم تعادل را به وجود می‌آورد. از طرفی کمبود چوب در خانه؛ نبود خلاقیت، دلسردی و افسردگی را به وجود می‌آورد. همچنین بهتر است از چوب در کنار گیاهان، کاغذ، مبلمان و پارچه استفاده کنید.

عنصر آتش و شمع در فنگشویی

عناصر فنگ‌شویی و عنصر آتش

عناصر فنگ‌شویی با عنصر آتش در دکوراسیون

عنصر آتش در فنگ شویی خانه

2. عنصر آتش در فنگ‌شویی

یکی دیگر عناصر فنگ‌شویی، آتش است. آتش، توانایی رهبری و اشتیاق را افزایش می‌دهد. در خانه از آتش برای تقویت بیان‌گری، الهام و جسارت استفاده می‌شود. در استفاده از آتش تعادل را باید حفظ کرد. استفاده بیش از حد از آن خوب نیست و می‌تواند نشان‌دهنده عصبانیت، پرخاش‌گری، کج‌خلقی و رفتار فکرنشده باشد. همینطور کمبود آتش، ایجادکننده سردی عواطف، بی‌هدفی، گنگی و بی‌ارزشی است. برای ایجاد آتش در خانه، چند شمع و چراغ‌های پرنور به آن اضافه کنید و از نور طبیعی خورشید بیش‌ترین بهره را ببرید. علاوه بر این، وسایل الکترونیکی، تصاویر چاپی حیوانات، رنگ‌های تند مانند قرمز، صورتی و یا ارغوانی به‌عنوان یک عنصر آتش‌زا، شناخته می‌شوند.

عنصر خاک از عناصر فنگ‌شویی

عنصر خاک از دیگر عناصر فنگ‌شویی

3. عنصر خاک از دیگر عناصر فنگ‌شویی

خاک؛ بر توانایی جسمانی و نظم ما تاثیر می‌گذارد و در عین حال حسی از تعادل و پایداری را ایجاد می‌کند. استفاده زیاد از خاک در خانه حسی از ملال، تنبلی و خشکی را ایجاد می‌کند. کمبود عنصر خاک در خانه معمولا به نامنظمی، درهم ریختگی و عدم تمرکز منجر می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌هایی مانند سبز، قهوه‌ای و خاکی، فنگ‌شویی عنصر خاک را در دکوراسیون داخلی خانه خود ایجاد کنید. تصاویر منظره و اشکالی به شکل مستطیل و مربع نیز این عنصر را وارد خانه می‌کنند.

عنصر فلز عناصر فنگ‌شویی

عنصر فلز از عناصر فنگ‌شویی

عنصر فلز در فنگشویی

4. عنصر فلز در فنگ‌شویی

فلز؛ یکی دیگر از عناصر فنگ‌شویی است که بر وضوح ذهن و منطق تاثیر می‌گذارد. فلز بر روی توانایی‌های مربوط به سازماندهی، تمرکز، عدالت و تحلیل، اثرگذار است. استفاده زیاد از فلز به پرحرفی، افکار انتقادی و صحبت کردن بدون تفکر منجر می‌شود. همچنین کمبود عنصر فلز معمولا به سکون، احتیاط‌ کاری و عدم تمرکز منجر می‌شود. با استفاده از اشکال مدور و بیضی، این عنصر را به خانه خود اضافه کنید. هر چیزی که از فلز ساخته شده است مانند آهن، آلومینیوم، طلا و نقره، یا سنگ‌ها و صخره‌ها و نیز رنگ‌هایی هم‌چون سفید، خاکستری، نقره‌ای و نیلی؛ نمادی از عنصر فلز در فضای خانه هستند.

مطلب پیشنهادی: تاثیرات فنگ‌شویی، با 6 ترفند ساده در خانه!

 عنصر آب و فنگ شویی

 عنصر آب در فنگ‌شویی

عنصر آب از عناصر فنگ‌شویی

5. عنصر آب از عناصر فنگ‌شویی

عنصر آب؛ مسئول معنویت و احساسات است. تعادل در استفاده از عنصر آب؛ الهام، خرد و بینش را به فضای خانه وارد می‌کند. در حالیکه استفاده زیاد از عنصر آب، حسی از عدم تعادل روحی را به وجود می‌آورد. کمبود عنصر آب به تنهایی، به افسردگی و استرس منجر می‌شود. با اضافه کردن رنگ‌مایه‌های سیاه و تیره مانند آبی، سبز و بنفش، عنصر آب در فنگشویی را به خانه خود بیاورید. سطوح بازتابی مانند آینه‌ها، اشکال بدون شکل یا غیر هندسی و هر شی مرتبط با آب مانند آکواریوم و فواره نیز، نماینده فنگ‌شویی عنصر آب در فضای خانه هستند.

عناصر فنگ‌شویی در خانه با هنر

عناصر فنگ شویی در خانه

عناصر فنگ‌شویی با آب و بودا

آرامش و نظم با عناصر فنگ‌شویی در خانه

چگونه با استفاده از عناصر فنگ‌ شویی آرامش و نظم را در خانه ایجاد کنیم؟

براساس مکتب فنگشویی، حضور بودا در خانه سریعا آرامش ایجاد می‌کند. معمولا پیشنهاد می‌شود که از تصویری از بودا در خانه خود استفاده کنید. عطردرمانی، یکی دیگر از عناصر آرامش‌بخش فنگ‌شویی است. استفاده روزانه از اسانس زیتون به ایجاد آرامش، انرژی و تمیزی خانه کمک می‌کند و نیز فضایی عاطفی را به وجود می‌آورد. هنر نیز در فنگ‌شویی از اهمیت زیادی برخوردار است و گفته می‌شود که انرژی خانه و دفتر کار را افزایش می‌دهد. فقط از این‌که اثر هنری مورد نظر با فضای شما تناسب داشته باشد، مطمئن شوید!

عناصر فنگ‌شویی با بامبو

عناصر فنگ‌شویی با فواره و شمع و آب

برای مثال اتاق خواب یا حمام، باید دارای اثر هنری‌ای باشند که آرامش‌بخش باشد؛ چیزی مانند تصویری از طبیعت. اتاق‌های خانواده و دفترهای کار باید دارای آثار هنری انرژی‌بخش باشند که دارای رنگ‌های روشن و تصاویر متنوع است. لحن اثر هنری باید با لحن اتاق، یکی باشد. شمع‌ها، نماینده عنصر آتش هستند و در هر خانه‌ای باید وجود داشته باشند. همچنین می‌توان از یک فواره در خانه استفاده کرد. فواره؛ نماینده عنصر آب است و فضایی آرامش‌بخش را در خانه ایجاد می‌کند.

بامبو، یکی از مهم‌ترین عناصر فنگ‌‌شویی است. این گیاه، نه تنها زیباست بلکه نماینده عنصر خاک و نمادی از شانس خوب است. استفاده از گیاهان نیز توصیه می‌شود. به عبارتی، گیاهان در خانه، فضایی خردمندانه ایجاد می‌کنند.

عناصر فنگ‌شویی و آب در دکوراسین داخلی

عناصر فنگ‌شویی، آتش

عناصر فنگ‌شویی با آثار هنری

عناصر فنگشویی

جمع‌بندی

همانطور که دیدید، 5 عنصر مهم در فنگشویی وجود دارد که وجود هر کدام از آنها برای حفظ و تنظیم انرژی فضای خانه، مهم و ضروری است. نظر شما درباره این مکتب چیست؟ آیا دوست دارید اصول و آموزه‌های فنگ‌شویی در خانه خود را پیاده کنید؟ ما مشتاق شنیدن نظرات شما در قسمت دیدگاه‌ها هستیم.

منبع: freshome | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
aliafshar.design_1890 در تاریخ 08 خرداد 1393
جالب بود ممنون
avina در تاریخ 10 خرداد 1393
مطلب خوبی بود. بنظرم هرکس میتونه با دانستن یک سری از اصول دکوراسیونی و افزودن چاشنی خلاقیت شخصی برای خود اصول فنگ شویی داشته باشه.
حسن سلامی در تاریخ 21 تیر 1396
خیلی خوب بود
ثر یا. نادی در تاریخ 14 اردیبهشت 1402
عالی عالی

ثبت دیدگاه