Chidaneh.com placeholder image

طراحی مینیمال سالن مانیکور آرایشگاه!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی طراح اهل توکیو یوزوکه سِکی (Yusuke Seki) مامور طراحی سالن مانیکور آرایشگاه شد کار خود را با پالت رنگی‌ای آغاز کرد که از رنگ‌مایه‌های پوست و رنگ‌های براق‌کننده ناخن الهام گرفته شده بود.

سالن Kolimo+LIM در شهر اوزاکا نمونه ای از طراحی مینیمال در آرایشگاه‌های این منظقه است و خدمات اصلی زیبایی ناخن و مژه را به مشتریانش ارائه می‌کند. Kolimo در زبان فنلاندی به معنی مثلث است و به دیواری با دهانه مثلث‌شکل اشاره دارد که سکی برای پیوند دو قسمت سالن آن را طراحی کرد. سکی می‌گوید: «از چوب و رنگ سفید به این دلیل استفاده شد که بازتابی از رنگ اصلی یک ناخن طبیعی بود و خود سالن به نشان‌دادن فرایند رنگ‌کردن ناخن گرایش دارد.»  

سرویس خواب بالسا

علاوه بر رنگ‌مایه‌های خنثی نئون‌ها و پاستل‌های بسیار ظریف را می‌توان در برخی از دیوارها و هواکش‌ها مشاهده کرد. این رنگ‌ها نه تنها به لاک‌زدن ناخن اشاره دارند بلکه نشانی از ساختمان‌های رنگارنگ پیرامون این سالن را در خود دارند.

عکس بالا: دیوار زیگزاگی مثلث‌شکل از چوب‌هایی که به رنگ سفید درآمده‌اند ساخته شده است. سکی معتقد است که چنین طراحی‌ای باعث می‌شود تا نور آفتابی که از طریق‌ پنجره‌های پشتی به سالن وارد می‌شود کاملا فضای مختص برق‌انداختن ناخن‌ها را روشن کند.

عکس بالا: پرده‌های بالا از جنس پارچه طلایی متالیک هستند و قسمت‌های مختلف این سالن را از هم جدا می‌کنند.

عکس بالا: این فضای صورتی‌رنگ و کوچکِ مینی‌مالیستی به این منظور طراحی شده تا افراد در آن بنشینند تا ناخن‌هایشان خشک شود.

عکس بالا: در ایستگاه رنگ‌کردن صندلی‌هایی با پایه‌های چوبی از جنس درخت بلوط و نشیمن‌های خاکستری قرار گرفته است. 

 مجموعه‌ای از ایستگاه‌های ناخن در زیر یک هواکش صنعتی جایی است که اکثر کارها در آن انجام می‌شود. این میزها کشوهای کافی برای نگهداری از وسایل مانیکور در خود دارند. فضای زیر سطح میزها به این منظور طراحی شده است تا دستی که روی آن کاری صورت نمی‌گیرد برای استراحت در آن قرار بگیرد. تمام قطعه‌های چوبی کفپوش این سالن مانند پازل چیده شده است.

 سکی می‌گوید که پالت رنگی این سالن مصداق ضرب‌المثل ژاپنی است که می‌گوید «انسان‌های مختلف، ذهن‌های مختلف» که هم‌چنین به «ده انسان دارای ده رنگ متفاوت هستند» نیز ترجمه می‌شود.

در کنار سه چهارپایه چوبی در قسمت پذیرش یک قفسه معلق وجود دارد.

 در این سالن رنگ کاملا ماهرانه و هنرمندانه به کار رفته است: در عکس بالا آبی کم‌رنگ در دیوار پشتی در کنار صورتی قرار گرفته است و هواکش سقفی به رنگ زرد درآمده است.

منبع: remodelista | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 01 خرداد 1393
خیلی قشنگ بود. خلاقیت به این میگن در عین سادگی ، کارایی داره.

ثبت دیدگاه