Chidaneh.com placeholder image

بهترین جای کتابخانه خانگی در دکوراسیون شما کجاست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

کتابخانه: شاید شما هم مانند من رویای داشتن یک کتابخانه بزرگ و باشکوه را در سر داشته باشید اما با مشکل فضای کوچک مواجه باشید، دقیقا مثل من، اما این دلیل نمی شود که بیخیال داشتن کتابخانه بشوید، اصلا به نظر من هیچ رویایی مستحق نادیده گرفته شدن نیست. شما باید به همه رویاهایتان اهمیت دهید. از جمله داشتن یک کتابخانه. این مطلب به شما می گوید که در کجای دکوراسیون داخلی خانه تان می توانید یک کتابخانه خانگی داشته باشید، پس این مطلب جذاب را از دست ندهید و با چیدانه همراه باشید. 

چوب و هنر

1. کتابخانه ای از جنس دیوارهای جدا کننده 

دیوارهایی که دو فضا را از هم جدا کرده اند، بهترین محل برای قرار گرفتن کتابخانه ها هستند. سر تاسر این دیوار را می توانید قفسه بندی کنید و یک کتابخانه خانگی داشته باشد. حتی به درب ورودی که روی دیوار هم نصب است رحم نکنید و آن را هم برای گذاشتن کتاب قفسه بندی کنید. این یک ترفند دکوراسیونی است که بتوانید یک اتاق مخفی از دید دیگران داشته باشید، اتاق مخفی که در پشت کتابخانه خانگی تان پنهان شده است. 

2. کتابخانه در نشیمن

بهترین جا برای گذاشتن کتابخانه خانگی تان اتاق کارتان است. همان اتاقی که یک دیوار خالی دارد و شما نمی دانید که دقیقا باید با ان چه کار کنید. خب الان دیگر مشکل آن دیوار هم حل شد. در حال حاضر شما به یک نجار ماهر نیاز دارید تا دیوار را اندازه بزند و چند قفسه تر و تمیز برای تان بسازد برای این که بتوانید دکوراسیون داخلی اتاق کار تان را با کتابخانه خانگی تان متحول کنید. این راه حل می تواند به مطلب ۷ ایده نظم دهی برای کارآیی بیشتر دکوراسیون اتاق کار اضافه شود. 

3. کتابخانه ای در فضای زیر پله 

حتما مطلب ۸ پیشنهاد شگفت انگیز برای فضای زیر پله را به خاطر دارید. در آن مطلب به شما گفتیم که می توانید یک فضای کار در فضای زیر پله تان داشته باشید. حالا می خواهیم به این ایده کمی متفاوت تر نگاه کنیم. شما می توانید کتابخانه خانگی تان را در فضای زیر پله تعبیه کنید تا دیگر خیالتان راحت باشد که هم کتابخانه دارید هم از یک ایده هوشمندانه برای درست کردن آن استفاده کرده اید. 

4. کتابخانه ای در دل قناسی های خانه 

شما می توانید قناسی ساختمان را با طراحی دکوراسیون خلاقانه بپوشانید. حتما می پرسید چگونه؟ جواب این است که کافی کمی فکر کنید و به آن ها کاربری اضافه کنید. کاربری های خاص. درست کردن یک کتابخانه در چنین فضاهایی می تواند یک ترفند دکوراسیونی جالب باشد. فرورفتگی ها و برجستگی های دیوار هم می تواند جای خوبی باشد برای قرار دادن کتابخانه های خانگی شما. پیشنهاد می کنم مطلب ۷ پیشنهاد کاربردی برای فرو رفتگی های دیوار را حتما بخوانید.  

5. پنجره ها و کتابخانه های خانگی 

اگر اتاق تان فقط یک پنجره در وسط دیوار دارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دو قفسه کتاب را در دو طرف این پنجره قرار دهید. هم کتاب های تان طبقه بندی و نظم دهی می شود، هم یک عنصر و وسیله دکوری جذاب به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان اضافه می شود. 

6. تهیه یک استند کوچک برای کتابخانه های خانگی 

کتابخانه خانگی شما می تواند یک استند کوچک باشد که آن را از بیرون تهیه کرده اید. این استند های مخصوص کتاب قابل جا به جایی هستند و بسیار برای فضاهای کوچک مناسب هستند. هر زمان که اراده کنید می توانید جای آن ها را تغییر دهید. اصلا چرا آن ها را از بیرون تهیه کنید، می توانید آن ها را خودتان بسازید

7. کتابخانه های خانگی خلاقانه 

عکس بالا را نگاه کنید، به نظر من که این ایده بسیار جالب و خلاقانه است. شما می توانید یک پایه با ارتفاع زیاد تهیه کنید که بتواند کتاب های شما را نگاه دارد و بعد تعداد زیادی از کتاب های تان را روی آن بچینید و آن ها را در گوشه ای از دکوراسیون داخلی خانه تان تعبیه کنید و با کتابخانه خانگی تان مثل یک وسیله دکوری جذاب برخورد کنید. 

8. کتابخانه های خانگی روی دراور ها 

کتابخانه های خانگی تان که حتما نباید یک قسمت بزرگ را به خود اختصاص دهند. می توانید در رابطه با کتابخانه های خانگی تان خیلی مینیمال و ساده فکر کنید. مثلا دو تا نگه دارنده کتاب از کتاب فروشی ها تهیه کنید و تعدادی از کتاب های تان را روی دراورها و فایل های خانه تان بگذارید و برای نگه داشتن شان هم از همان نگه دارنده ها استفاده کنید. 

9. اتاق کار یا یک کتابخانه سرتاسری؟ 

حالا که بیشتر فکر می کنم می بینم به حای آن که فقط یک دیوار اتاق کار تان را به کتابخانه ها اختصاص دهید، می توانید هر دو یا حتی هر سه دیار اتاق کار تان را قفسه بندی کنید که بتوانید کتا های تان را روی آن بگذارید. چه اشکالی دارد به کتاب ها و کتابخانه خانگی تان به چشم یک دیوار پوش زیبا و رنگارنگ و متنوع نگاه کنید. 

10. کتابخانه های خانگی در فضای زیر شیروانی 

فضای زیر شیروانی ها و در کل فضاهایی که روی سقف و دیوار های شان قناسی و فرو رفتگی و برجستگی دارند، جان می دهند برای ایجاد کتابخانه های خانگی. قفسه های کتاب می تواند جلوه ای جذاب به قناسی های خانه مخصوصا سقف خانه ببخشند و آن را زیبا جلوه دهند. نگویید شیروانی را چه به خانه های ایرانی، اگر ویلایی با سقف شیب دار داشته باشید، احتمالا باید این فضای جذاب و زیبا را هم داشته باشید. 

خب حالا نوبت شما است که به ما بگویید کتابخانه های خانگی شما چه شکلی است. عکس هایی که شما از خانه های تان تهیه و برای ما ارسال می کنید، ما را در تولید مطالب بعدی یاری خواهد کرد. کافی این عکس ها را ازطریق لینک همکاری با تحریریه چیدانه به دست ما برسانید. 

منبع: houzz | مترجم : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه