Chidaneh.com placeholder image

فنگ شویی حیاط خانه؛ 10 ایده انرژی بخش

به قلم: مژگان احمدی

فنگ شویی: این باور چینی به ما می آموزد که با چیدمان درست مبلمان ها و تجهیزات فضاهای داخلی خانه، انرژی مثبت را در خانه به گردش درآوریم. اما آیا تا به حال به این قضیه فکر کرده اید که فنگ شویی می تواند شامل حال طراحی محوطه و کلا فضای بیرونی خانه تان هم بشود؟ قطعا شما هم از شنیدن این حرف شگفت زده شده اید. در این مطلب می خواهیم درباره فنگ شویی حیاط خانه حرف بزنیم. پس با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید تا ببینیم چگونه می توانیم قوانین فنگ شویی را به طراحی محوطه و فضای بیرونی خانه مان بیاوریم

قوانین فنگ شویی محوطه

برای این که بتوانید فنگ شویی را به باغ و محوطه بیرونی خانه تان بیاورید، نیاز به 4 عنصر دارید دقیقا همان طور که برای آوردن فنگ شویی در دکوراسیون داخلی خانه به یک سری عناصر و لوازم نیاز دارید. این عناصر عبارتند از : خاک، آتش، فلز و آب که در ادامه هر کدام را با هم بررسی می کنیم. 

اسکای اسکرپر

مطلب مرتبط: عناصر فنگ شویی؛ ایجاد آرامش و نظم در محیط

فنگ شویی حیاط خانه

عناصر لازم برای  فنگ شویی حیاط خانه : خاک (زمین) 

نماد زمین را می توانید به وسیله تخته سنگ های طبیعی، مجسمه های نمادین به باغ تان بیاورید. این عناصر را باید در مرکز باغ و محوطه بیرونی خانه تان قرار دهید. همچنین بهتر است طراحی این قسمت دایره وار صورت بگیرد تا پخش انرژی توسط آن به خوبی صورت بگیرد، یادتان باشد در فنگ شویی هر نکته ای که ذکر می شود مهم است. 

عناصر فنگ شویی محوطه بیرونی خانه

عناصر لازم برای فنگ شویی محوطه بیرونی خانه: آتش 

آتش نماد روشنایی و گرما است و وجود آن در طراحی محوطه و فضای بیرونی خانه تان بسیار مهم است. یکی از مشخص ترین راه هایی که می توانید آن را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورید ساختن یک گودال آتش است. فرقی نمی کند که در سرد ترین فصل سال هستید یا گرم ترین فصل، به هر حال برای این که انرژی “چی" که در فنگ شویی بسیار مهم است به محوطه بیرونی تان مهمان شود باید آن را هر روز برای دقایقی روشن کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: فایرپیت و شومینه؛ ایده هایی جذاب برای محوطه سازی!

فنگ شویی محوطه بیرونی خانه

عناصر لازم برای فنگ شویی حیاط خانه : فلز 

شاید از وجود این عنصر در این بین کمی متعجب شود، اما بد نیست بدانید که فلز نماد استقامت است. پس وجودش می تواند به شما کمک کند. این عنصر را می توانید به عنوان یک المان دکوری به فضا اضافه کنید، درست مانند عکس بالا. 

فنگ شویی حیاط خانه

عناصر لازم برای فنگ شویی محوطه بیرونی خانه : آب

آب دوست داشتنی ترین عنصر در فنگ شویی و مخصوصا فنگ شویی محوطه بیرونی خانه است. دستتان هم برای آوردن این عنصر جذاب و لطیف باز است، استخر، آبنما، مجسمه های سنگی و خلاص هر آنچه را که فکر می کنید می تواند عنصر آب را به فضای بیرونی خانه تان بیاورد. البته دقت کنید که آب نباید راکد باشد و در هر چهار جهت اصلی باغ باید در گردش باشد. جالب است که بدانید این روش در باغ سازی ایرانی کاربرد داشته است، مطلب شکوه باغ های ایرانی از گذشته تا امروز را حتما مطالعه کنید.  

تضاد در فنگ شویی حیاط خانه

از قدرت تضاد در فنگ شویی حیاط خانه استفاده کنید 

اگر این جمله برای تان گنگ و نا مفهوم است، بهتر است که نماد معروف یینگ و یانگ را به یاد آورید. این نماد تشکیل شده است است از یک دایره که با مرز منحنی واری از هم جدا شده اند. شما هم می توانید از الگوی این خط منحنی در طراحی محوطه بیرونی و فضای بیرونی استفاده کنید. بهت است تا جای ممکن حصار کشی ها با این الگو شکل بگیرد درست همانند شکل بالا. 

تعادل در فنگ شویی حیاط خانه

در فنگ شویی فضای بیرونی تعادل را حفظ کنید 

فرقی نمی کند که می خواهید دکوراسیون داخلی خانه تان را فنگ شویی کنید یا فنگ شویی را به محوطه بیرونی خانه تان بیاورید، در هر صورت باید تعادل را حفظ کنید. به طور مثال اگر فضایی تاریک دارید، سعی کنید با نورپردازی آن را به تعادل برسانید.  

فنگ شویی محوطه بیرونی خانه

وسایل اضافی را دور بریزید 

یادتان باشد محوطه بیرونی خانه را با انباری اشتباه نگیرید، حتی در انتهای مسیر هایی که دید ندارد هم نباید این وسایل را دپو کنید، اگر گلدان های شکسته دارید و یا تجهیزات باغبانی تان را نگه داری می کنید، باید برای آن ها جایی به غیر از باغ و محوطه بیرونی تان پیدا کنید. سر تاسر مسیر های باغ و محوطه بیرونی باید تمیز و دارای روشنایی باشد و مقصد مشخصی داشته باشند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: در طراحی محوطه ساختمان این اصول را فراموش نکنید!

نورپردازی در فنگ شویی محوطه

محوطه بیرونی تان را نور پردازی کنید 

وقتی هوا تاریک می شود، این نور پردازی ها هستند که محوطه باغ و فضای بیرونی خانه تان را از شر نیرو های بد در امان نگه می دارند. البته باید توجه داشته باشید که این نورپردازی ها باید به صورت هماهنگ با هم باشند، در یک خط مستقیم و ترجیحا قرینه تا بتوانند فنگ شویی را در درست ترین حالت ممکن بر قرار کنند. 

گیاهان محوطه و فنگ شویی حیاط خانه

انتخاب گیاهان مناسب برای فنگ شویی فضای بیرونی 

انتخاب گیاه در فنگ شویی بسیار مهم است، به خصوص در فنگ شویی باغ و محوطه بهترین گیاهای که می توانید برای این کار استفاده کنید، بامبو و رز هستند. بهتر است از استفاده از گیاهانی مانند کاکتوس خودداری کنید، دیگر گیاهانی که می توانید انتخاب کنید، عبارتند از، نیلوفر آبی، مگنولیا و ارکیده.

مطلب مرتبط: فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی، از انرژی گل ها غافل نشوید!

منبع: houzz | مترجم : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه