پرده مدرن شیک: پرده‌هایی شیک و جدید در دکوراسیون

پرده مدرن شیک: پرده‌هایی شیک و جدید در دکوراسیون

به قلم: مهسا پوررضا

در این مقاله به پرده مدرن شیک و امروزی در دکوراسیون داخلی پرداخته ایم. پرده یکی از وسایل ضروری برای تزئین منزل و حتی محیط کار است و امروزه در انواع مدل های مختلف و مدرن تولید و ارائه می شوند و شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود طرح مناسبی را انتخاب کنید. تنوع زیاد در طرح های مختلف ساده و فانتزی کار انتخاب طرح مناسب را برای خانواده ها کمی سخت و دشوار کرده است ، بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب ابتدا به سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را برای مکان های مختلف منزل تان نظیر آشپزخانه و پذیرایی و اتاق خواب فراهم کنید.  با ما همراه باشید.

چوب و هنر

پرده مدرن شیک و امروزی

همیشه لوازم خانگی با طراحی شلوغ یا به اصطلاح پیچیده برای دکوراسیون منزل مناسب نیستند. بلکه بسیاری از افراد دوست دارند ظاهر منزلشان علاوه بر زیبای، بسیار ساده باشد. اگر شما هم به چنین سبک دکوراسیونی علاقه دارید، یک پرده مدرن برای پنجره‌ها انتخاب نمایید. پرده‌های مدرن به مدل‌هایی گفته می‌شود که بی‌نهایت طراحی ساده‌ای دارند و در عین حال به شدت شکیل هستند. برای طراحی پرده‌های مدرن از سبک مینیمالیسم استفاده شده و می‌توان آن‌ها را در قسمت‌های مختلف خانه نصب کرد.

انواع پرده مدرن جدید

به طور کلی این سبک از پرده ها دو معنی دارد. یکی معنی مدرن از نظر فناوری به کار رفته در آنان است و دیگری مدرن به معنی سبک دکوراسیون داخلی و جنبه بصری است. در پرده های مدرن از نظر فناوری، نحوه  کاربرد و طرز استفاده از آنها مطرح است. مثلا برخی پرده ها هستند که دارای موتور الکتریکی کوچکی هستند و از انرژی برق برای حرکت دادن آنها استفاده می شود و به تازگی با تلفن های هوشمند عجین شده اند و از راه دور نیز می توان آنها را کنترل کرد.

پرده مناسب دکوراسیون مدرن جدید، ترکیبی از سبک های صنعتی و روستیک است که با گسترش دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر استفاده شدند. این نوع پرده ها می توانند ابزارهای مدرن را برای هدایت داشته باشند یا نداشته باشند. پرده های این سبکی به دلیل نوع دوخت و طرح پارچه ساده ای که دارند، مدرن خوانده می شوند با اینکه می توانند از تکنولوژی های روز هم بهره ای نبرده باشند.

درباره انواع مدل پرده مینیمال و پرده های صاف و فلت این مطالب را از دست ندهید.

 

انواع مدل پرده مدرن در دکوراسیون داخلی 

پرده‌های مدرن بعد از عرضه به بازار با استقبال مردم مواجه شدند. شرکت‌های سازنده پرده نیز برای اینکه بتوانند نیازهای مردم را به خوبی پاسخ دهند، مدل‌های متنوعی از این دسته پرده را تولید می‌کنند. به همین دلیل می‌توانید پرده‌های با طرح‌ها و مکانیزم باز و بست مختلف را خریداری نمایید.

  • مکانیزم معمولی زنجیری
  • برقی و به صورت هوشمند
  • مکانیزم فنری: در این حالت یک فنر در دستگیره ایی در اطراف پرده وجود دارد که باعث تنظیم پرده در ارتفاع مدنظر میشود. 
  • پرده‌های بامبویی: مکانیزم کنترل بازشو این نوع پرده بصورت جمع شدن از پایین به بالا با نخ پرده است. 
  • پرده‌های زبرا: پرده دو مکانیزه یا پرده زبرا  ترکیبی از پرده کرکره و پرده شید است. از دو نوع پارچه در ساخت و دوخت این نوع پرده استفاده می شوند.

نکات مهم در خرید پرده مدرن شیک و امروزی

برای اینکه پرده منزل خود را بدون هیچ اشتباهی خریداری نمایید، باید چند نکته بسیار مهم را در هنگام خرید بررسی نمایید. با انجام این کار مطمئن خواهید شد که پرده کاملا متناسب با نیازهای شماست و هیچ اختلالی در زیبایی منزلتان ایجاد نخواهد کرد. برای خرید پرده مدرن حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • توجه به پالت رنگی پرده‌های مدرن
  • نوع پنجره و سقف
  • گذردهی نور پارچه پرده
  • قیمت پرده‌ مدرن

این مطلب به شما در انتخاب پرده مناسب انواع پنجره کمک می کند.

انتخاب پرده مدرن در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

پرده ظاهر اتاق شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین لازم است قبل از خرید، راجع به رنگ و طرح پارچه پرده خوب فکر کنید. شکل پرده بستگی به سبک خانه، پنجره و سبک مبلمان شما دارد.

مدل و طرح پرده مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه ای نقش برجسته ای را دارد از این رو بهتر است در هنگام انتخاب مدل و رنگ حساسیت های لازم را انجام دهید. امروزه یکی از پرکاربردترین طرح ها برای پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب و پرده آشپزخانه، طرح های مدرن در دکوراسیون داخلی  است. برای تهیه ی طرح های مناسب فانتزی، توجه به طرح و جنس پارچه اهمیت بالاتری دارد.

پرده مدرن در پذیرایی

پرده مدرن پذیرایی

پرده‌های مدرن پذیرایی معمولا بلند و ساده هستند و تزیینات پرده‌های کلاسیک را ندارند. این پرده‌ها اغلب در رنگ‌های روشن شاد یا رنگ‌های خنثی به کار می‌روند.

پرده مدرن مناسب اتاق خواب

پرده مدرن مناسب اتاق خواب

در اتاق خواب معمولا از پرده‌های کوتاه استفاده می‌شود. پرده‌های اتاق خواب می‌توانند با پارچه‌هایی در طرح‌های مدرن و امروزی کار شوند. طرح‌های ساده، تک رنگ، طرح‌های با اشکال هندسی نمونه‌هایی از پرده مدرن برای اتاق خواب هستند. پرده‌های شید و کرکره نیز به عنوان پرده مدرن اتاق خواب به کار می‌روند.

پرده مدرن برای آشپزخانه

پرده مدرن برای آشپزخانه

پرده‌های مدرن آشپزخانه معمولا از مدل‌های زبرا با طرح‌های مدرن انتخاب می‌کنند. پرده‌های کرکره‌ای چوبی نیز می‌توانند به عنوان پرده مدرن برای آشپزخانه استفاده شوند.

کاربرد پرده مدرن در سرویس بهداشتی

کاربرد پرده مدرن در سرویس بهداشتی

اگر در سرویس بهداشتی و حمام مدرن خود نیاز به نصب پرده دارید، باید به دنبال جنس‌های ضد آب با طرح و نقش مدرن باشید. پرده‌های چوبی یا پارچه‌ای برای این فضاها که رطوبت بالایی دارند مناسب نیست.

پرده مدرن در اماکن اداری

پرده مدرن در اماکن اداری

بهترین گزینه برای اماکن اداره پرده‌ها مدرن کرکره‌ای و لوردراپه هستند. این پرده‌ها در رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده را می‌توانید به عنوان پرده مدرن اداری به کار ببرید.

نقش پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی 

همان طور که مبلمان و سرویس خواب در کنار لوازم دکوری نقش بسیار مهمی در زیبا سازی منزل شما ایفا می کنند. باید بگویم که استفاده از پرده برای رسیدن به سبک و سیاقی که به آن علاقه مند هستیم بسیار به ما کمک می کنند. برای این منظور نیاز است از پرده ای استفاده شود که با تم رنگی حاکم در فضا و سبکی که برای دکوراسیون کردن به آن نیاز داریم نزدیک باشد.. با انتخاب پرده مناسب دکوراسیون مدرن جدید می توانید تغییرات بسیاری را در بخش های مختلف خانه خود ایجاد کنید. همچنین اگر تمایل دارید طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل تان بدون عیب و جذاب تر به نظر برسد بهتر است در هنگام انتخاب پرده سالن پذیرایی و پرده اتاق خواب و … دقت لازم را داشته باشید.

 

پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی 

با این که هیچ گاه به شما پیشنهاد نمی دهیم عملکرد را فدای ظاهر کنید ولی به شما توصیه می کنیم، پرده ای را انتخاب کنید که در عین حال مناسب و مطابق با مد روز باشد. در انتخاب پرده ای که مطابق با مد روز باشد تنها نوع پارچه و رنگ آن مهم نیست بلکه نحوه آویزان کردن آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای مثال می توانید پرده ای به سبک معاصر که از پارچه های متنوع در آن استفاده شده، انتخاب کنید. در مقابل برای فضاهای سنتی و شیک می توانید  سبک ویکتوریایی را از طریق چین دار کردن پرده ها در طراحی خود اجرا کنید. این تصمیم بر مبنای تصور نهایی شما از فضای اتاق یا تاثیری که خواهان پیدایش آن هستید می باشد.

جنس پرده مدرن شیک و امروزی

جنس پرده از نکاتی است که در هنگام انتخاب پرده باید آن را مورد توجه قرار دهید. پارچه های مختلفی وجود دارند که می توان برای دوخت پرده از آن ها استفاده کرد. از پارچه های متداول که برای دوخت پرده مورد استفاده قرار می گیرند، پارچه های مخمل، حریر، ساتن، کتان، تور و جیر است.جنس پارچه مورد استفاده برای دوخت پرده بهتر است در تناسب با جنس لوازم به کار رفته در دکوراسیون منزل شما انتخاب شود. البته این به سلیقه شما بستگی دارد، اما به طور کلی برای فضاهایی که رسمی تر هستند مانند پذیرایی، پارچه هایی که سنگین تر و اشرافی تر هستند، معمولا ترجیح داده می شوند. مدرن بودن یک پرده کمتر به جنس آن مربوط است و بیشتر تحت تاثیر مدل دوخت و طراحی قرار دارد.

 

طرح پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی 

طرحی برای پرده منزل شما مناسب است که با سبک دکوراسیون و لوازم و به طور کلی با طرح به کار رفته در آن ها همخوانی داشته باشد. اگر دکوراسیون خلوتی دارید که ساده و بدون نقش و نگار خاصی هستند، می توانید از یک پرده نقش دار استفاده کنید.در صورتی که فضای دکوراسیون خانه شما شلوغ است و الگوهای مختلف و بسیاری در دیگر وسایل دیده می شود، توصیه می شود که یک پرده ساده تر را انتخاب کنید و یا از پرده هایی استفاده کنید که طرح های ظریف تری دارند.

انتخاب طرح پرده مدرن که رنگ‌های متضاد با مبلمان و یا دیوارهای خانه دارند، می‌ تواند انرژی مثبت بیشتری را در فضای خانه ایجاد کند. این طرح‌ها یک اتاق ساده را بسیار جذاب تر نشان می‌ دهند. در یک اتاق با سقف پایین می توان با انتخاب طرح‌ های دارای خطوط عمودی، باعث می شود تا ارتفاع اتاق بلندتر به نظر برسد.

انتخاب پرده مدرن با رنگ خنثی

انتخاب پرده مدرن با رنگ خنثی

استفاده از رنگ های خنثی به معنای استفاده از رنگ های کسل کننده نیست. بلکه این رنگ ها یکی از بهترین هایی هستند که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. پرده‌هایی مدرن با رنگ خنثی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید نسبت به اجرایی کردن آن اقدام نمایید.یکی از ایده هایی که می توانید در این زمینه اجرایی کنید، استفاده از انواع کاغذ دیواری الگودار در کنار پرده هایی به رنگ خنثی می باشد. این ترکیب نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.تلفیق رنگ و الگو باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در طراحی داخلی می شود.استفاده از پرده هایی با رنگ های خنثی یکی از بهترین گزینه هایی است که در مقابل شما قرار دارد.

در این مطلب به طور کامل درباره پرده های رنگی و شیک صحبت کرده ایم.

نقش پرده مدرن در زیباسازی فضای خانه

پرده ها نقش مهمی در زیباسازی فضای خانه دارند، اما هر کسی به هماهنگی مدل پرده با سبک فضای خانه اهمیت آنچنانی نمی دهد. باید بدانید که لازم نیست دکوراسیون منزل شما با وسایل لاکچری چیده شده باشد، حتی با وسایل ساده هم می توان فضای خانه را جذاب تر و دلنشین تر کرد.

جدیدترین مدل های پرده فانتزی را اینجا ببینید.

سبک مدرن بر سادگی و ظرافت دکوراسیون خانه تاکید دارد، بنابراین این به این معنی است که با نصب یک پرده ساده اما هماهنگ با وسایل خانه که آن ها هم از سادگی و ظرافت بسیاری برخوردار است، می توانید فضای خانه را به طرز باورنکردنی متحول کنید.خواهید دید که این ظرافت و سادگی است که زیبایی می بخشد. فقط کافی است دقت زیادی در انتخاب رنگ، نوع، شکل، قد و اندازه پارچه داشته باشید. به دلیل اینکه معمولا در زمان ساخت خانه و یا خرید آن، به جزئیات دیگر بیشتر توجه می شود تا نوع پرده نصب شده، پرده ها آخرین مواردی هستند که کم تر به آن ها توجه می شود.

جمع بندی

استفاده از پرده هایی به سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منازل و اماکن مختلف، سبب زیبایی و آرامش ویژه ای می شود، زیرا احساس خفگی در محیط داخلی به شما دست نمی دهند و به خاطر سادگی که دارند، به شکیل تر شدن و استفاده هر چه بیشتر از فضا کمک می کنند. در این مقاله به معرفی پرده مدرن  شیک و امروزی در دکوراسیون داخلی پرداختیم. همچنین شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با انواع پرده مدرن و خرید آن  به بخش متخصصین پرده مجله چیدانه مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه