Chidaneh.com placeholder image

10 ویلا مدرن جهان با پلان های خیره کننده!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: اصولا وقتی صحبت از طراحی یک ویلا به میان می آید همه ی ما دوست داریم طرحی خاص و متفاوت با بناهای معمول سطح شهر را ببینیم، و همین امر معماران برجسته را وادار به طراحی پلان ویلای منحصر به فرد در اقصی نقات دنیا می کند. ویلاهای مدرن در سراسر دنیا جاذبه ی خاصی را برای کاربران اش دارد چه کاربران داخلی و چه رهگذرانی که نمای بیرونی آن را نظاره گر هستند. پیش تر با ویلاهای مدرن ایرانی آشنا شدیم و جزییات پلان معماری مدرن آن ها را با هم بررسی کرده ایم، اما امروز در چیدانه 10 ویلای مدرن جهان را همراه با جزییات پلان آن ها را برای شما گردآوری کرده ایم تا به سادگی بتوانید از طرح آن برای ساخت ویلای مدرن خود ایده بگیرید با ما همراه باشید.

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان
  • ویلای مدرن دون با پلان خیره کننده
  • معماری ویلای مدرن Opening Row House
  • ویلای مدرن رودخانه‌ یانگ چنگ (Yangcheng Lake Villas)
  • ویلای مدرن گوسو آریستو (Gusu Aristo Villa)
  • معماری مدرن ویلا کازا سان ویدا (Casa Son Vida 1)
  • مجموعه ویلایی وایت سندز با پلان مدرن 
  • پلان ویلای مدرن بازسازی شده‌
  • طراحی مدرن ویلای باغ آسمان
  • طراحی مدرن ویلای سو
  • معماری و پلان مدرن ویلای سیاه

معماری ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن دون

ویلای مدرن دون با پلان خیره کننده

این ویلا (dune villa Hilberink Bosch) در یک سایت در یک جنگل کاج با اختلاف ارتفاع شش متر در هلند واقع شده است. در واقع می توان گفت سایت پلان ویلای دون به سه قسمت تقسیم می شود : پوشش گیاهی متراکم به سمت خیابان، فضای بزرگ باز در قسمت جلویی و یک جنگل کاج در قسمت پشت نقشه.

فضاهای اصلی این ویلا شامل : اتاق نشیمن، آشپزخانه، دفتر کار، اتاق خواب اصلی، تراس پشت بام و کتابخانه در طبقه اول واقع شده اند که بهترین تلفیق را با جنگل ارائه می دهد. به دلیل قرار گرفتن در بالای تپه های شن، از نمادهای مختلف الهام گرفته شده و رنگ بتن اعمال شده نیز مستقیما از شن تپه گرفته شده است. تمام بتن ها به صورت یکپارچه به کار رفته و دیوارهای مستحکم از عمق کمتری برخوردار بوده اند.

مطلب پیشنهادی : ویلای هفت سنگان، زیباترین ویلای قزوین با طراحی مدرن!

پلان ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن

پلان ویلای مدرن

پلان ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن Opening Row House

این ویلای مدرن در دل یک روستا در کشور تایوان به مساحت 107.5 مترمربع ساخته شده است. این ویلا در عین مدرن بودن ارتباط با محیط اطرافش که شامل مزرعه و بیشه زار است را به درستی رعایت کرده و ناگفته نماند که مصالح عمده‌ی این ویلای مدرن چوب و بتن است.

مطلب پیشنهادی : ویلاهای مدرن ایرانی، آخر هفته دلپذیر در ویلای توتستان!

ویلای مدرن یانگ چنگ

پلان ویلای مدرن یانگ چنگ

ویلای مدرن یانگ چنگ

ویلای مدرن رودخانه یانگ پنگ

پلان ویلای مدرن

پلان ویلای مدرن

ویلای مدرن رودخانه‌ یانگ چنگ (Yangcheng Lake Villas)

این ویلای چینی نمونه‌ بارز ویلای مدرن بوده و متناسب با سبک زندگی امروزی چینی‌ها ساخته شده است. در مفهوم تازه تعریف شده از زندگی در حومه‌ شهر، دیگر نمی توان چشم انداز را فقط به قلمرو بیرون منتقل کرد یا صرفاً به عنوان چمنزارها تعریف نمود. بلکه معمار بر این باور بوده که محیط زندگی ما باید منعکس کننده ماهیت پیچیده روابط ما – با خانواده، با همسایگان، با طبیعت و با خود باشد و این که چگونه با شباهت ها و تفاوت های فرهنگی خود کنار می آییم. فضایی که در آن ساکن هستیم باید پویایی این روابط در حال تغییر را فراهم کند و در عین حال زیربنایی پایدار و مداوم داشته باشد که از آن می توان آسایش “خانه" را به دست آورد.

طراحی داخلی مدرن ویلا از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: دیوارهای آجری عایق بندی شده و سازه سفید شناور در بالا. در پلان اول به خوبی می توانید نحوه قرارگیری ویلاها در کنار یکدیگر و در سایت مجموعه را مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلای مدرن ماوی در هشت بهشت دماوند!

معماری ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن

ویلای مدرن گوسو آریستو (Gusu Aristo Villa)

این مجموعه مدرن ویلای چینی مانند یک مجتمع مسکونی در کنار هم قرار گرفته‌ اند. در طراحی این ویلاهای مدرن، به دلیل قرار گرفتن در بافت سنتی شهر، از معماری خانه‌های آن منطقه الهام گرفته شده است.  در واقع هرف معماری این بوده که مجموعه ویلاها بیش از یک جامعه مسکونی باشند، یعنی علاوه بر تامین مسکن، یک محله چند منظوره با روحیه هنری ایحاد گردد. با وجود طراحی چشم انداز در سایت ویلاها، یک باغ برجسته وجود دارد که در ورودی به عنوان یک نمای مستقل عمل می کند.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلای مدرن 1090 با معماری دو پوسته در کردان کرج!

ویلای مدرن کازا سان ویدا

ویلای مدرن کازا سان ویدا

پلان ویلا

پلان ویلا

معماری مدرن ویلا کازا سان ویدا (Casa Son Vida 1)

این ویلا معماری بسیار پیچیده و سرزنده‌ای دارد که همین ویژگی باعث شده تا توجه جهانیان را به خود جلب کند. مانند تمام پروژه های کیهانو پولیتی، یک مجموعه از معماران و طراحان برای تکمیل این پروژه انتخاب شده‌ اند. سباستین نور، بنیانگذار و مدیر طراحی، توضیح می دهد: “Casa Son Vida 1 قصد دارد مفهوم ویلای لوکس را با حرکت دادن بیشتر الگوهای لوکس به سمت یک معماری و فناوری پیشرفته تر و مدرن تر تعریف نماید. این تعریف در پلان های متفاوت ویلا کاملا قابل مشهود است.

مطلب پیشنهادی : ویلای مدرن آنا و سعید در دهکده ی زیتون اصفهان

معماری مجموعه ویلای مدرن

پلان مجموعه ویلای مدرن

مجموعه ویلای مدرن

پلان ویلا

مجموعه ویلایی وایت سندز با پلان مدرن 

مجموعه ویلایی whitesands از 28 ویلای جدا از هم در کشور هنگ کنگ ساخته شده است. هدف طراح از ساختن همچین مجموعه‌ای گسترش زندگی در کنار ساحل و به اصطلاح زندگی ساحلی است. ویژگی بارز این مجموعه تعامل فضای بیرون و داخل ساختمان است به طوری که مرز بین آن ها قابل تشخیص نخواهد بود. بطور مثال پنجره‌های این خانه کاملا بدون درز و جداره است. در طراحی کف ویلای وایت سندز از سنگ آهک استفاده شده که این هم دلیلی برای برداشتن مرز بین داخل و خارج خانه محسوب می شود. شما به خوبی می توانید در پلان ویلا، این کف سازی را مشاهده و بررسی نمایید.

مطلب پیشنهادی : ویلایی معلق در لواسان تهران

بازسازی ویلای مدرن

بازسازی ویلای مدرن

پلان بازسازی ویلا

پلان بازسازی ویلا

پلان بازسازی ویلا

پلان ویلای مدرن بازسازی شده‌

این ویلا (Space Renovation of 69 Beishan St) در شماره 69 خیابان بیشان، هانگزو چین واقع شده که به عنوان یک ساختمان تاریخی Hangzhou شناخته می شود. در اواسط قرن گذشته ، نویسنده مشهوری به نام “مانگ شی" در این خانه زندگی کرده بود و نام آن را “خانه جیییی" گذاشت. در واقع این بنا از دو خانه کنار هم تشکیل می شده که در اثر گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده و متروکه بودند. موسسه آکادمی هنر و معماری چین تصمیم به بازسازی این ساختمان گرفته و نهایتا آ نرا به ویلایی مدرن و شیک تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی : 10 ویلای دوبلکس در شمال ایران با نمای بیرونی خیره کننده!

معماری ویلای مدرن

معماری ویلای مدرن

پلان ویلای مدرن

 

طراحی مدرن ویلای باغ آسمان

ویلای باغ آسمان (Sky Garden House) یکی از ویلاهای مدرن جهان است که ویژگی خاص آن داشتن وید مرکزی است. این ویلا در کشور سنگاپور، به مساحت 852 مترمربع در سال 2010 ساخته شده است.

استراتژِی طراحی این ویلا، ساختن دیوار صلب برای هر فضای داخلی ست تا در صورت امکان حریم شخصی فراهم شود که علاوه بر این در جلو و عقب ساختمان امکان دسترسی به فضای سبز بیرون وجود دارد. طراح تلاش کرده تا با طراحی لایه لایه سقف، فضای سبز بیش تری به وجود بیاید.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلا مدرن 142 در دهکده بهشت تهران!

معماری ویلای مدرن

دکوراسیون داخلی ویلای مدرن

پلان ویلای مدرن

پلان ویلای مدرن

طراحی مدرن ویلای سو

ویلای سو به استفاده از جزییات فراوان معروف است و البته برای اهل هنر بسیار جذاب. این ویلا با متراژ 640 مترمربع در سال 2012 در آلمان ساخته شده است.  درواقع ویلای سو یک ویلا/گالری است که به دلیل داشتن فضاهای تلفیقی، در تعطیلات به عنوان محل کار از آن استفاده می شود. دو تصویر آخر پلان طبقه ول و دوم ویلا را نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی : ویلای تو در توی امیدوار با طراحی مدرن در لواسان تهران!

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلا

معماری و پلان مدرن ویلای سیاه

شرکت معماری ARCHSLON برای جنگل های خارج از مسکو اقامتگاه سیاه طراحی کرده است. با الهام از جنگل های روسیه،  این خانه ساخته شد تا ساختمان را در چارچوب طبیعی با حداقل تأثیر جنگل تلفیق نماید. با هدف حفظ هرچه بیشتر درختان و ایجاد یک خانه جدید، خانه برای افزودن عمق جنگل اطراف ساخته شده است. در تصویر بالا پلان مستطیل شکل و ساده این ویلا به خوبی نشان داده شده است.

“برای مشاهده پروژه های معماری و ویلاهای زیبا به پروژه های برجسته چیدانه مراجعه نمایید"

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رضا فدایی در تاریخ 20 آبان 1396
عالی بخاطر خدمت بی شایبه به هنر معماری و آموزش خدا پسندیده آن به عموم

ثبت دیدگاه