Chidaneh.com placeholder image

راهنمای کامل خرید جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی

به قلم: تحریریه چیدانه

راهرو و ورودی خانه جایی است که معمولا به زیبایی و جذابیت ظاهری آن بی‌توجهی می‌شود. در حالی که یک ورودی جذاب می‌تواند مهمانان شما را سورپرایز کند و آن‌ها ترغیب شوند تا دکوراسیون داخل خانه را هم به دقت ببینند. یکی از المان‌هایی که معمولا در ورودی خانه‌ها قرار می‌گیرد و امروزه مدل‌های شیک و متنوعی از آن را در بازار لوازم منزل پیدا می‌کنیم جاکفشی و جالباسی است. در این مقاله از چیدانه تصمیم گرفتیم تا درمورد خرید جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی بیشتر صحبت کنیم و نکات خرید آن را برای شما شرح بدهیم. بنابراین این مطلب را با دقت بخوانید تا به شما بگوییم چطور یک ورودی شکیل و چشم‌نواز برای خانه خود بسازید.

صنایع چوبی سازیما
انواع جاکفشی چوبی شیک
صنایع چوبی سازیما

اسکای اسکرپر

جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی؛ چرا بخریم؟

قبل از هرچیز در ابتدا به این سوال پاسخ بدهید: چرا در انتخاب جاکفشی و جالباسی باید وسواس به خرج بدهیم؟ اصلا چرا باید جاکفشی و جالباسی بخریم در حالی که می‌توانیم کفش‌ها را روی زمین و لباس‌ها را توی کمد قرار بدهیم؟ آیا خرید این اقلام برای منزل ضروری است؟ و یا می‌توانیم آن‌ها را فاکتور بگیریم و از هزینه کردن‌های اضافی پرهیز کنیم؟

شاید شنیده باشید که پا قلب دوم انسان است. حتما وقتی می‌خواهید کفشی نو بخرید بازار کفش را زیر و رو می‌کنید تا کفشی مناسب پایتان پیدا کنید، احتمالا در خرید کفش دست و دلبازتر از همیشه هم خواهی بود زیرا قرار است این کفش مدتها برای شما کار کند و پا به پای شما راه بیاید، بنابراین انتخاب کفش انتخاب حساسی است. اما می‌دانید که نگهداری از یک وسیله از خریدن آن حساس‌تر و مهم‌تر خواهد بود! حالا که کفش را خریده و به خانه آورده‌اید مسلما باید برای مراقبت از آن هم تدبیری بیاندیشید تا زحماتتان هدر نرود و اصطلاحا پولتان را دور نریخته باشید. یک جاکفشی خوب و مناسب با خانه و دکوراسیون شما می‌تواند از کفش‌هایتان به بهترین شکل نگهداری کند و زیبایی خانه را هم به طرز چشمگیری افزایش دهد.

صنایع چوبی سازیما
انواع جاکفشی چوبی شیک
صنایع چوبی سازیما

بهترین محل قرارگیری جاکفشی و جالباسی کجاست؟

معمولا یکی از اساسی‌ترین مشکلات در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک امروزی انتخاب جا برای قرارگیری وسایل است. تنها موضوعی که در جاگیری اسباب و وسایل باید رعایت کنید این است که از پرت‌ترین نقاط خانه غافل نشوید و هرچیز را به طور اصولی و بنا بر نیاز در سر جای خود قرار بدهید. مثلا اگر زمانی که به خانه وارد می‌شوید دوست دارید سریعا لباس‌های بیرون را از تن دربیاورید و کفش‌ها را در یک جای امن بگذارید قرار دادن یک جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی انتخاب خوبی به نظر می‌رسد، به خصوص در این دوره پاندمی کرونا که بهتر است کفش و لباس‌های آلوده خود را به داخل خانه نبرید و مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنید موضوع خرید جاکفشی و جالباسی جلودری اهمیت خودش را نشان می‌دهد.

اما بهترین محل قرار گرفتن جاکفشی و جالباسی کجاست؟ ما برای این مقاله از علم فنگ‌شویی هم مطالبی را پیدا کرده‌ایم. اگر از طرفداران فنگ‌شویی باشید و اعتقاد داشته باشید که با رعایت نکات فنگ‌شویی در چیدمان خانه انرژی سالم بیشتری در فضا به جریان می‌افتد باید بدانید که بهترین جای قرارگیری اسباب و واثاثیه منزل کجاست. بر اساس این علم به دلیل ایجاد امواج منفی جاکفشی را هرگز نباید در اتاق خواب قرار بدهید، همچنین آشپزخانه هم اصلا مکان مناسبی برای این کار نیست، زیرا علاوه بر ظاهر نازیبایی که به محیط می‌دهد از نظر بهداشتی هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. همچنین اگر جنس جاکفشی و جالباسی شما از چوب و ام‌دی‌اف است ترجیحا آن‌ها را در مکان‌های مرطوب مثلا نزدیک به سرویس بهداشتی و حمام قرار ندهید زیرا در این صورت خیلی زود وسیل چوبی شما می‌پوسد و باید به فکر پرداختن هزینه‌ای دوباره بیفتید. راهرو و کنار درب ورودی می‌تواند بهترین جا برای قرار دادن جاکفشی و جالباسی باشد. با توجه به همه این توضیحات چرا باید ورودی خانه را یک فضای کم‌ارزش تلقی کنید در حالی که مدل طراحی ورودی خانه می‌تواند اینهمه در زیباسازی محیط زندگی شما و رفاه حال اهالی خانه موثر باشد؟

صنایع چوبی سازیما
انواع جاکفشی چوبی شیک
صنایع چوبی سازیما

6 نکته مهم قبل از خرید جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی

قبل از این که به قصد خرید از خانه خارج شوید این موارد را به خاطر بسپارید:

1) انتخاب یک جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی می‌تواند تا حدودی جور کمدهای اتاق ما را هم بکشد. شما علاوه بر این که می‌توانید کفش‌های خود را در آن جا بدهید تعدادی از لباس‌هایتان را هم در جالباسی جلوی درب ورودی قرار می‌دهید و اگر باز هم جا داشتید می‌توانید چمدان‌های اضافی خودتان را هم از کمد اتاق به مجموعه جاکفشی و جالباسی خود منتقل کنید.

2) در بسیاری از خانه‌های نقلی و کوچک که فضا کم است و تعداد کفش‌ها بالاست معمولا افراد با مشکل مواجه می‌شوند. یا مجبور می‌شوند کفش‌ها را روی همق رار بدهند و یا تعدادی از کفش‌ها و دمپایی‌ها را کنار جاکفشی قرار می‌دهند که منظره جالبی ایجاد نخواهد شد. بنابراین قبل از این که به سراغ خرید یک جاکفشی و جالباسی شیک برای جلوی درب ورودی بروید بهتر است ابتدا نیازسنجی کنید و حجم کفش‌ها و لباس‌هایتان را در نظر بگیرید، سپس مدل جالباسی و جاکفشی و تعداد قفسات و کشوها را انتخاب کنید.

3) برای انتخاب مدل جاکفشی علاوه بر تعداد کفش‌ها باید به نوع و مدل کفشتان هم توجه کنید! شاید این جمله در نگاه اول خیلی هم معنی‌دار و باربط به نظر نیاید اما در انتخاب یک جاکفشی کاربردی نوع کفشی که می‌پوشید هم مهم است! مثلا فرض کنید در میان کفشهایتان بوت یا چکمه و کفش پاشنه‌بلند دارید، در این صورت انتخاب یک جاکفشی با طبقات کم‌ارتفاع و کوتاه برای شما ناکارآمد است و به دردتان نمی‌خورد.

این موضوع درمورد جالباسی شما هم صدق می‌کند. چه لباسی را قرار است به جالباسی جلوی درب خانه آویزان کنید؟ شاید در خانه کودکی بازیگوش داشته باشید که دائما در رفت و آمد به بیرون و داخل خانه است و ترجیح بدهید لباس‌های فرزندتان را به جالباسی بیاویزید تا دسترسی به آن‌ها برای او راحت‌تر باشد. شاید هم ترجیح می‌دهید همین که پا به خانه گذاشتید کت و مانتوی خود را دربیاویرد و به جالباسی آویزان کنید. حجم و ارتفاع لباس‌های شما چقدر است؟ اگر جالباسی شما کم‌ارتفاع و کوچک باشد ممکن است نصف قد لباس‌هایتان روی کف جالباسی کشیده شود و منظره نازیبایی را به وجود بیاورد. پس بهتر است قبل از خرید بدانید که چه لباس‌هایی را قرار است جلوی درب ورودی قرار بدهید.

صنایع چوبی سازیما
انواع جاکفشی چوبی شیک
صنایع چوبی سازیما

4) نکته دیگر در نظر گرفتن ابعاد فضایی است که در اختیار دارید. یک جاکفشی و جالباسی شیک در جلوی درب ورودی نباید آنقدر جاگیر باشد که برای رفت و آمد، شما و مهمانانتان را به دردسر بیندازد. برای این که این وسیله برای شما کارآمد باشد بهتر است در ابتدا ابعاد فضای جلوی درب ورودی را با متر اندازه بگیرید و با در نظر گرفتن فضای تردد اقدام به خرید کنید. گاهی اوقات مدل نقشه ورودی خانه شما به گونه‌ای است که بهتر است به جای خرید جاکفشی و جالباسی آماده، یکی از آن‌ها را سفارش بدهید. در این صورت می‌توانید با مراجعه به یک شرکت معتبر و متخصص در این زمینه و نشان دادن عکس و متراژ فضای ورودی خانه به سفاشر آن اقدام کنید.

5) دکوراسیون خانه شما به چه سبکی چیده شده است؟ خودتان اهل خریدن وسایل کلاسیک هستید یا مدرن و فانتزی؟ اگر مدرن‌پسند هستید بهتر است از کمدهای درب‌دار و آینه‌دار برای جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی منزلتان استفاده کنید. در این مدل لباس‌ها در داخل کمد آویزان می‌شوند و با بستن درب کمد محتوای داخل آن از نگاه مهمانان پنهان می‌شود. همچنین آینه روی آن می‌تواند فضای ورودی خانه را بزرگتر از آنچه که هست نشان بدهد و جلوه‌ای شکیل و متفاوت به ورودی خانه ببخشد. حواستان به این موضوع باشد که انتخاب یک جاکفشی درب‌دار می‌تواند از کفش‌های شما به شکل بهتری نگهداری کرده و از ورود آلودگی و گرد و خاک به داخل جاکفشی هم ممانعت کند. همچنین در این صورت بوی نامطبوع کفش‌ها وارد فضای خانه نمی‌شود و کفش‌هایی که با آن‌ها به هر محیطی پا گذاشته‌اید از دسترس کودکان هم خارج خواهد شد.

6) انتخاب رنگ جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی هم از نکات حائز اهمیت است. ورودی خانه به عنوان اولین نقطه برقراری ارتباط با تازه‌واردهاست و شکل و طرح کلی آن می‌تواند به خودتان و اهالی خانه هم انرژی مضاعفی ببخشد. به طور کلی رنگ‌های روشن فضای خانه را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره و سنگین در محیط منزل ابهت و شکوه خاصی ایجاد می‌کنند. انتخاب رنگ یک موضوع سلیقه‌ای است اما حواستان باشد که دکوراسیون ورودی خانه را با دکوراسیون مابقی فضاهای خانه هماهنگ بچینید تا توی ذوق نزند و جالب و چشم‌نواز به نظر بیاید. همچنین این مساله را مدنظر داشته باشید که جاکفشی و جالباسی جلوی درب ورودی زود به زود گرد و خاک و آلودگی بیرون را به خود جذب می‌کنند، پس اگر عادت ندارید دائما خانه را گردگیری کنید بهتر است رنگی را انتخاب کنید که آلودگی را زیاد نشان ندهد.

صنایع چوبی سازیما
انواع جاکفشی چوبی شیک
صنایع چوبی سازیما

جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی را شیک‌تر تزئین کنید!

انتخاب یک جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی خانه نه تنها با زیبایی خودش دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه شما هم می‌توانید با تزئین آن و قرار دادن لوازم دکوراتیو کوچک به جذابیت ظاهری آن بیفزایید. قرار دادن چند مجسمه یا جاشمعی، یکی دو تا گلدان تزئینی و یک یا چند قاب عکس خانوادگی حسابی فضا را متفاوت می‌کند. حتی می‌توانید با قرار دادن یک پارچه لطیف روی جاکفشی آن را به یک نشیمنگاه نرم تبدیل کنید، در این صورت هنگامی که خسته از کار روزانه وارد خانه می‌شوید می‌توانید روی آن بنشینید  با آسودگی خاطر کفش‌ها را از پایتان دربیاورید و در جاکفشی قرار بدهید. حتی می‌توانید سلیقه بیشتری خرج کنید و با نصب یک آینه برای بالای جاکفشی جلوه خاصی به ورودی خانه ببخشید.

صنایع چوبی سازیما
انواع جاکفشی چوبی شیک
صنایع چوبی سازیما

جمع‌بندی پایانی …

همان طور که از روی ظاهر افراد می‌توان تا حدی به خصوصیات و اخلاقیات درونی آن‌ها پی برد ورودی یک خانه هم می‌تواند گویای سلیقه و روحیات شما و معرف دکوراسیون مابقی فضاهای خانه باشد. یک ورودی شیک می‌تواند حس بهتری به یک فرد تازه‌وارد بدهد و برای او حکم دعوت‌کننده را داشته باشد. یکی از دغدغه‌های اصلی مخصوصا در چیدمان خانه‌های کوچک جاگیری کفش‌ها و لباس‌های اعضای خانواده است. در این حالت کاربردی‌ترین وسیله استفاده از یک جاکفشی و جالباسی شیک جلوی درب ورودی خواهد بود، زیرا هم می‌تواند فضای خوبی برای وسایل شخصی شما به وجود بیاورد و هم با یک طراحی شکیل و مناسب ظاهر راهرو ورودی خانه شما را از این رو به آن رو خواهد کرد. در این مقاله درمورد ویژگی‌های یک جاکفشی و جالباسی مناسب صحبت کردیم و حالا وقت این است که در زمینه محصولات چوبی شما را با یک برند خوشنام آشنا کنیم.

گروه صنعتی سازیما با استفاده از نیروهای متخصص و بکارگیری ماشین‌آلات پیشرفته و به روز دنیا به طراحی و ساخت انواع مصنوعات چوبی می‌پردازد. محصولات سازیما در زمینه محصولات چوبی خانگی شامل انواع جاکفشی، دراور، کنسول، کتابخانه، میز تحریر، میز تلویزیون و سرویس خواب و همچنین انواع آینه‌های گرد و سفارشی می‌باشد. برای دیدن بقیه محصولات این مجموعه می‌توانید به صفحه پروفایل صنایع چوبی سازیما در چیدانه سر بزنید و سفارشات خود را نیز از همین طریق ثبت کنید.

 

اگر این مطلب را دوست داشتید لینک‌های زیر را هم بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه