Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون رستوران از کف تا سقف!

به قلم: سمانه زارعی

چه چیزی در یک رستوران توجه شما را به خود جلب می­ کند و باعث می­ شود حس خوبی در آن داشته باشید؟ چه ویژگی­ هایی در یک رستوارن باعث می­ شود مشتری دائم آن باشید و مهمان­ های خود را به آن رستوران دعوت کنید؟ این روزها اهمیت ظاهر و دکوراسیون رستوران به اندازه طعم غذاهای آن برای جلب نظر مشتری­ ها اهمیت پیدا کرده است. در این مطلب قرار است همراه با طراحان دکور هنرمند راجع به دکوراسیون رستوران صحبت کنیم و اصول طراحی دکوراسیون رستوران را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

چوب و هنر

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن فست فود فودلند
طراحان دکور هنرمند

دکوراسیون رستوران شیک

با اینکه سلیقه افراد برای دریافت حس مثبت و زیبایی یک فضا متفاوت است ولی با طراحی فضا بر اساس نیاز مشتری­ ها و شرایط محیط می ­توان یک رستوران شیک و جذاب طراحی کرد. وجود نورپردازی جذاب، مبلمان راحت، وجود حریم خصوصی، طراحی فضاهای خاص، آرامش فضا جزو چندین موارد از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون رستوران هستند. 

در ادامه خواهیم خواند:

  • سبک طراحی دکوراسیون
  • انتخاب مبلمان برای رستوران
  • چیدمان فضایی عناصر در رستوران
  • انتخاب رنگ­ ها در طراحی رستوران
  • نورپردازی در طراحی دکوراسیون رستوران
  • کف سازی و سقف طراحی دکوراسیون رستوران
  • ایده­ هایی برای طراحی دکوراسیون رستوران

 

سبک طراحی دکوراسیون رستوران

طراحی دکوراسیون رستوران

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

سبک طراحی دکوراسیون رستوران

اولین قدم در طراحی و تصمیم ­گیری برای طراحی دکوراسیون، انتخاب سبک طراحی فضا است. ممکن است کارفرما نظری در این مورد نداشته باشد در نتیجه یک طراح متخصص با توجه به نیازهای کارفرما و ویژگی­ های محیط و همچنین آداب و رسوم و فرهنگ مردم می ­تواند گزینه ­هایی را پیشنهاد بدهد. مهم­ ترین سبک­ های طراحی برای دکوراسیون رستوران، سبک­ های؛ کلاسیک، مدرن، صنعتی، روستیک و.. هستند که هریک ویژگی­ های ظاهری خاص خودشان را دارند. 

 

مبلمان در طراحی رستوران

مبلمان در طراحی رستوران

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن فست فود فودلند
طراحان دکور هنرمند

مبلمان در طراحی رستوران

همه ما دوست داریم در حین غذا خوردن، احساس راحتی داشته باشیم، در نتیجه مبلمانی که برای رستوران انتخاب می­ شود مهم است. برای انتخاب مبلمان رستوران باید به راحتی، استاندارد بودن و زیبایی ظاهری آن توجه شود. به طور مثال شکل و فرم مبلمان مورد استفاده در یک رستوران مدرن با مبلمانی که در رستوران کلاسیک و مجلل قرار داده می­ شود متفاوت است.

 

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

چیدمان فضایی در دکوراسیون رستوان

قرارگیری بخش ­های مختلف رستوران باید به صورت صحیح انجام شود. چیدمان فضایی یا (layout) در عملکرد کارکنان رستوران و همچنین احساس راحتی مشتریان تاثیر می­ گذارد. مثلا فضای سرویس بهداشتی باید دورتر از فضای نشستن افراد و قرارگیری میزهای رستوران تعبیه شود و یا آشپزخانه رستوران باید در جایی قرار گیرد که بو و صدای آشپزخانه باعث آزار افراد نشود. همچنین در نظر گرفتن فضای چند نفره و یا خانوادگی با توجه به مساحت فضا نباید فراموش شود.

 

طراحان دکور هنرمند
اجرای پروژه فست فود (سیکا)
طراحان دکور هنرمند

انتخاب رنگ در دکوراسیون رستوران

انتخاب رنگ در دکوراسیون رستوران

انتخاب رنگ­ ها در رستوران

شاید شاخص ­ترین ویژگی که در ابتدای ورود به رستوران توجه را به خود جلب می­ کند رنگ فضای رستوران باشد. رنگ رستوران با توجه به نوع رستوران که سنتی و یا فست­ فود یا کافه رستوران باشد و همچنین سبک طراحی و فرهنگ منطقه انتخاب می­ شود. به طور مثال برای فست فود اغلب از رنگ­ های شاد استفاده می­ شود.

 

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن فست فود فودلند
طراحان دکور هنرمند

نورپردازی در طراحی دکوراسیون رستوران

نورپردازی در دکوراسیون رستوران

نورپردازی در طراحی دکوراسیون رستوران

همیشه به نورپردازی در طراحی دکوراسیون تاکید کرده ­ایم. وجود نور کافی یکی از اصول طراحی دکوراسیون رستوران است. با وجود نور کافی، دکوراسیون زیبای رستوران به خوبی دیده می­ شود و مشتریان احساس آرامش خواهند داشت. هر میز رستوران می ­تواند نورپردازی مخصوص به خودش را داشته باشد که از این طریق می ­توان حریم خصوصی برای فضا تعریف کرد.

 

طراحان دکور هنرمند
طراحی داخلی فست فود kfc
طراحان دکور هنرمند

کفسازی و سقف در دکوراسیون رستوران

کفسازی و سقف در دکوراسیون رستوران 

کفسازی و سقف در طراحی دکوراسیون رستوران 

کف سازی و طراحی سقف رستوران از موارد مهم در طراحی فضای رستوران است.

  • کفسازی رستوران: کفپوش انتخابی برای رستوران باید از نظر ظاهری با سبک طراحی تناسب داشته باشد. با توجه به اهمیت نظافت فضای رستوران باید جنس متریال کفسازی به راحتی قابل شستشو باشد.
  • سقف رستوران: طراحی سقف رستوران را نادیده نگیرید. انتخاب یک رنگ مناسب که سقف را بلند­تر نشان دهد و همچنین نورپردازی مناسب بر روی سقف رستوران به جذابیت فضا کمک می­ کند. استفاده از کناف، تزیینات گچی، لوسترهای مجلل و یا مدرن، چراغ­ های آویز و… می­توانند باعث زیبایی سقف رستوران شوند.

 

ایده های طراحی دکوراسیون رستوران

ایده های دکوراسیون رستوران

ایده ­هایی برای طراحی دکوراسیون رستوران

موارد بیان شده کلیتی از اصول طراحی دکوراسیون رستوران بودند. برای اینکه رستورانی خاص و زیبا داشته باشید که برای مشتریان خاطره ­ی خوبی ایجاد کند؛ وجود برخی از المان ­ها و ویژگی ­ها موثر است. در ادامه ایده ­هایی برای طراحی دکوراسیون آورده ­ایم.

 

طراحی وروردی رستوران

طراحی ورودی رستوران

1.با دکوراسیون رستوران، به مهمان­ ها خوشامد بگویید!

فضای ورودی رستوران را در جذب مشتریان دست کم نگیرید. افراد از زمانی که وارد رستوران می­ شوند می­ توانند حس دعوت ­کنندگی فضا را حس کنند. مثلا شما می ­توانید از صندلی­ هایی برای نشستن افرادی که منتظر خالی­ شدن میز هستند استفاده کنید. برای طراحی ورودی رستوران به برند رستوران و سبک طراحی توجه کنید.

 

گیاهان در دکوراسیون رستوران

گیاهان در دکور رستوارن

گیاهان در دکوراسیون رستوران

کاربرد گیاهان در طراحی دکوراسیون

2.در دکوراسیون رستوران؛ جای گیاهان کجاست؟

گیاهان را در طراحی دکوراسیون رستوران دست کم نگیرید. گیاهان باعث ایجاد حس مثبت و سرزندگی در افراد می­ شوند. شما می ­توانید برای باغچه ­های ورودی رستوران گل­ های فصلی در نظر بگیرید. و یا یک دیوار سبز می­ تواند یک جدا کننده جذاب بین دو فضای مختلف رستوران باشد. گلدان­ های بزرگ و شیک در گوشه­ های فضای رستوران، فضای خالی کنج رستوران را به راحتی پر می ­کند. 

 

طراحی دیوار اصلی رستوران

طراحی دیوار رستوران

3.طراحی یک دیوار جذاب؛ نقطه عطف دکوراسیون رستوران!

یک دیوار جذاب و خاص، می ­تواند نگاه مشتری­ ها را به خود جلب کند. می­توانید دیوار اصلی رستوران را انتخاب کنید و بر اساس سبک دکوراسیون، تم طراحی و همچنین برند رستوران از المان­ها و طراحی ­های خاص استفاده کنید. مثلا یک دیوار که بخشی از آن را با بشقاب­ های با طرح­ های نوستالژی و زیبای دیوارکوب شده پر کرده ­اید.

 

استفاده از تصاویر شهری در دکوراسیون

استفاده از تصاویر شهری در دکوراسیون

4.با دکوراسیون رستوران، شهر خود را معرفی کنید.

یکی از ایده ­های طراحی دکوراسیون رستوران، معرفی شهر و منطقه ­­تان است. بسیاری از رستوران­ های بزرگی که مسافران زیادی از شهرها و کشورهای دیگر دارند از این ایده بهره می ­گیرند. با این روش شما یک کار فرهنگی هم انجام داده ­اید و شهر خود را با تصاویر و یا المان­ های خاص معرفی می­کنید. این ایده باعث می ­شود مشتریان، رستوران شما را فراموش نکنند.

 

دکوراسیون آشپزخانه رستوران

دکوراسیون آشپزخانه رستوران

5.آشپزخانه در دکوراسیون رستوران، دیده شود یا نه؟

در بخش قبلی گفتیم که بهتر است جای آشپزخانه طوری باشد که آرامش مشتریان را به هم نزند. اینکه آشپزخانه دیده شود یا نه، به اهداف و سلیقه کارفرما بستگی پیدا می­ کند. در برخی از ایده­ های طراحی، آشپزخانه رستوران را طوری طراحی می­ کنند که مشتریان مراحل طبخ غذا را از پشت شیشه ببینند در این حالت آشپزخانه یکی از عناصر مهم دکوراسیون خواهد بود. این ایده با توجه به شرایط محیط رستوران قابل اجرا است.

 

آثار هنری در دکوراسیون

آثار هنری در طراحی دکوراسیون رستوران

6. آثار هنری در طراحی دکوراسیون رستوران

یکی از ایده­ ها برای طراحی دکوراسیون رستوران، استفاده از آثار هنری است. با استفاده از آثاری مانند نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و… می­توانید آثار هنرمندان شهر خود را در فضای رستوران به نمایش بگذارید با این کار علاوه بر زیبایی فضای رستوران، دکوراسیونی متفاوت خواهید داشت.

 

حریم خصوصی در رستوران

ایجاد حریم خصوصی در رستوران

7.حریم خصوصی افراد در طراحی رستوران

افراد دوست دارند غذای خود را در فضایی بخورند که احساس راحتی داشته باشند. ایجاد حریم خصوصی افراد در رستوران با استفاده از انتخاب مبلمان مناسب و چیدمان اصولی بدست می­ آید. با رعایت فاصله بین مبلمان، افراد در هنگام غذا خوری احساس راحت­ تری خواهند داشت. همچنین برخی از انواع مبلمان با ایجاد فاصله بین هر میز این حریم خصوصی را تا حدی رعایت می ­کنند.

 

طراحی دکوراسیون رستوران

طراحی دکوراسیون رستوران

کلام آخر:

در این مطلب با گروه طراحان دکور هنرمند اصول طراحی دکوراسیون آشنا شدیم و ایده ­هایی برای طراحی دکوراسیون رستوران بیان کردیم. این شرکت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی انواع فضاهای تجاری، مسکونی، اداری و.. فعالیت می­ کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این شرکت، به پروفایل طراحان دکور هنرمند سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید. 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه