Chidaneh.com placeholder image

ترفندهای ارزان برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه: تا به حال فکر کرده اید که چگونه می‌توانید دکوراسیون خانه ی خود را با بودجه بسیار کم طراحی و تزئین کنید؟ در این مطلب از چیدانه سعی داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید با کلک های ساده اقتصادی یک طراحی چشمگیر و مقرون به صرفه داشته باشید با ما همراه باشید. 

خودتان دکوراسیون مقرون به صرفه  بسازید

قالیشویی ادیب

خودتان دست به کار شوید.

 وقتی خودتان کارهایتان را انجام می‌دهید نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود بلکه خلاقیت شما نیز بیش‌تر می‌شود. به جای این‌که مستقیما کالایی را از کاتالوگ یا شورومی بخرید، خودتان دست به کار می‌شوید و در طول این فرایند کاری مهارت‌های زیادی یاد می‌گیرید. فضایی که با دستان خودتان ساخته شده است بیش‌تر احساس خانه‌بودن در آن می‌کنید و خب در میان خانواده و دوستان بیش‌تر به آن می‌بالید.

از دیوارها شروع کنید!

اگر در دکوراسیون های حرفه ای توجه کرده باشید، همیشه دیوارهای یک اتاق رنگ ها و یا طرح های متفاوت از هم دارند. اگر زمان و حوصله ی استفاده از رنگ ها را ندارید به سادگی می توانبد از تابلوها برای این منظور استفاده کنید،یک اثر هنری که با سه قاب کامل می‌شود، که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است و در بسیاری از خانه‌ها از این ایده استفاده می‌شود، می‌تواند به خانه شما بدون هزینه زیاد جلوه زیبایی بدهد. حتی می‌توانید چنین نقاشی‌های سه قسمتی را خودتان بسازید!

دست دوم های دست اول برای دکوراسیون شما

هیچ چیزی هیجان‌انگیزتر از خرید، آن هم خرید با قیمتی مناسب، نیست. تصور کنید به جای خرید یک کالای نو با قیمتی گزاف بتوانید دست دوم آن را با قیمتی کمتر بخرید. به طور مثال به جای خرید یک مبلمان نامرغوب، یک مبلمان با کلاف چوبی مناسب را با قیمتی ارزان‌تر تهیه کرده و به سلیقه خودتان آن را روکش کنید و همه را حیرت زده کنید!

وسایل با کیفیت و ارزشمند بیابید!

یاد بگیرید که چگونه وسایل ارزشمند و باکیفیت را پیدا کنید. بعضی از افراد در صرفه‌جویی استاد هستند و ما باید از آن‌ها رمز موفقیت‌شان را یاد بگیریم. سعی کنید سبک‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و ببنید کدام یک از آن‌ها با توجه به توان مالی‌تان مناسب خانه شما هستند و می توانید آن ها را تهیه کنید و حتی به سادگی خودتان آن ها را بسازید.

در وسایل اتاق خواب صرفه جویی کنید!

در وسایل اتاق خواب صرفه جویی کنید،اما در وسایل تخت‌خواب ولخرجی! یک تخت خواب ساده و یک میز کوچک کفاف چیدمانتان را خواهد داد. به سادگی می توانید میز پاتختی جذاب، بدون هزینه خودتان داشته باشید کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. در رابطه با این وسیله‌ها می‌توانید صرفه‌جویی کنید اما در عوض پول بیشتری برای ملحفه و بالشت‌ها صرف کنید. شما در آن‌جا می‌خوابید، پس ارزش مقداری ولخرجی را دارد، به‌علاوه، تخت خواب‌تان، مرکز توجه اتاق خواب‌تان خواهد بود.

حمام و سرویس بهداشتی خود را فراموش نکنید!

به جای این‌که به سرعت به بخش وسایل حمام و سرویس بهداشتی فروشگاه‌های بزرگ بروید و وسایلی را خریداری کنید که در همه خانه‌ها وجود دارند، بیشتر به این مسئله فکر کنید و فضای حمام و سرویس بهداشتی خانه خود را بر اساس سلیقه و ایده‌های خود طراحی کنید. به هر حال حمام و سرویس بهداشتی هم جزء قسمت‌های مهم خانه هستند و شما باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها بکنید. به سراغ جمعه بازارها یا دسته‌ دوم‌ فروشی‌ ها رفته و یک آینه قدیمی و زیبا را پیدا کنید. نصب این آینه در حمام جلوه خاصی به فضای شما می‌دهد.

دکوپاژ روشی نو برای دکوری های شما!

وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون داخلی خانه به میان می آید، منظور این نیست که به یکباره تمام وسایل و لوازم را دور ریخته و مدل های جدیدی از آن ها را جایگزین کنیم، بلکه گاهی اوقات فقط با چند تغییر کوچک در ظاهر لوازم و وسایل مورد استفاده می توانیم دکوراسیونی متفاوت را تجربه کنیم، اما خود این تغییرات هم می توانند زیبا، خلاقانه و منحصر به فرد باشند، می توان از هنرهایی که کمتر شناخته شده مانند دکوپاژ استفاده کنیم و خانه متفاوت تر داشته باشیم. 

به سراغ لوازم موروثی بروید!

پیانوی مادربزرگ؟ مبل چوبی عمه بزرگه؟ این وسایل واقعا باارزش هستند و وقتی در کنار وسایل مدرن قرار می‌گیرند زیبایی فضا را دوچندان کرده و ارزش همه چیز را دوبرابر می‌کنند. پس به این وسایل احترام بگذارید و سعی کنید تا آن‌جا که ممکن است از آن‌ها در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید. کافی است کمی در انباری خانه خود جستجو کنید، قطعا چنین وسایلی را به سرعت پیدا می‌کنید.

یکی از وسایل مورد علاقه خود را نو کنید.

یکی از وسایل مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را به‌روز کنید و ظاهر جدیدی به آن بدهید. این وسلیه می‌تواند حوله حمام، فنجان‌های قهوه، نمک‌دان، فلفل‌دان، و یا هر وسیله دیگری باشد. مهم نیست این وسیله چیست، تنها چیزی که مهم است این است که شما به این وسیله علاقه داشته باشید و وقتی آن را می‌بینید از بودن آن در خانه خود لذت می‌برید. شما هم نگاهی به اطراف خود بیاندازید، حتما وسیله مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

گیاهان خانگی را فراموش نکنید!

اگر فقط امکان خرید یک چیز را برای آپارتمان جدید خود دارید، آن یک چیز باید گل و گیاه باشد. گیاهان سبز و سرزنده فضای زندگی شما را بیش از پیش شبیه به یک خانه واقعی می‌کنند. اگر احساس می‌کنید یکی از اتاق‌های خانه چیزی کم دارد، یک گیاه سبز و زیبا یا یک گلدان گل خاص در آن قرار دهید و تغییر را احساس کنید. استفاده از گل‌ها و گیاهان را جزء اولویت‌های طراحی خانه خود بگذارید.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:تزیین دیوار با ۷ راه حل سریع و ارزان!
دست دوم های دست اول برای دکوراسیون مقرون به صرفه
۱۰ ترفند تغییر دکوراسیون بدون یک ریال هزینه!
دست سازهای طلایی کم هزینه برای دکوراسیون لوکس!
۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !
کم هزینه ترین راه برای طراحی دکوراسیون آپارتمان شما

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه