Chidaneh.com placeholder image

7 ترفند جا دادن وان و جکوزی در حمام های کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات سرویس بهداشتی: با نگاه به عملکرد و جایگاه حمام ها در حفظ سلامتی میتوان به مهم بودن این فضا در خانه پی برد. اما شاید دغدغه این فضا  گاهی کوچک بودن آن ها است. در حمام های کوچک هم می توان از تجهیزاتی مانند وان و حتی جکوزی ها هم استفاده کرد، به شرط آن که ترفندهای دکوراسیونی آن را بلد باشید. باید بدانید چگونه وان، کابین دوش و جتی جکوزی ها را در حمام جانمایی کنید تا بتوانید از وجود آن ها بهره مند شوید، این مطلب هم می خواهد همین را به شما بگوید، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

مطالب مرتبط: ایده خلاقانه در حمام و سرویس بهداشتی کوچک

chidaneh ad banner

سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
کابین دوش شیشه ای جدید
سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز

یکی کردن فضای دوش و وان ها 

امروزه در خانه های مدرن حمام تنها یک اتاق برای شستشوی بدن بعد از یک کار سخت نیست، بلکه فضایی برای ریلکس شدن، آرایش کردن، لباس شستن و قرار دادن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و شوینده های شیمیایی و… می باشد. برای انجام تمام این فعالیت ها در یک فضای کوچک می توان راه کار هایی اندیشید. یکی از راه ها، یکی کردن وان با دیگر عناصر است. مثلا می توانید وان را درست زیر دوش قرار دهید، با این کار دیگر نیازی نیست تا برای دوش ها کابینی جدا در نظر بگیرید.

مطالب بیشتر: نکات مهم برای طراحی یک حمام زیبا

علیرضا نعمتی/studio bazi
طراحی حمام و سرویس بهداشتی
علیرضا نعمتی/studio bazi

وان های سفارشی برای حمام های کوچک 

اگر نتوانستید در بازار وان های مناسب حمام تان را پیدا کنید، چاره آن این است که یکی از آن ها را برای حمام تان سفارش دهید. برای این کار می توانید به بخش استخر، سونا و جکوزی از زیر مجموعه اهالی فن چیدانه مراجعه کنید و بعد از دیدن نمونه کارهای شرکت های مختلف، یکی از آن ها را انتخاب کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. 

مطالب بیشتر: 10 نکته کلیدی در انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

جکوزی در حمام های کوچک 

شما می توانید به جای وان ها، از جکوزی استفاده کنید. طول وان ها معمولا با طول بدن یک انسان بالغ برابری می کند(به غیر از وان های سفارشی)، اما جکوزی ها می توانند فضای کمتری را اشغال کنند. حتی در بعضی موارد در کنار این جکوزی ها می توان کابین های دوش هم در نظر گرفت.

مطالب بیشتر: راهنمای خرید وان حمام، چگونه انتخاب خوبی داشته باشیم؟

سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز
کابین دوش شیشه ای سفید
سرویس بهداشتی و اکسسوری لوکس افراساز

وان های قفسه دار

اگر فکر می کنید که با گذاشتن وان در حمام های تان دیگر جایی برای کمد ها ندارید، باید بگویم که این راه هم چاره ای دارد. شما می توانید از وان هایی استفاده کنید که در زیرشان فضایی کمد مانند وجود دارد. با این کار می توانید یک نشان را با دو تیر بزنید. نمونه ای از این وان ها را در عکس بالا می توانید ببینید. 

مطالب بیشتر: دکوراسیون حمام، 8 فوت کوزه گری!

وان ها و دوش های کابین سه گوش

عکس بالا نمونه ای از دکوراسیون داخلی یک حمام را به شما نشان می دهد که با وجود فضای کوچک و کم خود، اما از تمام تجهیزات مانند وان و کابین دوش استفاده شده است. این نوع وان ها و دوش ها را به سه گوش معروف هستند و کاملا به درد فضاهای کوچک می خورند، البته خود این نوع وان ها نیز دارای ابعاد واندازه های مختلفی هستند که شما با توجه به ابعاد حمام های تان می توانید نمونه مناسب را سفارش دهید. 

مطالب بیشتر: طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی برای معلولین و سالمندان

اختلاف سطح در حمام های کوچک 

برای جاگذاری تجهیزات در حمام های کوچک می توانید از اختلاف سطح استفاده کنید، دقیقا مثل کاری که در عکس بالا صورت گرفته است. اختلاف سطح به شما کمک می کند تا بتوانید تجهیزات و وسایل بیشتری را در حمام های کوچک تان جا گذاری کنید. 

مطالب بیشتر: نظم دهی حمام، اینا رو همین حالا بریز دور!

حذف درب کابین دوش و وان 

اگر عرض حمام شما ۱.۵ متر است بی شک فقط برای یک توالت و یک وان کوچک جا دارد. پس در چنین حمام کوچکی به جای استفاده از در از یک صفحه شیشه‌ای در قسمت دوش‌گرفتن استفاده کنید تا هم آبی به بیرون نریزد و هم آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

“شما می توانید برای سفارش و خرید وان و جکوزی حمام مورد نظر خود از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب بیشتر:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه