Chidaneh.com placeholder image

8 ایده برای کتابخانه در آپارتمان های کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

کتابخانه: یکی از عناصر بی نظیری که از در خانه های امروزی به دلیل محدودیت های فضایی کم رنگ شده اند کتابخانه ها هستند، اغلب ما کتاب های خود را در کمدها یا انباری های خود قرار می دهیم و در وقت نیاز به سراغ آن ها می رویم بی شک اگر فضای مناسبی برای آن ها در نظر بگیریم که در مقابل چشمان باشند کتاب ها گزینه ی مناسبی برای تکنولوژی های امروزی خواهند بود، پس با چیدانه همراه باشید تا ترفندهایی برای داشتن یک کتابخانه ی مناسب را با هم مرور کنیم.

چوب و هنر

می توانید از کتابخانه ها به عنوان یک دیوار جدا کننده استفاده کنید، حتی برای فضاهای کوچک و یا فضاهایی که دارای قناسی هستند می توانید از آن ها را در نظر بگیرید و فضای بی نظیری را برای خود رقم بزنید، با این کار علاوه بر داشتن کتابخانه جلوه ی متفاوتی به فضا ببخشید و لذت ببرید.

کتابخانه ها را به فضای نشیمن خود بیاورید، طراحی یک کتابخانه ی به سبک مدرن و متفاوت می تواند جلوه ی دیگری به فضای شما ببخشد، برای این کار کتابخانه های سنتی و قدیمی را فراموش کنید، حتی این کتابخانه می تواند ترکیب چند شلف بی نظیر در فضای شما باشد، و کاربرد کتابخانه و تزیینی را با هم برای شما داشته باشد.

برخی از کتابخانه های معمول دیواری نیاز به سقف های بلند دارند، اما زندگی در آپارتمان های امروزی با سقف های کوتاه مانع از داشتن این کتابخانه های دوست داشتنی می شود، اما به راحتی می توانید کتابخانه های خود را از حالت معمول همشگی خارج کنید، قفسه ها را در ارتفاع کوتاه تر و هم رنگ با دیوارهای خود در نظر بگیرید با این کار سقف های شما بلند تر دیده می شوند و شما می توانید از فضای بالای آن ها نیز استفاده ی بهینه داشته باشید.

برای نشیمن های کوچک شلف ها بهترین گزینه اند، می توانید آن ها را در فرورفتگی های دیوار خود قرار دهید و از تمام فضای خود استفاده ی بهنیه داشته باشید، یک نکته را به خاطر داشته باشید، نیازی نیست همانند خانه های اشرافی یک کتاب خانه ی پر از کتاب داشته باشید و شلف های خود را پر از کتاب کنید، کافی است چند جلد کتاب حتی جیبی را روی آن ها قرار دهید و بعد تمام کردن آنها، با کتاب های جدید تعویضشان کنید .

راهروهای طویل بهترین فضا برای قرار گیری کتاب های شما هستند، دیوار راهروهای خود را برای این منظور طبقه بندی کنید با این روش به راحتی می توانید از فضای خود استفاده ی بهنیه کنید، می توانید آنها را با رنگ کف خود هماهنگ کنید و جلوه ی دیگری به فضای نشیمن خود ببخشید.

کتابخانه های کوچک دکوری هم گزینه ی مناسب دیگری برای فضای شما می باشند به راحتی می توانید آنها را با مبلمان خود هماهنگ کنید و فضای بی نظیری برای خود طراحی کنید، حتی می توانید آن ها را خودتان بسازید! کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به انبارهایتان سری بزنید و به سادگی یکی از آن ها را داشته باشید.

فضای پشت تلوزیون شما هم گزینه ی مناسبی برای تبدیل شدن به کتابخانه است بنابراین به خوبی می توانید این فضا طبقه بندی کنید و یا از شلف ها برای این قسمت کمک بگیرید این فضا، فضای مناسبی برای قرار دادن کتاب ها و همچنین لوازم تزیینی شماست، که به خوبی فضای شما را متفاوت می کند.

از کتابخانه های خلاقانه ایده بگیرید، با این کار به خوبی می توانید فضای کوچک خود را متمایز کنید و از طرفی از جادوی کتاب ها در لحظه لحظه های خود استفاده کنید، کتابخانه های خلاقانه به فضای شما هویت دیگری می بخشند پس دست به کار شود یکی از آن ها را منحصرا برای خود تدارک ببنید و لذت ببرید.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما
طراحی خلاقانه کتابخانه برای کودکان
در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید!!
ویدئو: این کتابخانه در خانه شما هر کسی را حیرت زده می کند!
۵ کتابخانه معتبر در تهران برای اهل کتاب
کتابخانه های کوچک و زیبا در دکوراسیون منزل
۹ ایده برای طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن

جای خالی کتابخانه!
ایده های جدید در طراحی کتابخانه
۱۰ ایده خلاقانه برای کتابخانه ای در قلب اتاق کودک!
ساخت کتابخانه معلق با شلف های چوبی به سادگی!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 23 بهمن 1395
نوین خانه تیم متخصص در زمینه های مختلف از جمله نجاری برای ساخت و نصب کمد ، ققسه و کتابخانه می باشد. در حال حاضر تمامی خدمات با تخفیف ویژه نوروز انجام می گیرند. ادرس وبسایت بخش نجاری . https://goo.gl/x7Swlz

ثبت دیدگاه