Chidaneh.com placeholder image

از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید(4)

خانه داری: وقتی صحبت از معرفی خانم های باسلیقه ایرانی می کنیم، منظورمان این نیست که قرار است فقط بانوهایی را که در ایران زندگی می کنند را به شما معرفی کنیم نه. خانم های باسلیقه ایرانی در هر گوشه و کنار جهان می توانند حضور داشته باشند، دست به هنرنمایی بزنند و سفیری باشند برای فرهنگ و هنر و سلیقه ایرانی که همیشه ناب و خاص بوده و هست. این بار در سری مطالب از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید به سراغ دختر ایرانی با سلیقه ای رفته ایم که در آلمان زندگی می کند ولی همچنان می شود ذوق و سلیقه خاص یک بانوی ایرانی را در عکس میزهای غذای خوش آب و رنگی که در صفحه اینستاگرامش منتشر می کند، دریافت. با ما در چیدانه همراه باشید تا در کنار هم بیشتر با ذوق و سلیقه نازنین سین این دختر با سلیقه ایرانی آشنا شویم.

فیلم نت

مطلب با ظروف رنگی آشپزخانه تان را متفاوت کنید را به یاد می آورید؟ خب این مشخصه ای است که در بیشتر عکس های نازنین به چشم می خورد. او سعی می کند تا برای سرو غذاها و یا حتی ظرف های عصرانه یا میان وعده از ظروف پذیرایی رنگی استفاده کند و برای میوه ها و یا مواد غذایی بستری از رنگ مناسب تهیه کند تا غذاها جلوه ای بیشتر داشته باشد.  مثلا اگر قرار است برای بعد از ظهر میوه هایی با رنگ های قرمز و نارنجی مصرف کند حتما از ظرفی با رنگ آبی فیروزه ای استفاده می کند، خب به طبع نتیجه آن هم می شود، یک ظرف میوه مانند آنچه که در عکس بالا می بینید.

سرویس خواب بالسا

به نظر میاید نازنین برای رسیدن به یک چیدامان و ترکیب خوب خیلی به خودش سخت نمی گیرد، اجازه می دهد تا میوه ها و مواد  غذایی خود واقعی شان باشند همان قدر خالص و بدون هیچ گونه تغییری. اجازه می دهد تا بشقاب های روی میز نمایشی باشند از رنگ های طبیعی مواد غذایی. شاید بیشترین تغییری که می تواند در آن ها داد این است ه آن ها را برش بزنید تا رنگ های طبیعی خد را بیشتر نشان دهند. دفعه بعد که خواستید میزی برای پذیرایی عصرانه از دوستانتان بچینید حتما از عکس بالا الهام بگیرید.

نازنین از تجربه های جدید نمی ترسد، شما هم باید این گونه باشید، به خودتان جرات امتحان چیزهای جدید را بدهید. این نکته را بارها در مسائل مختلف به شما گفته ایم، چه برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه تان، چه برای تزیین میز غذا برای پذیرایی از مهمان، چه برای تزیین غذا و مواردی از این دست. مثلا عکس بالا را ببینید، به قول خودش که در کپشن این عکس در صفحه اینستاگرامش به آدرس (nazaninsin) نوشته: آن زرد خوش رنگ برای این کاسه آش های رنگی و زیبا که حسابی هم خوشمزه به نظر می رسند حاصل ترکیب زعفران و کشک است. به همین سادگی یک ترکیب خوش رنگ برای تزیین غذاهای تان پیدا می شود، از این ایده های تزیین میز غذا در خانم های با سلیقه ایرانی کم نیست.

از ایده های منحصر به فرد برای چیدمان میز غذا استفاده کنید، این جمله به این معنی نیست که 2 شبانه روز برای چیدن میز غذای تان فکر کنید یا از ظرف و ظروف پذیرایی گران قیمت استفاده کنید، همین که میز شما خوانایی و شفافیت داشته باشد و بیهوده با وسایل دکوری اضافی پر نشده باشد، خودش گونه ای از منحصر به فرد بودن است. عکس بالا را نگاه کنید، شاید در نگاه اول این میز کمی شلوغ به نظر بیاید، اما وقتی دقیق تر به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که اصلا هم این جور نیست.

عکس بالا یکی از زیباترین عکس هایی است که در صفحه اینستاگرام نازنین منتشر شده است. عکسی که در عین سادگی بسیار هم تاثیر گذار است. عکس میزی را نشان می دهد که روی آن با کاشی های فیروزه ای که آوای عشق را در خانه طنین انداز می کنند پوشانده شده است، و روی آن هم استکان های چای کمر باریک دیده می شود، این تصویر یک پیغام شفاف را به شما می رساند و آن هم این است که برای چیدمان میز و تزیین میزهای غذایتان باید از استفاده از لوازمی که سبکی یکسان دارند به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری بگیرید. اگر رو میزی تان پارچه هایی با طرح و نقش های اصیل ایرانی  دارد، از ماگ های مدرن استفاده نکنید یا بر عکس اگر رو میزی های تان مدرن است ، استفاده از استکان های کمر باریک چندان مناسب به نظر نمی رسد.

درست است که برای داشتن یک بشقاب غذای جذاب باید مواد غذایی مناسبی را انتخاب کنید اما از نقش بقیه تجهیزات هم نباید غافل شوید. مثلا قاشق و چنگال ها و یا حتی دستمال سفره ها. شاید هر کدام از این ها را از ساده ترین نوع شان انتخاب کنید اما حتما به رنگ شان توجه کنید.برای مثال به عکس بالا نگاه کنید، آیا ترکیب رنگ بشقاب سفید و کارد و چنگال های چوبی و سبزی های تازه کنار سفره شما را به خوردن این غذا ترغیب نمی کند؟

می توانید اشکال مختلف ظروف را با یکدیگر ترکیب کنید تا یکنواختی میز غذاخوری تان از بین برود، برای استفاده از ظرف ها هیچ محدودیتی ندارید، به راحتی ظروف پذیرایی مربعی شکل را در کنار ظرف های دایره ای شکل بنشانید اصلا نگران نباشید خود ظرف ها شما را راهنمایی می کنند، می توانید مطلب روش های درست چیدمان میز غذا در مهمانی ها را هم بخوانید حتما به کارتان می آید

سعی کنید هر دفعه راهی تازه برای ارائه غذایتان پیدا کنید، مثلا می توانید این بار به جای آن که میوه ها را داخل یک سبد بچینید و روی میز بگذارید با آن ها یک کیک خوشمزه درست کنید. برای این کار میوه هایی که طعم های شان در کنار هم خیلی خوب می شود را روی یک تکه کیک که خودتان پخته ای بگذارید، درست مثل عکس بالا سپس آن ها را در سینی بچنید و سروشان کنید، حتی می توانید سینی ها را هم خودتان بسازید

بشقاب های زیبا را که برای روز مبادا نگه شان داشته اید را همین حالا از گنجه بیرون بیاورید و از آن ها استفاده کنید. همان ظروفی را که رنگ های جذاب دارند را می گویم. می توانید از آن ها برای ارائه بهتر هنرتان استفاده کنید. عکس بالا را ببینید که نازنین چگونه با انتخاب این بشقاب های زیبا غذایش را هنرمندانه تر به تصویر کشیده است. 

تزیین غذا یک سرگرمی فوق العاده برای خانم های خانه دار است. از کنار هیچ چیز ساده عبور نکنید در هر چیزی می توان قابلیت هایی برای زیبا تر شدن آن پیدا کرد، حتی میوه هایی مانند آناناس هم با چند برش ساده و کمی خلاقیت تبدیل می شوند به چیزی که در عکس بالا می بینید. سرگرمی های این چنینی زندگی را لذت بخش تر می کند. 

اگر خواندن این مطلب شما را به وجد آورده است، حتما از مطالب زیر هم خوش تان می آید: 
خانه داری: جلوی روزمرگی و کهنه شدن زندگی را بگیریم!
۱۰ ایده تزیین غذاهای گرم پاییزی!
۷ جای مناسب برای میز اتو در دکوراسیون منزل!
نظم بخشیدن به خانه با ۱۰ ایده آسان و ارزان
از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید (۳)

عکس : صفحات اینستاگرام nazaninsin | نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
nazanin_kd در تاریخ 25 آبان 1394
چقدر خانم با سلیقه ای هستند.

ثبت دیدگاه