Chidaneh.com placeholder image

برچسب شیشه پنجره، راه‌حلی آسان برای حفظ حریم خصوصی

به قلم: مژگان احمدی

همه ما عاشق این هستیم که از پنجره‌ اتاق خود چشم اندازی عالی داشته باشیم، به شرط آن‌که شخص دیگری از آن طرف پنجره به حریم خصوصی ما سرک نکشد. برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از برچسب شیشه پنجره روی سطح شیشه‌‌ای پنجره‌ها یا درب‌های دارای پنجره شیشه‌ای، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. اگر مایل هستید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با بر چسب های شیشه مات کن به دست بیاورید با چیدانه در این مطلب همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره کاربرد این نوع از برچسب‌ها و معرفی انواع آن‌ها صحبت کنیم.

برچسب شیشه پنجره

برچسب شیشه پنجره چیست؟

برچسب شیشه پنجره مانند لایه‌ای است که با کشیدن آن روی شیشه‌هایی که دید دارند، فضایی شخصی‌تر را ایجاد می‌کنیم. به کمک این برچسب‌ها فضای اتاق‌ها و فضاهایی که درب شیشه‌ای یا پنجره‌هایی که مشا دارند، از حریمی خصوصی بیشتری برخوردار می‌شوند. راستش را بخواهید شیشه مات کن ها نوعی از پرده ها هستند که حس خصوصی بودن بیشتری را به فضای داخلی خانه تان می دهند و در عین حال که حریم خصوصی شما را حفظ می کنند، باعث می شوند تا بتوانید به میزان کافی از نور طبیعی روز هم بهره مند شوید. در ضمن آن ها مانند پرده های پارچه ای جلوی سیرکولاسیون هوا را نمی گیرند و از این نظر نسبت به پرده های معمولی برتری دارند. 

قالیشویی ادیب

حتما قبل از این که به سراغ خرید برچسب شیشه پنجره بروید راجع به آن ها تحقیق کنید. بعضی از این برچسب های شیشه مات کن در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ می دهند و اگر از نوعی باشند که دیگر قابل کندن نباشند حسابی دچار دردسر خواهید شد، پس حتما راجع انواع آن اطلاعات کافی را به دست بیاورید. 

کاربرد برچسب شیشه پنجره

کاربرد های مختلف برچسب شیشه پنجره

برچسب شیشه پنجره کاربردهای فراوانی دارد. این برچسب علاوه بر ایجاد فضایی شخصی در اتاق، دفتر کار یا هر فضای دیگری که نیاز به حریم شخصی است، در زیباتر کردن نمای پنجره‌ها و درب‌های شیشه‌ای نیز کاربرد دارد.

این برچسب‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود هستند و براساس سلیقه‌های مختلف طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با انتخاب طرح و ابعاد مناسب فضای خود، مقداری تغییر در طراحی فضای داخلی مورد نظر خود ایجاد کنید و با کمک این برچسب‌ها ظاهری مدرن‌تر و متفاوت‌تر به محیط اتاق یا دفتر کار خود ببخشید. این نوع از برچسب‌ها قابل شستشو هستند و دوام بالایی دارند، سطح آن‌ها کدر نخواهد شد و قابل شستشو هستند؛ به همین دلیل در هر فضایی خصوصا حمام و کابین‌های سونا که رطوبت بالایی دارند نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

از جمله فضاهایی که می‌توانید از برچسب شیشه پنجره استفاده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دفتر کار یا اتاق کنفرانسی که دیوارهای آن شیشه‌ای است
  • جداسازی فضاهای داخلی خانه
  • حمام و دستشویی دارای پنجره
  • درب شیشه‌ای پاسیو
استفاده از شیشه مات کن در اتاق کار

برچسب شیشه پنجره برای فضاهای کوچک که استفاده از پرده ها می تواند سبب اختلال در کارکرد اتاق شود، بسیار مفید هستند. به عکس بالا نگاه کنید، اگر برای پنجره های این اتاق قرار بود از پرده ها به جای برچسب شیشه پنجره استفاده شود تا چه اندازه این اتاق کوچک تر به نظر می آمد، شاید حتی باعث ایجاد مزاحت برای نفری که پشت میز کار می‌شیند، بشود. اما استفاده از برچسب های شیشه مات کن باعث شده است تا این اتاق به راحتی از نور طبیعی روز نیز بهره مند شود. اگر می خواهید این شیشه مات کن ها را در فضاهای مختلف دیگری مانند اتاق کودک یا حتی یکی از پنجره های دفتر کارتان بچسبانید، شرکت های مختلفی وجود دارند که می توانند طرح مورد نظرتان را روی برچسب های شیشه مات کن چاپ کنند، با این کار پنجره های تان تبدیل به یک اثر هنری یا یک تابلو زیبا خواهد شد. 

استفاده از شیشه مات کن ها برای جدا سازی فضاهای داخلی خانه

یادتان هست که در مطالب قبلی که تحت عنوان ترفندهای دکوراسیونی منتشر کردیم، راجع به پرده ها و این که می توانند به عنوان دیوار جدا کننده در بعضی از فضاهای داخلی  قرار بگیرند، صحبت کردیم؟ این که پشت دیوار های شیشه تان برای حفظ حریم شخصی تان پرده آویزان کنید مخصوصا در خانه ای با پلان باز، حالا می خواهیم پیشنهاد جالب تری به شما بدهیم به جای پرده ها از برچسب های شیشه مات کن استفاده کنید. انواع مختلفی از این برچسب های شیشه مات کن وجود دارند که در مقابل تشعشعات مضر خورشید بسیار مقاوم هستند و باعث جلوگیری از رنگ پریدگی مبلمان منزل و پوسیدگی فرش ها می شوند. با استفاده از برچسب شیشه مات کن به راحتی از نور خورشید لذت ببرید.  

شیشه مات کن هایی با طراح های مدرن

نصب کردن برچسب شیشه پنجره هم کار چندان سختی نیست، فقط کافی است تا چند مرحله ساده ای را که در ادامه می گوییم دنبال کنید تا به راحتی بتوانید برچسب های شیشه مات کن را که خریده اید را روی شیشه های پنجره تان نصب کنید.

انواع برچسب شیشه پنجره

انواع برچسب شیشه پنجره

برچسب های شیشه پنجره در انواع طرح و جنس و کیفیت در بازار عرضه می‌شود. به طور کلی برچسب‌ها از لحاظ طراحی به دو دسته طرح‌دار و ساده تقسیم می‌شوند. اما از نظر جنس و کیفیت انواع متفاوتی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. شناخت انواع برچسب شیشه پنجره شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و با صرف هزینه‌ای معقول، به نتیجه داخواه خود برسید.

انواع برچسب های شیشه پنجره

از جمله انواع برچسب شیشه پنجره براساس جنس و کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برچسب شیشه مات کن ایرانی

این نوع از برچسب‌ها با ضخامت 50 میکرون عرضه می‌شوند و از انواع دیگر ارزان‌تر هستند. این برچسب‌ها بیشتر برای مصارف موقتی گاربرد دارند و برای استفاده طولانی مدت گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند.

برچسب شیشه مات کن چینی

این نوع از شیشه مات کن‌ها از نوع ایرانی کیفیت بهتری دارند و در ضخامت 80 میکرون عرضه می‌شوند. اگر به دنبال برچسبی با کیفیت متوسط و قیمت مقرون به صرفه هستید، برچسب‌های چینی گزینه مناسبی برای انتخاب به شمار می‌روند.

برچسب شیشه مات کن تایوانی

این نوع از برچسب ضخامت یکسانی با برچسب‌های چینی دارد اما از لحاظ کیفیت و دوام، چند پله از نوع چینی بالاتر است. این نوع از برچشبقیمت بالاتر و طول عمر بیشتری دارد و به هیچ عنوان از روی سطح شیشه کنده نمی‌شود و خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال یک برچسب با کیفیت با طول عمر بالا هستید، برچسب‌های تیوانی را به شما پینشهاد می‌دهیم.

نصب برچسب شیشه پنجره

مراحل نصب برچسب شیشه پنجره

نصب برچسب شیشه پنجره کن کار سختی نسیت و تنها با به خرج دادن کمی دقت و صبر و رعایت نکات گفته شده، نتیجه کار خوب از آب در خواهد آمد. 

  • تمام سطح شیشه را کاملا تمیز کنید تا جای هیچ‌گونه لکی روی آن باقی نماند
  • سپس با آبپاش سطح شیشه را به صورت یکدست خیس کنید
  • برچسب شیشه پنجره را در ابعاد مورد نظر برش دهید و بعد از کندن کاغذ پشتی برچسب، آن را روی سطح مورد نظر قرار دهید
  • با یک کاردک برچسب را روی شیشه فیکس کنید و حباب‌های افتاده زیر برچسب را به بیرون هدایت کنید تا کاملا یکدست شود

اگر در قسمتی از برچسب های شیشه مات کن حباب ایجاد شد به هیچ وجه آن ها را نکنید تا دوباره نصب کنید، به جای این کار از یک تیغ کاتر استفاده کنید و سطح حباب را به آرامی برش دهید و هوای آن را خالی کنید، دقت کنید که این برش ها نباید خیلی مشخص باشند فقط در حدی که هوای داخل حباب خالی شوند.

شیشه مات کن ها برای پنجره های اتاق پذیرایی

اگر فکر می کنید هنوز هم برای انتخاب و یا نصب برچسب های شیشه مات کن احتیاج به کمک دارید، پس سریعا به قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه بروید و سوالات تان را مطرح کنید و به بهترین جواب ها برسید. 

شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه