Chidaneh.com placeholder image

سبک تلفیقی، دکوراسیون بی قانون!

به قلم: مژگان احمدی

شما هم از سبک های دکوراسیونی معمولی خسته شده اید؟ دلتان می خواهد بر علیه سبک های مختلف شورش کنید و انقلابی دلنشین را در دکوراسیون داخلی خانه تان پیاده کنید؟ خب خیلی راحت می توانید سبک تلفیقی را پیش بگیرید و خانه ای متفاوت تر داشته باشید. خانه ای که بند بند آن امضای شما را دارد چرا که جز به جز آن با سلیقه و خواسته شما شکل گرفته است و نه به واسطه قانون هایی که برای دیگر سبک های دکوراسیونی وجود دارد. سبک تلفیقی به شما این اجازه را می دهد تا قانون های دکوراسیونی را خودتان برای منزل تان وضع کنید، اگر این موارد شما را هیجان زده کرده است پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

دکوراسیون تلفیقی

تعریف سبک تلفیقی

سبک تلفیقی به دلیل ماهیتش تعریف روشن و مشخصی ندارد. اما شاید بتوان گفت که ترکیب ماهرانه انواع سبک های دکوراسیونی با یکدیگر، جامع ترین تعریف سبک تلفیقی است. این سبک مانند سبک‌ مدرن، سبک روستیک و یا سبک کلاسیک به سرعت قابل تشخیص نیست.ولی در عوض آن فضای داخلی کاملا منحصر به فردی را ایجاد می کند که تماما متعلق به شخص مالک است و کس دیگری نمی توان ادعایی بر آن داشته باشد، چرا که تماما با سلیقه خود مالک به وجود آمده است.

chidaneh ad banner
سبک تلفیقی

حس راحتی و آرامشی که در فضاهایی به سبک تلفیقی وجود دارد به این دلیل است که مبلمان ها و همه عناصر موجود در دکوراسیون داخلی آن بدون هیچ گونه قضاوتی و صرفا به دلیل همنشینی های زیبا و دل نشینی که با یکدیگر دارند، در کنار هم قرارداده شده اند، ممکن است هر کدامشان متعلق به یک سبک دکوراسیونی خاص باشند، مثلا پرده ها به سبک کلاسیک، مبلمان روستیک و حتی فرش های مدرن باشد.

فضاهایی به سبک تلفیقی

سبک تلفیقی؛ سبک زیر پا گذاشتن کلیشه‌ها

درست است که این سبک به نام سبک تلفیقی شناخته می شود و شما می توانید در آن به تلفیق انواع سبک ها بپردازید، اما این به آن معنا نیست که شما می توانید هر گونه نا هماهنگی را وارد دکوراسیون داخلی منزل خود کنید و آن ها را بدون فکر کنار هم قرار دهید.

برای آن که بتوانید سبک تلفیقی را در فضاهای داخلی منزلتان استفاده کنید، باید شجاعت زیرپا گذاشتن کلیشه ها را داشته باشید. کلیشه ها را باید دور ریخت، بدون اینکه با این کار بخواهیم اصول و نکات حرفه ای طراحی دکوراسیون را زیرپا بگذاریم. 

سبک تلفیقی در دکوراسیون

سبک تلفیقی با این که تعریف دقیق و مشخصی ندارد اما نشانه ها، ویژگی ها و نتیجه کار آن دقیقا مختص به خودش است، حالا که کمی با سبک تلفیقی آشنا شده اید، می توانیم با عکس های زیادی ویژگی های بارز این سبک را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بررسی کنیم.

دکوراسیون تلفیقی

در طراحی دکوراسیون داخلی فضا به سبک تلفیقی دست بازی برای انتخاب عناصر آن دارید، مثلا اگر به شما بگویند که فضایی را تجسم کنید که کنسولی چوبی و روستیک به همراه مبلمان های راحتی و میز غذا خوری ای به سبک صنعتی در آن قرار دارد، شاید در ابتدا بخندید و شاید حتی این فضا مسخره و نازیبا به نظرتان بیاید، اما اگر به عکس بالا نگاه کنید متوجه خواهید شد که با سبک تلفیقی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. 

طراحی و دکوراسیون تلیفقی

اصلا سبک تلفیقی سبک جادو و معجزه است، به راحتی می تواند کاغذ دیواری های مدرن، پرده های کلاسیک و مبلمانی روستیک را بدون هیچ گونه ناراحتی ای کنار یکدیگر بنشاند و باعث شود تا فضایی متفاوت به هر وسیله ای را با هر سبکی با دیگری هماهنگ کند، درست مثل عکس بالا پدید بیاید. اما باید به این نکته هم توجه کرد که یکی از دلایلی که باعث شده است تا همه عناصر بالا به زیبایی در کنار یکدیگر بنشینند، استفاده از یک طیف رنگی برای همه آن ها بوده است.

دکوراسیون سبک تلفیقی

چند نمونه دکوراسیون سبک تلفیقی ببینیم؟

یادتان هست که در مطلب صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید، با شما راجع به چگونگی استفاده از این صندلی ها در طراحی دکوراسیون داخلی صحبت کردیم؟ خب سبک تلفیقی این فرصت را به شما می دهد تا راحت تر این صندلی ها را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، درست مثل عکس بالا که این صندلی های رنگی باعث شده اند تا فضای آشپزخانه را پرانرژی تر و پویا تر به چشم بیاید. 

دکوراسیون داخلی تلفیقی

یادتان هست که قبلا با هم گشتی در دکوراسیون منزل مسعود فروتن، مجری برنامه یادگاری زدیم و خانه پر از مهر و صفایش را دیدیم؟ اگر خوب خانه اش را به یاد آورید متوجه خواهید شد که یکی دیگر از راه های آوردن سبک تلفیقی به درون خانه این است که از لوازم دکوری قدیمی ، یعنی همان هایی اصالت فرهنگمان را یادآور می شوند استفاده کنیم. لوازم دکوری ای مانند قاب های خشنویسی شده، گلیم و جاجیم، شمعدانی های لاله عباسی و یا هر چیز دیگری که فکرش را می کنید. 

دکوراسیون منزل به سبک تلفیقی

سبک تلفیقی می تواند سلیقه مدرن شما را در پوسته ای کاملا کلاسیک به نمایش بگذارد، شاید از این جمله تعجب کنید، اما پیشنهاد می کنم مطلب خانه پدر سالار سینمای ایران، سلیقه مدرن در پوسته سنتی را بخوانید تا کاملا متوجه شوید که منظورمان از این جمله چیست.

سبک تلفیقی چیست

شاید بتوان به کلبه دربندسرخانواده شقاقی که چوبی ترین چهار دیواری دنیا است، عنوان دلپذیرترین خانه به سبک تلفیقی را هم داد، درست است که همه این خانه از چوب است و سبک روستیک را القا می کند اما می توان لایه هایی از سبک مدرن را به خصوص در مبلمان های آن که خطوطی صاف و چارچوبی مشخص دارند دید.

دکوراسیون تلفیقی

خانه پرویز تناولی هم شاهکاری از معماری و دکوراسیون ایرانی است. در این خانه هم سبک تلفیقی به وضوح به چشم می خورد، المان هایی معماری ایرانی در پوسته ای مدرن. فرش هایی با طرح و نقش ایرانی با مبلمان هایی به سبک مینیمال و یا حتی حضور مجسمه های بی شمار در این خانه، همه و همه گواه بر سبک تلفیقی است.

سبک دکوراسیون تلفیقی

در پایان:

قطعا وقتی بتوانید همه لوازم تان را که دوستشان دارید را در فضای کوچک خانه تان بگنجانید، حس بهتریس هم به دکوراسیون داخلی خانه تان خواهید داشت. خب سبک تلفیقی این اجازه را به شما خواهد داد که حتی از فضاهای کوچک خانه تان هم لذت ببرید، اگر می گویید که این کار امکان پذیر نیست، پس حتما مطلب گشتی در خانه نیم وجبی یک دختر ایرانی را بخوانید.

مطالب بیشتر در رابطه با سبک تلفیقی: 

اگر فکر می کنید هنوز هم برای این که بتوانید سبک تلفیقی را در دکوراسیون داخلی خانه تان پیاده کنید نیاز به کمک دارید، سوالاتتان را با چیدانه مطرح کنید تا به بهترین جواب ها برسید. 

نویسنده : شمیم آقازاده |گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه