Alvar Aalto و آجر
نمونه کارهای آقای Alvar Aalto به عنوان یک طراح، مجسمه ساز و نقاش فراتر از معماری معمولی است. او حتی مبلمان، ظروف و چراغ داخل ساختمان ها و در حقیقت از کوچکترین تا بزرگترین جزئیات را خود طراحی می کند. در میان پروژه های متعدد Alvar Aalto، در موارد بسیاری به شدت از آجر استفاده شده است. از یک خانه آزمایشی در Muuratsalo گرفته تا نمای تماما آجری دانشگاه Jyvaskyla را می توان نام برد که وی در ساخت آنها از آجر استفاده کرده است. او آجرها را به صورت زاویه دار و حتی منحنی به کار می گیرد و البته به جزئیات توجه زیادی دارد.
مشاهده بیشتر
Zaha Hadid و الیاف کامپوزیت
کارهای خانم زاها حدید پیشرو استفاده از مصالح جدید برای نشان دادن هندسه های پیچیده در طراحی هایش است. اگرچه آنها برای ایجاد بتن های ظاهرا سبک وزن مشهور شده اند، در بسیاری از کارهایش از انواع مختلف الیاف کامپوزیت به عنوان پوسته استفاده کرده است. به عنوان مثال، در مرکز حیدرعلی اف در باکو، از الیاف شیشه تقویت شده با فیبر پلی استر (GFRP) برای ایجاد یک نمای بیرونی تقریبا بدون درز استفاده شده است. گالری Serpentine Sackler، شاهکار اخیر این خانم معمار در لندن است که با استفاده از روش های مشابه ساخته شده است.
Frank Gehry و فلز شاید معروف ترین گالری پوشیده شده از تیتانیوم ساختمانی باشد که آقای فرانک گری در شهر بیلبائو (در شمال اسپانیا) طراحی کرده است، همچنین روکش فلزی به صورت بسزایی در تعدادی از ساختمان های وی استفاده شده است. اعم از فولاد ضد زنگ (استیل)، سالن کنسرت والت دیسنی در LA برای کلینیک تخصصی مغز و اعصاب Lou Ruvo در لاس وگاس نیز از فلز استفاده شده است. درخشندگی و رنگ نقره ای فلز اغلب در کنار فرم های سیال و پیچیده، حالت جسورانه ای را به ساختمان می دهد.
Kengo Kuma و چوب کارهای معمار ژاپنی Kengo Kuma و همکارانش در سالهای اخیر بیشتر با استفاده از چوب بوده است. به عنوان مثال، در نمای داخلی ساختمان Cité des Arts et de la Culture در فرانسه از چوب استفاده شده است. مهارت آقای Kengo Kuma در ساخت سنگین، مصالح متراکم و بکارگیری نور شاید بی نظیر باشد.
SANAA و شیشه در ژاپن، SANAA برای مهارتی که در استفاده از شیشه در فضاهای حجمی شفاف دارد نیز شناخته شده می باشد. تمامی مفاهیم وزن و جاذبه بدون در نظر گرفتن دیگر طراحی هایش برای موزه Louvre Lens می باشد که استفاده از آینه و پنهان کردن جزئیات در کارهای وی قابل مشاهده است. به همین منوال، موزه هنرهای نو در شهر نیویورک با ترکیبی هوشمندانه از شیشه، مش های آلومینیومی آندیزه شده و دیوارهای سفید رنگ، ساختمان را به صورت نیمه شفاف نشان می دهد.