Chidaneh.com placeholder image

ایده هایی برای عکس گرفتن از پاییز!

به قلم: تحریریه چیدانه

چه از عاشقان پاییز باشید و چه پاییز فصل مورد علاقه تان نباشد، پاییز فصلی پر از رنگ است و سوژه های زیادی برای عکاسی دارد. کافی است وقتی در خیابان قدم می زنید نگاهی به زیر پایتان بیاندازید!

چوب و هنر

بک برگ زرد نارنجی پاییزی بر روی درز میان کفپوش های بتنی حیاط می تواند سوژه ای عالی برای یک عکس خوب باشد. بین بتن طوسی سرد و نارنجی آتشین برگ چه تضاد زیبایی اتفاق افتاده است!

بی خیالِ آن سیبِ کالِ کرمو
بیا برایت انار دانه کرده ام
یک پلانِ این پاییز
به تمامِ سکانس های تنبلِ آن تابستان می ارزد
انارها رسیدند…

انار میوه پاییز و یکی از خوش عکس ترین میوه های دنیاست. از انار در حالتی که عکس بیاندازی خوب از آب در می آید، انار رسیده بالای درخت، انار روی میز، انار داخل کاسه چینی، انار شکافته، انار دانه شده با گلپر اصل. . .

مشهور ترین عکس پاییز، جاده پوشیده از برگ های پاییزی. شاید پیدا کردن این جاده جنگلی کمی مشکل باشد اما کوچه و خیابان های زیادی هستند که این روزها با برگ های پاییزی پوشیده شده اند می توانید آدرسشان را از رفتگر محله تان بخواهید یا شاید کوچه شما هم یکی از آن ها باشد!

اگر کوچه پاییزی پیدا نکردید یک درخت پاییزی که حتما پیدا می شود! اینقدر سر به زیر نباشید! سرتان را بالا بیاورید و یک عکس خوشرنگ از هیاهو برگ های پاییزی روی شاخه های خشکیده درخت کهنسال بگیرید.

یک باران پاییزی باریده و برگ ها حسابی به نیمکت آبی پارک چسبیده اند. دوربین تان را در بیاورید این برگ ها برای مدت زیادی این گونه عاشق نمی مانند. . .

چند روز پیش یکی از بچه های چیدانه یکی از همین میوه ها را که از خیابان پیدا کرده بود با خود آورد و کنار میزش قرار داد. حدس می زد میوه نرسیده درخت کاج است و ما با وجود جست و جو هایی که کردیم هنوز از ماهیت واقعی این میوه مطمئن نیستیم. چه میوه نرسیده کاج باشد و چه هر میوه دیگری واقعا زیباست، مخصوصا اگر آن را در یک ظرف چوبی قرار دهید و در گوشه ای از خانه یا محل کارتان به نمایش بگذارید، مطمئنا توجه هر انسان خوش قریحه ای را به خود جلب می کند. این میوه ماقبل تاریخ قطعا ارزش عکس گرفتن دارد.

اگر شانس یک سفر طبیعت گردی در پاییز را دارید، نباید اصلا فرصت را از دست بدهید! جنگل در پاییز فوق العاده است. شانس تماشای طلوع کمرنگ پاییز بر روی درختان زرد و قرمز و نارنجی هر روز تکرار نمی شود. 

برگ های یک درخت هیچ کدامشان شبیه هم نیستند. هرکدام با دیگری فرق می کنند، هر کدام حالتی متفاوت به خود می گیرند و هر کدام به نوعی منحصر به فرد جلوه گری می کنند. روی یکی از آن خوشگل تر ها زوم کنید، یک عکس تکی یا خانوادگی از یک شاخه کوچک درخت، منحصر به فرد بودن او را بهتر نشان خواهد داد.

منیع عکس: HOUZZ | نوشته شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
عادله در تاریخ 11 آبان 1394
ممنونم... عااالی بود... چون من عاشق عکاسی از طبیعت هستم... راستی ! خیلی "چیدانه" رو دوست دارم ... همه ی مطالبش خاص و جدید و جذابن ... یه دنیا ممنون... براتون آرزوی موفقیت روز افزون میکنم... و در کنارش ، شادی و سلامتی رو ... عادله ... از بابل

ثبت دیدگاه