Chidaneh.com placeholder image

7 دکوراسیون زیبا و ارزان با ظروف قدیمی

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه: احتمالا بیشتر شما تو خونه ها تون چند تایی ظروف چینی لنگه به لنگه یا چند ظرف قدیمی که از مادر بزرگتون بهتون رسیده دارید. اگر هم مثل من دست به شکستنتون خوب باشه که احتمالا توی انبار یک جعبه پر از از ظروف تک و تنهایی دارید که یک زمانی سرویس کاملی بودند. بعضی از شما هم که عشق ظرف هستید و هر جا یه ظرف خوشگل می بینید ناگهان از خود بی خود می شوید و بدون اینکه فکر کنید کی و کجا به دردتون خواهد خورد می خریدش! 
گنجینه زیباتونو بیرون بکشید!
در این مطلب چیدانه برای شما یه عالمه ایده داریم که می تونید به ظروفتون دکوری های خوشگل برای دکوراسیون خونه تون بسازید شاید هم ترقیب شوید سری به یک دست دوم فروشی بزنید و چند تا ظرف رنگ و لعاب دار دیگه به مجموعه تون اضافه کنید. 

سرویس خواب بالسا

1. از ظروف قدیمی یک جا جواهری چند طبقه بسازید.

ساختن یک جاجواهری چند طبقه مانند عکس بالا کار نسبتا ساده ای است. کافی است جایی را که می خواهید سوراخ کنید یک چسب کاغذی بزنید و بعد به آرامی با دریل آن را سوراخ کنید. دقت کنید که سوراخ ها دقیقا در وسط ظروف باشند. پیچ و مهره ها و بقیه اتصالات را ممکنه از یک کیک خوری قدیمی که شکسته نگه داشته باشید در غیر این صورت می تونید در ابزار فروشی یا خرده فروشی های ظروف آشپزخانه پیدا کنید. از اثر هنری زیبا و کاربردی تون لذت ببرید.

2. از ظروف قدیمی یک گلدان فنجونی بسازید.

از سرویس قهوه خوری تان فقط چند فنجان نلعبکی باقی مانده؟ دست به کار شوید ته فنجان ها را به روشی که گفتیم با دریل سوراخ کنید. گل های مورد علاقه تان را داخل فنجان ها بکارید و از نلعبکی ها به عنوان زیر گلدانی استفاده کنید. حالا شما چند گلدان فنجانی زیبا برای طراوت بخشیدن به محیط خانه تان دارید. توضیح کامل روش ساخت گلدان های فنجانی را قبلا در مطلبی برایتان قرار دادیم.

3. از ظروف قدیمی جاشمعی درست کنید.

فنجان های رنگا رنگ و کاسه های کوچک قدیمی را بردارید و داخل آنها با مقداری پارافین آب شده و نخ شمع سازی، شمع های زیبا بسازید. تزئین کردن دکوراسیون منزل با شمع ها به ویژه در پاییز و زمستان جلوه ای خیره کننده و تاثیری گرما بخش دارد.۷ ایده استفاده از شمع در دکوراسیون منزل می تواند شما را در این کار یاری دهد. 

4. یک دیوار سرامیکی خلاقانه بسازید.

دیوار سرامیکی که در عکس بالا می بینید گوشه ای از دیوار یک آشپزخانه است. شاید دلتان نمی آید که ظروفتان را بشکنید ولی قطعا اثر هنری بالا ارزش چند ظرف شکسته دیگر را دارد اما قبل از هر اقدامی، روش تزئین دیوار با موزائیک های رنگی شکسته را بخوانید.

5. ظروف لنگه به لنگه را روی دیوار بالا کنسول نصب کنید.

همان طور که در تصویر بالا می بینید هیچ محدودیتی در استفاده از ظروف وجود ندارد. از نلعبکی و پیش دستی و بشقاب تا دیس غذاخوری را می توانید به دیوار نصب کنید. در قرار دادن ظروف کنار هم از هیچ قانونی پیروی نکنید فقط بر اساس سلیقه تان هر کدام را که دوست دارید کنار دیگری نصب کنید.

6. ظروف ساده و سفید هم می توانند بر روی دیوار بدرخشند.

اگر ظروف باقی مانده شما ساده و سفید است و رنگ و طرح خاصی ندارد اصلا خود را نگران نکنید. ظروف سفید ساده می توانند جلوه ای فانتزی و مینیمال به ویژه بر روی یک دیوار رنگی ایجاد کنند. در تصویر بالا ظروف سفید در هماهنگی کامل با صندلی ها و بقیه عناصر غذاخوری هستند و همچنین این بار ظروف با طرح مشخصی به حالت قرینه در کنار هم چیداه شده اند و الگوی زیبایی را روی دیوار سبز رنگ ایجاد کرده اند. همچنین یادتان باشد که رنگ سال 2016 سفید استخوانی است!

7. ظروف قدیمی را در طبقه های دیواری بچینید.

اگر چندان علاقه ای به نصب ظروف روی دیوار ندارید. می توانید از چند شلف یا باکس کمک بگیرید و ظروف را داخل آنها بچینید. در تصویر بالا می توانید ببینید که نصب چند جعبه میوه چوبی به دیوار چه فضای مناسبی برای چیدان بشقاب های رنگی فراهم کرده است! این ایده به ویژه در خانه های مجردی که مقرون به صرفه بودن از هر چیزی مهم تر است خیلی خوب کار می کند. ایده های بیشتری برای استفاده از پالت ها و جعبه های میوه چوبی را قبلا با شما در میان گذاشتیم

مطالب پیشنهادی: ۱۰ قدم ساده اما بزرگ برای حفظ زمین!

ایده های کاربردی دکوراسیون در اینستاگرام (۳)

دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه!

منبع عکس: houzz | نوشته شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه