Chidaneh.com placeholder image

ست کردن رنگ چوب در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از متریال چوب در دکوراسیون بسیار جذاب و گرمی بخش روح منزل است. اما ست کردن این متریال با دیگر عناصر دکوراسیون چالشی مورد توجه است پس تصمیم گرفتیم تا کمی تخصصی تر به این نکته بپردازیم و به شما بگوییم هر کدام از طیف های رنگ چوب را با چه رنگ های دیگری می توانید ترکیب کنید.

در ادامه خواهید دید:

سرویس خواب بالسا
  • چوب هایی با رنگ گردویی روشن برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه
  • استفاده از چوب هایی به رنگ ماهگونی در طراحی دکوراسیون داخلی
  • چوب هایی با رنگ گردویی تیره در طراحی دکوراسیون داخلی
  • چوب های بلوطی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

چوب هایی با رنگ گردویی روشن برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه

این چوب ها به نسبت بقیه دارای رنگ روشن تری هستند و باعث می شوند تا دکوراسیون داخلی روشن تری را تجربه کنید، ولی باید توجه کنید چوب ها به طور کلی دارای بافت سنگین هستند که همین قضیه باعث می شود تا شما نتوانید از هر نوع پارچه یا رنگی که دلتان می خواهد استفاده کنید، برای چوب های گردویی که خودشان دارای رنگ های به نسبت روشن هستند، می توانید از رنگ هایی مثل سفید برای اجزای بزرگ تر و رنگ های مانند رنگ قرمز، رنگ نارنجی و یا کرم برای اجزای کوچک تر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: انرژی هایی که رنگ ها به دکوراسیون داخلی می بخشند!

استفاده از چوب های ونگه به عنوان کفپوش فضا

همان طور که در عکس بالا می بینید این رنگ ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شده اند و باعث شده اند تا فضای داخلی خانه دکوراسیونی جذاب و تاثیر گذار داشته باشند. یادتان باشد وقتی از چوب های گردویی روشن در سطح بزرگ مانند کف فضاهای داخلی استفاده می کنید، فضایی به بزرگی همان کف ها که معمولا سقف ها هستند باید رنگ روشنی مانند سفید داشته باشند تا فضا به یک تعادل خوب برسد.

مطلب پیشنهادی چیدانه : خود نمایی چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت!

استفاده از چوب هایی به رنگ ماهگونی در طراحی دکوراسیون داخلی

این چوب ها معمولا رنگی شبیه رنگ قرمز تیره دارند و وقتی شما انتخاب می کنید تا از چنین چوبی برای دکوراسیون داخلی منزل تان استفاده کنید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که چوب خود جاذب نور است و باعث می شود تا فضای داخلی خانه کم نور تر به نظر بیاید و وقتی چوب رنگی تیره مانند ماهگونی هم داشته این قابلیت دو برابر می شود پی حتما باید از رنگ های خیلی روشن در خانه استفاده کنید، همچنین باید به این نکته توجه کنیدکه مواد و مصالحی که در کنار چوب ها استفاده می شوند باید دارای بافت ای سبک تری به نسبت چوب باشند تا فضا دلگیر و بسته به نظر نیاید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ترمووود، مقاوم ترین چوب برای محوطه و نمای ساختمان!

بهترین رنگی که در کنار چوب با رنگ ماهگونی می تواند قرار بگیرد، رنگ قدرتمند سفید است، البته باید در هنگام انتخاب رنگ چوب به این نکته توجه کرد که برای فضاهای کوچک باید چوب هایی با طیف رنگی روشن تر و برای فضای بزرگ تر از چوب هایی با طیف رنگی کمی تیره تر استفاده کرد. اگر به عکس بالا نگاه کنید می بینید که وجود رنگ سفید در حاشیه قاب پنجره ها توانسته تا تاریکی فضا را از بین ببرد و آن را دلباز تر جلوه دهد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کفپوش‌های لمینیتی ؛ چوب با قیمتی ارزان‌تر

اگر فضا بزرگ باشد شما می توانید از وجود چوب های مختلف با رنگ های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بهره ببرید. مثلا برای کف از چوب های بلوطی روشن، یا چوب های ونگه استفاده کنید، کابینت ها را ماهگونی و صفحه روی میز کانتر را روشن کنید تا دکوراسیون داخلی ای به جذابیت آن چه که در عکس بالا می بینید تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کلکسیون چوب را از دل طبیعت به اتاق خواب خود بیاورید!

چوب گردویی تیره در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

چوب هایی با رنگ گردویی تیره در طراحی دکوراسیون داخلی

این نوع چوب ها از زیبا ترین انواع چوب هستند که می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد، این چوب ها دارای رگه های تیره و روشن در سطوح خود هستند که باعث می شود زیبا تر و جذاب تر به نظر برسند. این چوب ها دارای سه طیف روشن، تیره و میانه هستند که می توان به نسبت طراحی دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: تن پوش ایده آل برای کف تراس

چوب گردویی تیره در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر از چوب های گردویی تیره در سطح وسیعی مانند کف استفاده می کنید عناصر اطراف آن باید حتما دارای رنگ های روشن مانند، سفید، یا سفید استخوانی باشد تا کلیت فضای داخلی تحت تاثیر قرار نگیرد و برای از بین بردن یکنواختی فضا می توان از وجود وسایل دکوری با رنگ های جذاب و هیجان انگیز مانند قرمز یا رنگ پاییزی نارنجی استفاده کرد.

چوب های بلوطی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

چوب های بلوطی دارای رنگی خاص هستند که قابلیت این را دارند که فضای داخلی منزل را تبدیل به فضایی جذاب و منحصر به فرد کنند درست مانند آن چه که در عکس بالا به چشم می خورد. در عکس بالا ترکیبی از چند نوع چوب مختلف به چشم می خورد که نه باعث دلگیرشدن فضا شده اند و همنشینی خوبی هم با یکدیگر دارند و دلیل آن هم استفاده از رنگ روشن و معجزه گر سفید در مرز تلاقی چوب ها با یکدیگر است که جذابیت فضا را افزایش داده است.

مطالب پیشنهادی: 
چوب مایع، مصالحی نو در صنعت ساختمان و دکوراسیون
نمای ترمووود، جلوه طبیعت بر ساختمان
تزئین زیبای قاب با شاخه های خشکیده
پارکت، کفپوش هایی با حس آشنا در دکوراسیون داخلی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه