Chidaneh.com placeholder image

روز جهانی معماری 2015: معماری، ساختمان، آب و هوا

اولین دوشنبه اکتبر هر سال که مصادف با روز جهانی اسکان بشر است، از سوی اتحادیه بین المللی معماران(UIA)به عنوان روز جهانی معماری نام گذاری شده است. امسال روز جهانی معماری مصادف با ۱3 مهر 1394 است. 
معماری، ساختمان، آب و هوا موضوعی است که امسال از سوی  اتحادیه بین المللی معماران، به نمایندگی از 1.3 میلیون نفر معمار، به عنوان موضوع روز جهانی معماری (5 اکتبر، 2015) اعلام شده است.
در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس متعهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوا (cop21 ، پاریس _ دسامبر 2015) در روزهای پایانی سال 2015، UIA (اتحاددیه بین المللی معماران) به همراه سازمان های ملی و منطقه ای معماری بر ضرورت و نقش برجسته معماری و شهر سازی در کاهش گازهای گلخانه ای تاکید دارد.
با توجه به این موضوعات که تغییرات آب و هوایی یکی از چالش های پیش روی زمان ماست، UIA با دعوت از اعضای این اتحادیه و شرکای خود در تاریخ 5 اکتبر کار خود را آغاز کرد و با توجه به پتانسیل عظیم بخش معماری و برنامه ریزی شهری، در این راستا با بسیج کردن نیروهای خود، جهت ترویج راهکارها و شیوه های به کار گیری آن ها شروع به فعالیت کرد.
با شروع این پروسه و توجه بیشتر به نقش برجسته معماری در این چالش جهانی، امسال در طول برگزاری این کنفرانس که از تاریخ 30 نوامبر تا 11 دسامبر در پاریس برگزار خواهد شد، یک هیئت به رهبری رئیس اتحادیه بین المللی معماران (UIA)، عیسی محمد از مالزی به عنوان نماینده این گروه تاثیر گذار حضور خواهند داشت.
 

 

 دانش آموختگان و اهالی فن حوزه معماری و شهرسازی کشور می توانند جهت آگاهی از برنامه های ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی در سراسر کشور به نشانی پایگاه اینترنتی این رویداد www.uiaevent.com مراجعه کنند.

فیلم نت
سرویس خواب بالسا
منبع: www.uia.archi | مترجم: سپیده نعمت زاده | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه