Chidaneh.com placeholder image

آماده سازی منزل برای شروع مدرسه؛ بوی ماه مدرسه

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: تنها 10 روز تا اول مهر و شروع روزهای پر جوش و خروش مدرسه مانده است. روزهایی که سر و صدای دانش آموزان در کوچه و خیابان می پیچد و شور و شوق کودکانه ای به فضا می دهد. چیدانه می خواهد این 10 روز باقی مانده را با شما هم قدم باشد و حال و هوای خانه تان را لبریز از بوی ماه مهر کند.
اگر در خانه فرزندی دارید که به مدرسه می رود، این روزها، روزهای شلوغ و مهمی برای شما به حساب می آید. با تمام شدن تابستان و نزدیک شدن به روزهای شروع مدرسه، دغدغه ی والدین نیز برای آماده سازی فرزندان و شرایط منزل آغاز می شود. شاید مهم ترین دغدغه حفظ نظم و آرامش منزل در این روزها باشد. همان طور که قبلا به دکوراسیون اتاق کودک برای فصل مدرسه پرداختیم، چیدانه این بار نیز می خواهد با ارائه ی نکاتی آسان و کاربردی اندکی از دغدغه ی شما مخاطب های چیدانه ای را که در خانه فرزند مدرسه ای دارید، بکاهد. با ما همراه باشید…

اسکای اسکرپر

اگر می خواهید نظم را در کل منزل تان برقرار سازید، باید یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. اکنون بیایید به چیزهایی که در روزهای مدرسه با آن ها سر و کار داریم بپردازیم:

  • کت ها، کوله پشتی ها و کیسه های ناهار
  • کفش ها یا چکمه ها، دستکش ها و کلاه ها (برای روزهای سرد)
  • دفتر ها و کتاب ها
  • مکانی برای انجام تکالیف کودکان

شاید در نگاه اول زیاد به نظر برسد، اما اگر آنها را تقسیم بندی کنید، برای رفت و آمد آسان فرزندتان و آسایش خودتان کار چندانی لازم نیست انجام دهید.

شاید یک فضای تقسیم یا ارتباطی دوست داشتنی و مناسب، بهترین پاسخ به دغدغه های شما در مورد وسایل فرزندان تان باشد. ممکن است همه ی خانه ها این فضا را نداشته باشند، اما این نباید معجزه نظم در زندگی شما را خدشه دار کند.

در اینجا یک فضای تقسیم بزرگ را می بینید که با وجود کمد های دیواری که در دو طرف آن تعبیه شده، دیوار کنار درب ورودی برای آویزان کردن کوله پشتی ها استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی: تجربه‌ای انرژی‌بخش: فضای ورودی خانه خود را تمیز نگه دارید

فضا را هر گونه طراحی می کنید، مهم ترین چیز این است به کودکان خود آموزش دهید که:

  • کت و کوله پشتی خود را آویزان کنند.
  • کیسه های ناهار خود را خالی کنند.
  • کفش ها و دفتر و کتاب شان را در جای خود قرار دهند.
  • تکالیف شان را زود انجام دهند.

وظیفه ی شما این است که برای همه ی این ها مکانی مناسب بیابید. شاید مطلب ۱۰ نکته برای منظم کردن اتاق کودک بتواند به شما کمک کند.

مثلا پشت درب ها مکانی مناسب برای آویزان کردن کیف و لباس است. هرچند ممکن است شما در منزل تان فضاهای دیگری نیز بدین منظور کشف کنید.

بسیار مهم است قلاب ها در ارتفاعی نصب شوند که برای فرزندان کوچک تر قابل دسترسی باشند. در اینجا گوشه ای در آشپزخانه به صورت تو کار با قلاب هایی برای کت، کوله پشتی و سبد ها تعبیه شده است. با وجودی که از درب ورودی دور است اما به هر حال در نظم بخشی منزل شما بسیار مؤثر است. شما پیش از این با دکوراسیون داخلی منظم و زیبا با این ۱۵ راه حل در چیدانه آشنا شده اید.

به این مکان چند منظوره دقت کنید: قلاب هایی برای کوله پشتی ها، پوشه هایی برای کاغذ ها و ورقه ها و یک تقویم بزرگ.

گاهی به سادگی با نصب دو پوشه و یک تقویم بر دیوار مانند آنچه در تصویر می بینید، می توانید به کاغذها و مدارک و برنامه های تان نظم دهید. به خاطر داشته باشید عملکرد بر شکل و زیبایی اولویت دارد. پوشه های زیبا خوب اند اما محلی امن برای کاغذها در اولویت قرار دارد.

استفاده از تقویم های دیواری که می توانید برنامه های هفتگی فرزندان تان را در آنها ثبت کنید و استیکر های یادداشت، به نظم فکری شما و انجام به موقع کارهایتان بسیار کمک می کند. ضمنا گاهی تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

زیر محلی که قلاب ها را نصب کرده اید، سبدها یا جعبه هایی قرار دهید و هر یک از آنها را به هر نفر اختصاص دهید. حتی می توانید زیر قلاب ها صندلی یا چهارپایه ای قرار دهید و روی آن یک سبد بگذارید. فرزند تان هنگام بازگشت از مدرسه، کت و کلاهش را به قلاب آویزان می کند، کفشش را زیر صندلی می گذارد و کوله پشتی و وسایل دیگرش را در سبد می گذارد. این بهترین راه حل برای کودکان بی نظم است.

مطلب پیشنهادی: ۷روز برای رهایی کودکان از دردسر بی نظمی

ناهار و تغذیه ی کودکان را فراموش نکنید. ظروف و وسایل مخصوص آنها باید بعد از بازگشت کودک از مدرسه تخلیه شوند و در جایی مناسب قرار داده شوند.

اهالی فن پیشنهادی: کمد دیواری، شلف و طبقه بندی

در نهایت فرزندان به مکانی برای انجام تکالیف شان نیاز دارند. به این بیندیشید که بهترین مکان برای مطالعه و انجام تکالیف فرزند تان کجا می تواند باشد. روی میز آشپزخانه؟ کف نشیمن؟ یک گوشه ی دنج؟ اگر بیش از یک فرزند دارید، می توانند در یک مکان با هم تکالیف شان را انجام دهند؟ با فرزند تان تصمیم بگیرید کجا برای انجام تکالیفش مناسب تر است؟ شاید ۱۵ ایده ترغیب کننده برای فضای میز تحریر کودک که قبلا یه شما پیشنهاد دادیم، پاسخ گوی شما باشد.

اکنون که چند روز بیشتر به شروع مدارس نمانده، آماده سازی های لازم را انجام دهید و روزهای پایانی تابستان را با خیال راحت سپری کنید و از اندک تعطیلات باقی مانده لذت ببرید. اگر قصد دارید در دکوراسیون داخلی منزل تان کمد یا طبقه بندی هایی برای قرارگیری وسایل فرزندان تان فراهم کنید، اهالی فن چیدانه در بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی با ارائه ی محصولات با کیفیت در کنار شما خواهند بود.

مطالب بیشتر:
طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی منزل
۷ ایده نظم دهی برای کارآیی بیشتر دکوراسیون اتاق کار
۱۴ راه حل عالی برای نظم دهی به فضاها!
ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها
۷ میز تحریر برای زیبایی اتاق کار

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه