Chidaneh.com placeholder image

12 کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما

به قلم: تحریریه چیدانه

کتابخانه: با وجودی که این روزها با ظهور تکنولوژی، بسیاری از نوشته ها از قالب کاغذ و کتاب های چاپی درآمده اند، اما همچنان هیچ چیزی جایگزین حس خوب ورق زدن صفحات کتاب برای ما نخواهد شد. قفسه های پر از کتاب همواره از محبوبیت زیادی در دکوراسیون داخلی برخوردار بوده اند. کتابخانه ها همانگونه که مکانی برای نمایش شخصیت ما هستند، به فضای اتاق نیز هویت می بخشند. پس به جای انبار کردن کتاب های ارزشمندتان، نگاهی به این ایده های قفسه ی کتاب بیندازید که چیدانه به شما پیشنهاد می دهد و دکوراسیون منزل خود را جذاب تر کنید.

تابلو فرش ریحان

1. قفسه کتاب در بالای میز کار

اگر تصمیم دارید بخشی از فضای منزل تان محل کار تان باشد و فضا تنگ و کوچک است، قفسه را بالای میز تان تا سقف نصب کنید و برای دسترسی به طبقات بالا از نردبان استفاده کنید. چیدانه پیش از این چند ایده ی کتابخانه های کوچک و زیبا در دکوراسیون منزل را به شما پیشنهاد داده است.

مهندسین مشاور آراستان
طراحی فضای ورودی و راهرو
مهندسین مشاور آراستان

2. قفسه کتاب در اطراف ورودی

اگر فضای زیادی در اطراف درگاه ورودی منزل تان دارید، یک قفسه ی توکار فضایی مناسب برای جا دادن کتاب های شما فراهم می آورد.

3. کتابخانه در اتاق خواب

با قصه ها و داستان های جذاب در کتابخانه ی اتاق خواب تان، یک خواب رویایی را تجربه کنید. این کتابخانه ی دیواری با کتاب های رنگارنگ، فضای این اتاق خواب را روح بخشیده است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده خلاقانه برای کتابخانه ای در قلب اتاق کودک!

4. کتابخانه و قفسه کتاب در راهرو

دیوار راهرو معمولا تنها دیواری در منزل است که بی استفاده می ماند. پس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای جای دادن قفسه های کتاب باشد. البته به این نکته توجه کنید که چون راهروها اغلب باریک و تاریک هستند، بهتر است این قفسه ها در دیوار ساخته شوند تا مزاحمتی در مسیر ایجاد نکنند. از نورپردازی مناسب برای این فضا نیز غافل نشوید.
اگر قصد ساخت چنین کتابخانه ی فوق العاده ای دارید، سری به بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی در اهالی فن چیدانه بزنید.

5. قفسه کتاب با درب کشویی در دکوراسیون منزل

یک درب کشویی فضای دیوار شما را چند منظوره می کند تا کتابخانه تان را متناسب با موقعیت آشکار کنید. شما می توانید ایده های جدید در طراحی کتابخانه برای دکوراسیون منزل تان به کار ببرید.

6. کتابخانه در کمد و اتاق لباس

تأمین فضا برای همه ی اشیا در فضاهای کوچک نیاز به ترفندهای خاص دارد. اما هرگز مأیوس نشوید؛ می توانید از فضاهای مختلف استفاده های مختلف کنید، مثلا کمد لباس شما می تواند شامل قفسه کتاب نیز باشد.

7. قفسه کتاب در زیر پله

این قفسه ی زیر پله ثابت می کند که شما از هر گوشه و کنار فضای منزل تان می توانید برای اندوختن کتاب ها و وسایل دیگر استفاده کنید. شما قبلا با ۱۱کتابخانه خلاقانه در چیدانه آشنا شده اید.

8. قفسه کتاب در جزیره آشپزخانه

برای نگهداری کتاب ها و مجلات آشپزی، ایده ی جالبی است که قفسه ی کتاب را در آشپزخانه قرار دهید. در این تصویر بخشی از جزیره ی آشپزخانه، پستویی مناسب برای کتاب ها فراهم آورده است.

9. قفسه کتاب در هر گوشه و کنار منزل شما

عموما ما قفسه های کتاب را قفسه هایی افقی تصور می کنیم که در طول مشخصی از فضا امتداد می یابند و سپس تمام می شوند. این قفسه یک راه حل جالب برای ایجاد فضای اضافی است که ظاهر زیبا و چشم گیری نیز به اتاق شما می بخشد. آیا به دنبال قفسه های ساده و کاربردی هستید؟ پیشنهاد می کنم به بخش شلف و ویترین که زیرمجموعه ی ویترین کالاهای چیدانه است، سری بزنید.

10. کتابخانه در زیر میز قهوه خوری

اکثر ما در خیال خود میزهای قهوه خوری را با گلدان ها و شمع ها و لوازم دکوری زیبا تصور می کنیم، ولی در واقعیت ریخت و پاش وسایل مان آنقدر زیاد است که مجالی به این اشیا نمی دهد. یک راه حل خوب این است که یک یا دو لایه از میز را به کتاب ها اختصاص دهید و سطح روی آن را برای گلدان و چیزهای دیگر حفظ کنید.

11. قفسه کتاب در فضاهای مخفی

افرادی که نمی خواهند کل دیوار شان به قفسه های کتاب اختصاص داده شود، می توانند مانند این نمونه قفسه ی های کوچکی در بالای دیوار نصب کنند که هم در مسیر مزاحمت ایجاد نمی کنند و هم در دسترس هستند. ضمنا این ایده برای خانه هایی که دارای سقف بلند هستند بسیار مناسب است.

مطلب پیشنهادی: ۹ کتابخانه یا قفسه معلق که شما را سر ذوق می‌آورند

12. کتابخانه در زیر صندلی

نشیمن های کنار پنجره یا صندلی های نیمکتی محل بسیار خوبی برای کتاب های شما هستند که علاوه بر ایجاد فضا، به مبلمان شما جذابیت می دهند.

شما هم اگر ایده های جالبی برای جا دادن کتاب دارید، تصاویر و نمونه های آن را در دیدگاه ها با دوستان چیدانه ای خود در میان بگذارید. سوالات خود را نیز می توانید در بخش مشاوره دکوراسیون مطرح کنید. برای ساخت قفسه و شلف به سلیقه ی خودتان و با مصالح با کیفیت از متخصصان ما در بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی کمک بگیرید. اهالی فن چیدانه همواره در کنار شما هستند.

مطالب بیشتر:
۲۲ ایده جذاب برای کتاب‌خوان‌ها
طراحی خلاقانه کتابخانه برای کودکان
۹ ایده برای طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 23 بهمن 1395
برای انجام هر گونه خدمات در زمینه های نجاری ، قفسه بندی و کتابخانه می تونید از تیم نوین خانه استفاده کنید که با تخفیفات ویژه نوروز براتون انجام میشه وبسایت ما https://goo.gl/x7Swlz

ثبت دیدگاه