Chidaneh.com placeholder image

10 ایده هیجان انگیز برای فضای بازی کودکان

به قلم: تحریریه چیدانه

فضای ورزشی: شنیدن خنده های از ته دل چند کودک که در زمین بازی مشغول بازی هستند، از بزگترین نعمت هایی است که یک انسان می تواند از آن بهره مند باشد، زمین بازی برای کودکان به منزله بهشتی است که در آن می توانند هرچه را که می خواهند به دست آورند، وقتی در زمین بازی هستند انگار به بهشت رسیده اند، خنده هایشان خالص تر است و تخیلات زیبای کودکانه شان به اوج خودش می رسد، زمین بازی آن ها را به دنیایی ماورایی وصل می کند، دنیایی پر از رنگ و شادی و خوشحالی، دنیایی که در آن هر چیزی امکان پذیر است. این دنیا آن قدر زیبا است که ما حیفمان آمد تا راجع به آن مطلبی ننویسیم، به همین خاطر چیدانه تصمیم گرفته است تا در این مطلب راجع به زمین های بازی و طراحی خلاقانه آن برای شما مطلبی را تهیه کند، پس با چیدانه در این مطلب همراه باشید تا قدم به دنیای پر از شادی سرزمین بازی کودکان بگذاریم.

چوب و هنر

زمین بازی لذت نابی را برای کودکان به ارمغان می اورد که مثال آن را در هچ جای دیگری نمی توان یافت، بچه ها به این موضوع اهمیتی نمی دهند که زمین بازی کجای این کره خاکی قرار دارد، چقدر دور یا چقدر نزدیک است، برای آن ها فقط مهم است که برای چند ساعتی در جایی قرار بگیرند که بتوانند آزادانه سر بادبادک خیالشان را در دست بگیرند و به هر جا که خواستند سفر کنند، همان طور که قیصر امین پور می گفت:

من بودم و اوج بالِ من، کودکی ام
دریا دریا زلالِ من، کودکی ام
دنباله ی بادبادکی در کف باد
من بودم و بی خیالِ من، کودکی ام.

نیمکت هایی به شکل سنجاقک برای زمین بازی کودکان

در دنیای کودکان همه چیز روح دارد، همه چیز زنده و هنرمندانه و رنگارنگ است. پس بی شک زمین بازی آن ها هم باید با این دنیا همخوانی داشته باشد. آن ها در خیالات کودکانه خود گاهی سوار بر دوش سنجاقکی یا اسبی بال دار به دور دست ها سفر می کنند پس شما هم از این دنیای خیالی آن ها الهام بگیرید و رای طیراحی مبلمان های زمین بازی شان از آن ها استفاده کنید و رویاهای کودکانه آن ا را جامه عمل بپوشانید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ دلیل دوست داشتن نیمکت و نشیمن های سکویی در دکوراسیون

حیاط های بزرگ جان می دهند برای درست کردن یک زمین بازی. چند لوور چوبی، تعدادی زنجیر، قطعه های  پلاستیکی برای نشیمن تاب و مقداری هم شن و ماسه برای پوشش زمین برای انجام این کار کافی است. دیدن برق خوشحالی ناشی از دیدن این تاب ها در چشمان کودکانتان یکی از قشنگ ترین صحنه هایی است که در زندگی تان می بینیند. برای درست کردن تاب های هیجان انگیز می توانید به مطلب هیجان تاب سواری در فضای داخلی خانه سری بزنید.

در دنیایی که کودکان در آن زندگی می کنند رنگ ها حرف اول اول را می زنند، مخصوصا رنگ های شاد و پر انرژی شبیه قرمز و نارنجی، پس شما هم استفاده از چنین رنگ های انرژی بخش و هیجن انگیزی را فراموش نکنید، خیلی راحت این رنگ ها را در کف سازی یا بدنه وسائل بازی می توانید استفاده کنید.

عکس بالا را نگاه کنید. این کفسازی های رنگارنگ را در زمین بازی کودکان به کار ببرید، این مسیرهای رنگی می تواند آن ها را به یک قسمت هیجان انگیز راهنمایی کند. این سنگ فرش های رنگارنگ حتی می توانند بازگو کننده یک داستان زیبا باشند.

مطلب پیشنهادی: کفپوش مناسب ایوان شما کدام است؟

یادتان هست که گفتیم در دنیای کودکان همه چیز هنرمندانه است؟  پس شما هم هنرمندانه فکر و عمل کنید. سنگ ها را به شکل زنبور و کفشدوزک رنگ کنید، روی یک میز چوبی یا تنه یک درخت شکل صفحه بازی دوز را بکشید و از این سنگ های رنگ شده به جای مهره های بازی استفاده کنید. خیلی هیجان انگیز است که مهره هایی منحصر به فرد بای بازی های معمولی داشته باشید. می خواهید با استفاده های خلاقانه از تنه درخت آنا شوید، پس مطلب ۱۰ کاربرد هوشمندانه درخت در دکوراسیون منزل را از دست ندهید. 

زمین بازی کودکان هم مثل دنیای خیالی شان محدودیتی ندارد، می تواند در فضای باز طراحی شود یا در فضای بسته و مسقف داخل اتاق. عکس بالا نمونه یک زمین بازی جالب در فضای یک اتاق را به شما نشان می دهد.

اگر فضای بازی کودکان را در داخل خانه طراحی می کنید باید به یک سری نکات توجه کنید، مثلا حتما باید به کفپوش ها دقت کنید، این کف پوش ها باید از مواد و مصالحی نرم و ضد حساسیت انتخاب شوند.

فضای بازی کودکان خود به خود فضایی جذاب و پر انرژی است اما اگر می خواهید فضایی جذاب تر و متفاوت تر داشته باشید، استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های کودکانه و ذاب را فراموش نکنید، حتی می توانید از استیکر هایی به شکل شخصیت های کارتونی آن ها استفاده کنید.

و اما در آخر باید بگویم که همه کودکان حق شاد بودن، راحت و آزادانه بازی کردن را دارند. پس خیلی خوب است که در طراحی زمین های بازی کودکانی که شرایط خاص و ویژه ای دارند را هم در نظر داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی: فضای رنگی و شاد در طراحی بیمارستان کودکان تهران
ویدئو: تجربه دکوراسیون به سبک کودکان
طراحی محیطی  آرام برای کودکان در دندانپزشکی
طراحی خلاقانه کتابخانه برای کودکان

همچنین می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون محل کار، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه