Chidaneh.com placeholder image

قیمت آجر قزاقی کاهش پیدا کرد

آیا تصور کرده‌اید که نمای خانه، دکوراسیون داخلی یا بخشی از دیوارهای داخلی محل کسب‌وکارتان را به سبک سنتی ایرانی دربیاورید؟ اگر چنین تصمیمی بگیرید قطعا یکی از اصلی‌ترین مصالحی که بازار پیش روی شما قرار می‌دهد، آجر قزاقی است. این آجر، شکل و شمایلی ایرانی داشته و سابقه استفاده از آن را می‌توان تا دوره هخامنشیان پیش برد. اما مانند همه مصالح دیگر، درباره این محصول نیز مسئله قیمت آجر قزاقی مطرح است که در سال‌های اخیر مرتبا افزایش یافته است.

در این مقاله، عوامل موثر بر قیمت آجر قزاقی را بررسی کرده و در ادامه، تولیدکننده‌ای را معرفی می‌کنیم که توانسته با راهکارهای مدیریتی موفق، قیمت این محصول را در عین حفظ کیفیت، کاهش دهد. با ما همراه باشید و با یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی و یکی از بهترین تولیدکننده‌های آن در کشور آشنا شوید.

فیلیمو
فیلم نت

عوامل موثر بر قیمت آجر قزاقی

آجر قزاقی، یکی از سنتی‌ترین آجرهایی است که می‌شناسیم. این آجر از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها خاک رس نسوز است. قیمت آجر قزاقی، تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

قیمت مواد اولیه و کیفیت آنها

اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت آجر قزاقی، قیمت مواد اولیه آن است. خاک رس نسوز، مواد معدنی، سیلیس، آلومینا و اکسید فلزات مختلف، اصلی‌ترین این مواد هستند. قیمت این مواد به وضعیت معادن آن‌ها، هزینه استخراج و پالایش آن‌ها و وضعیت کشورهای تولیدکننده‌شان بستگی دارد.

همچنین، هریک از این مواد را می‌توان با کیفیت‌های مختلف در بازار پیدا کرد. هرچه کیفیت مواد اولیه بالاتر و ناخالصی آن‌ها پایین‌تر باشد، قیمت این مواد نیز کاهش می‌یابد. مسلما استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت، روش مناسبی برای کاهش قیمت نیست و هزینه آن را درنهایت مصرف‌کننده و سازنده پرداخت می‌کنند.

هزینه تولید آجر قزاقی

آجر قزاقی باکیفیت، امروزه با تلفیقی از روش‌های سنتی و مدرن تولید می‌شود. این در حالی است که اتکای صرف به روش‌های سنتی قدیمی، اگرچه می‌تواند هزینه خرید کوره‌های جدید و ماشین‌آلات مدرن را کاهش دهد؛ اما قطعا کیفیت مطلوب را به دست نمی‌دهد. بنابراین تولیدکننده‌هایی که از ابزارها و روش‌های مدرن‌تر استفاده می‌کنند معمولا هزینه‌های تولیدشان افزایش می‌یابد.

هزینه انرژی، دیگر هزینه مهم در تولید آجر قزاقی است. اصلی‌ترین انرژی برای تولید انواع آجر، گاز است. کوره‌های آجرپزی، همگی با گاز کار می‌کنند. هزینه این انرژی به‌صورت صنعتی محاسبه می‌شود و افزایش آن قطعا در قیمت آجر قزاقی تاثیرگذار است. برق نیز دومین انرژی است که در صنعت آجرپزی مصرف بالایی دارد. از مهم‌ترین هزینه‌های دیگر تولید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه نیروی انسانی
  • هزینه نگهداری از دستگاه‌ها
  • هزینه بسته‌بندی

هزینه حمل‌ونقل آجر

سوخت، یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع آجر ازجمله آجر قزاقی است. این حامل انرژی، تعیین‌کننده هزینه حمل‌ونقل آجر است که از کارخانه تا محل پروژه یا شرکت‌های پخش انجام می‌شود.

یکی از عوامل موثر بر قیمت آجر قزاقی، هزینه حمل و نقل آجر است که با کامیون و تریلی های مختلف بارگیری می‌شوند.

با افزایش قیمت سوخت قطعا قیمت آجر قزاقی نیز افزایش می‌یابد. قیمت سوخت معمولا با تصمیم دولت افزایش می‌یابد.

قیمت نفت

قیمت نفت در سطح جهانی معمولا بر قیمت بسیاری از محصولات صنعتی به‌ویژه مصالح ساختمانی اثرگذار است. دلایل استراتژیک، اقتصادی و حتی روانی برای این موضوع می‌توان مطرح کرد که در این مقاله، مجال پرداختن به آن‌ها نیست. بااین‌حال معمولا پس از افزایش یا کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و نیز با سیاست‌های اوپک، قیمت مصالح ساختمانی مانند آجر و آجر قزاقی نیز تغییر می‌کند.

وضعیت عرضه و تقاضا

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت آجر قزاقی، وضعیت عرضه و تقاضاست. ازآنجاکه آجر قزاقی به‌عنوان یکی از مصالح درونی ساختمان به‌ویژه در دیوار چینی نیز استفاده می‌شود، قیمت آن به‌شدت تحت تاثیر رونق ساخت‌وساز در کشور است. در فصل تابستان که ساخت‌وساز رونق بیشتری دارد، قیمت آجر قزاقی معمولا افزایش می‌یابد است اما در فصل زمستان معمولا ثبات قیمت دارد و یا حتی ممکن است کاهش یابد.

از سوی دیگر، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار صنایع دیگر نیز ممکن است بر قیمت آجر قزاقی اثرگذار باشد. این صنایع، صنایعی هستند که در آن‌ها از مواد اولیه مشابه صنعت تولید آجر استفاده می‌شود.

امیران نما برندی موفق در قیمت‌گذاری آجر قزاقی

رفتار تمامی عواملی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم در سال‌های اخیر به‌گونه‌ای بوده که سبب افزایش قیمت آجر قزاقی شده است. به همین دلیل هم بسیاری از تولیدکنندگان روی به تولید آجرهای ارزان‌تر با کاهش استانداردهای کیفی خود آورده‌اند.

قیمت آجر قزاقی در ابعاد مختلف در ماه ها و سال های گذشته افزایش داشته ولی شرکت امیران نما توانسته قیمت خرید آجر سنتی را ثابت نگه دارد.

برخی تولیدکنندگان نیز ناچار به افزایش بی‌سابقه قیمت‌های خود شده‌اند. دراین‌بین، برند امیران نما را می‌توان تنها برندی دانست که با وجود حفظ و افزایش کیفیت محصولات خود توانسته است قیمت خود را نیز کاهش دهد.

عوامل موثر در کاهش قیمت‌های آجر امیران نما

امیران نما یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان آجر نما ازجمله آجر قزاقی در کشور است. مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند در کاهش قیمت‌هایش نسبت به بازار، سیاست‌های مالی موفق در توسعه محصول، بهره‌گیری بهینه از نیروی انسانی، تامین مواد اولیه، کاهش واسطه‌ها و استفاده از فرآیند تولید بهینه هستند. این برند همچنین با افزایش تولیدات خود توانسته است بخش بزرگی از بازار را در دست خود گرفته و مانور بیشتری روی قیمت‌هایش بدهد.

صادرات به ده کشور نیز دیگر دلیل موفقیت امیران نما در کاهش قیمت‌هایش بوده است. صادرات به این شرکت کمک کرده است که با درآمد ارزی بتواند بخش خوبی از هزینه‌های خود را پوشش داده و از وابستگی به بازار ایران رهایی یابد.

جدا از دریافت قیمت روز این مدل از آجر سنتی، اگر خواستار دریافت قیمت و خرید آجر هستید؛ می‌توانید از طریق صفحه قیمت خرید آجر امیران نما، آخرین قیمت خرید آجر روز را مشاهده و ثبت سفارش نمایید.

مزایای خرید آجر قزاقی از امیران نما

از مهم‌ترین مزایای خرید آجر قزاقی از امیران نما عبارت‌اند از:

  • کیفیت عالی و تضمین‌شده آجر
  • ضمانت‌نامه 15 ساله روی محصولات
  • تنوع بالای محصولات و سازگاری با کاربری‌ها و ساختمان‌های مختلف
  • قیمت ارزان
  • ارسال سریع
  • مشاوره خرید

سخن آخر

آجر قزاقی، یکی از شناخته‌شده‌ترین مصالح ساختمان‌سازی است که هم در دیوارچینی و هم در نمای بیرونی و داخلی ساختمان کاربرد دارد. قیمت این محصول تحت تاثیر عواملی مختلفی مانند مواد اولیه، فرآیند تولید، هزینه انرژی، قیمت نفت و عرضه و تقاضا در بازار مسکن و بازارهای فرعی است. با وجود افزایش کلی قیمت آجر قزاقی در سال‌های اخیر، امیران نما به‌عنوان برندی شناخته‌شده در این صنعت، تنها تولیدکننده‌ایست که توانسته با اجرای سیاست‌های تولید، توزیع و صادرات حساب‌شده، قیمت محصولات خود را در عین ارتقاء کیفیت، کاهش دهد.

  • آدرس شرکت امیران : تهران، سیمون بولیوار، خیابان شهید فکوری، پلاک 40، طبقه دوم
  • آدرس وب سایت امیران نما : https://amirannama.com/
  • تلفن شرکت آجر گستر امیران : 02149015


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه