Chidaneh.com placeholder image

خانه شیک و با کلاس می‌خواهید؟ این لوازم دِمده را دور بریزید!

ایجاد یک خانه شیک و  درعین حال دنج، کار آسانی نیست و هر کسی یک رویکرد مختص به خود را دارد. ما سعی می‌کنیم اطراف خود را با وسایلی احاطه کنیم که هم حال و هوای خوبی برایمان به ارمغان می‌آورد و هم چشمانمان از طراوت محیط لبریز شود. عکس‌های به یاد ماندنی را در قاب قرار می‌دهیم، گیاهان را در گلدان‌ها نگهداری می‌کنیم، قفسه‌های کتاب را با مجسمه‌های زیبا تزئین می کنیم و… اما گاهی اوقات احساس می‌کنیم که انگار واقعا برخی چیزها اشتباه هستند و سر جای خود نیستند. در این لحظه نگاهی به محیط‌های شیک و جذاب می‌تواند کمک شایانی کند. ما در این مطلب سعی کردیم بفهمیم که چه چیزهایی باعث می‌شود آپارتمان‌هایمان شبیه آپارتمان‌های نشان‌داده‌شده در جلد مجلات نباشد.

ظروف پلاستیکی آشپزخانه

محصولات پلاستیکی بدون شک دارای مزایای زیادی هستند: آنها در برابر ضربه بسیار مقاومند، به راحتی تمیز می‌شوند و گران نیستند. علاوه بر این، با گذشت زمان پلاستیک شروع به تجزیه شدن و مواد فرّار را آزاد می‌کند که می‌تواند بر بدن ما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که ظروف آشپزخانه که از سرامیک یا شیشه ساخته شده‌اند بسیار مفیدتر، سودآورتر و از نظر زیبایی شناسی دلپذیرترند.

سرویس خواب بالسا

کارت پستال در قفسه

بسیاری از افراد دوست دارند قفسه ها را با کارت های مختلف تزئین کنند. این تصاویر روشن آنها را به یاد خاطره‌ای خوب می اندازد، اما در واقع هرگز با فضای داخلی اتاق هماهنگی ندارند. علاوه بر این، اگر مثلاً بین 2 لیوان به خوبی ثابت نشوند، مدام به زمین می‌افتند و ممکن است برداشتنشان دردساز شود. بیایید صادق باشیم؛ قفسه‌ها بدون این کارت پستال‌ها بسیار زیباتر به نظر می‌رسند.

قاب عکس‌های رنگارنگ

قاب عکس‌های روشن و ضمخت به ندرت می توانند در فضای داخلی قرار بگیرند و اغلب توجهات را از خود عکس منحرف می‌کنند و تقریباً به عنصر اصلی کلِ ترکیب، تبدیل می شوند. انتخاب یک قاب آرام‌تر و صاف‌تر در رنگ های خنثی می‌تواند تصمیم بسیار بهتری باشد.

بادزنگ

عنصری تزئینی که میراث چین است. بادزنگ‌ها هیچ اهمیت کاربردی خاصی ندارند و در اکثر موارد صرفاً جلب توجه می‌شوند، در حالی که فراوانی عناصر ریز باعث ایجاد حس آشفتگی می‌شود. علاوه بر این، بادزنگ‌ها، گرد و غبار را به طور عجیبی به خود جذب می‌کنند. پس چنین المانی نمی‌تواند گزینه خیلی خوبی برای استفاده دکوری باشد و بهتر است قید نگهداری چنین وسایلی را بزنیم.

سیم‌کشی بیرونی

به عنوان یک قاعده، سیم کشی بیرونی به طور قابل توجهی ظاهر کلی دیوار را خراب می‌کند. علاوه بر این، سوراخ هایی که آن را به دیوار ثابت می‌کند، زیبایی زیادی به آن اضافه نمی کند. به همین دلیل اگر فرصتی برای پنهان کردن سیم‌ها در داخل دیوار دارید، بهتر است از آن استفاده کنید.

قفسه‌های کتاب شیشه‎‌ای

این نوع قفسه‌ها در زمان والدین ما بسیار محبوب بودند. اگرچه شیشه در برابر تجمع گرد و غبار مقاومت می‌کند، اما ظاهر لکه‌ها و اثر دست به خوبی روی آن می‌ماند. قفسه‌های چندلایه‌ی باز بسیار راحت‌تر هستند و علاوه بر این، شیک‌تر به نظر می رسند.

میوه های مصنوعی

درست مانند گل‌های مصنوعی، میوه‌های پلاستیکی، ارزان به نظر می‌رسند حتی اگر سازنده به کوچک‌ترین جزئیات توجه کرده باشد. به همین دلیل است که اگر از ایده نگهداری گلدان با میوه های واقعی در اتاق نشیمن خود خوشتان نمی‌آید، می توانید با کمک یک گلدان با گل های خشک شده که با رنگ اتاق همخوانی دارد، فضا را خوشبو کنید.

کفش‌های نامرتب جلوی درب منزل

اگر می‌خواهید کفش‌هایتان به راحتی کثیف شوند و سریعتر خراب شوند، آن‌ها را جلوی درب منزل رها کنید. ولی اگر انتظار کارکرد بالا از گفش‌های خو دارید و می‌خواهید زیبایی ظاهری خود را نیز حفظ کنند از ایده ما پیروی کنید. به طور کلی مراقبت از کفش‌ها بسیار مهم است. پس یک قفسه مرتب برای کفش‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. چنین قفسه‌ می‌تواند خیلی گران نباشد و در عوض کمک کند تا مقدار قابل توجهی از فضا را ذخیره کنید.

نگهداری گیاهان در ظروف خوراکی

گاهی اوقات زمان کافی برای کاشت مجدد گیاهی که به تازگی به خانه آورده‌یم، نداریم؛ بنابراین هر روز عملیات کاشت در گلدان را به تعویق می‌اندازیم. این مدل از نگهداری گل‌ها، نه تنها فضای داخلی خانه را خراب نمی‌کند بلکه این گلدان موقت به روحیه گل و حتی محیط آسیب می‌زند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید خاک و گلدان‌ها را از قبل آماده کنید و به نوعی در عمل انجام شده قرار بگیرید.

مجسمه‌هایی در انواع و رنگ‌های مختلف

این مجسمه‌ها در قفسه‌های منازل‌مان مستقر می‌شوند و فضای را به طور عجیبی اشغال می کنند. فضایی که حتی بدون آنها چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد. نگه داشتن تعدادی از این مجسمه‌ها که به بهترین نحو ممکن در فضای داخلی محیط قرار می‌گیرند، کاربردی‌تر و از نظر زیبایی‌شناسی، دلپذیرتر خواهد بود. تعجب می‌کنید که چگونه جزئیات ظاهرا بی‌اهمیت مانند این می‌تواند به هارمونی محیط، کمکی اساسی کند.

ظروف داخل یخچال

نگهداری مواد غذایی با استفاده از این روش هم نامرتب و هم ناخوشایند است. یک ظرف شیشه ای در بسته این کار را بسیار بهتر انجام می دهد. همچنین غذا را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد، بوی خارجی را داخل آن نمی‌گذارد و به طور کلی فضای بسیار کمتری را در یخچال اشغال می‌کند. 

ساعت مچی دیواری

این ساعت‌های دیواری هنوز هم مد روز هستند. در هر آپارتمانی ممکن است این مدل از ساعت‌های دیواری را ببینیم. با این حال، به هیچ وجه با سبک و طراحی مدرن مرتبط نیستند. در عوض، یک ساعت گرد (و بی صدای) مینیمال و جمع و جور تقریباً در هر اتاقی جا می‌شود بدون اینکه هارمونی را به هم بزند.

 

البته واضح است که شاید شما نظر دیگری در مورد این فاکتورها داشته باشید؟ اگر نکته مهمی به ذهنتان رسید با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی: 


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه