Chidaneh.com placeholder image

از آیشواریا تا کورتنی کاکس؛ سلبریتی‌هایی که معماری خواندند، اما هنر را انتخاب کردند!

چند نفر را می‌شناسید که دقیقا در حوزه رشته نحصیلی‌شان مشغول به فعالیت باشند؟ در مورد رشته‌ای مانند معماری، هرگز مدرک تحصیلی شما معیار اصلی نخواهد بود. عشق و علاقه‌ای که افراد به خلق کردن و طراحی دارند از کودکی درون آن‌هاست و با گذر زمان تنها فرم و شکلی می‌گیرد که پخته‌تر و جذاب‌تر باشد.

همانطور که معماران زیادی در سراسر دنیا، بدون داشتن مدرک معماری قادر به خلق زیباترین‌ها هستند، کم نیستند افراد مشهوری که اتفاقا تحصیلات و مدرک معماری دارند، اما حالا در عرصه‌های دیگری فعالیت می‌کنند. افرادی که اگر در عرصه‌ای که حالا در آن فعال هستند، نبودند یا کمرنگ‌تر میشدند، دنیای این روزها چند استعداد فوق‌العاده را از دست میداد. 

فیلیمو
فیلم نت

در ادامه به معرفی برخی سلبریتی‌ها پرداخته‌ایم که تحصیلات معماری دارند، اما حالا در عرصه‌های دیگری به شهرت جهانی دست یافته‌اند. با چیدانه همراه باشید:

آیشواریا رای

آیشواریا رای را می‌توانیم یکی از زیباترین بازیگران زن هندوستان بدانیم که البته به واسطه همین زیبایی به شهرت جهانی هم دست یافته است. این مدل و بازیگر مشهور در سال 1994 به عنوان دختر شایسته جهان در مسابقات Miss World انتخاب شد. همین موفقیت او باعث شد که او به سمت دنیای بالیوود و هالیوود قدم بردارد و به عنوان بازیگر در فیلم‌های زیادی حضور یابد. این بازیگر زیبا از همان نوجوانی به بازیگری علاقه زیادی داشت، اما نهایتا در رشته معماری وارد دانشگاه شد اما پس از 3 سال، از تحصیل در این رشته انصراف داد و وارد فضای سینما شد. او هم‌اکنون همسر آبیشک باچان و عروس بازیگر مشهور هندی، آمیتاب باچان است.

کورتنی کاکس

اگر از طرفداران سریال محبوب «دوستان» یا همان FRIENDS باضشدی، حتما کورتنی کاکس زیبا را می‌شناسید. این بازیگر با ایفای نقش مانیکا در سریال دوستان به شهرت جهانی دست یافت. پیش از رسیدن به شهرت در زمینه بازیگری، او برای تحصیل در رشته طراحی و معماری وارد دانشگاه شد، اما تصمیم گرفت که از تحصیل در این رشته انصراف دهد و به سمت مدلینگ و بازیگری قدم بردارد. اگر کورتنی کاکس یک معمار میشد، شاید سریال جذاب دوستان، جذابیت فعلی را نداشت!

پینک فلوید

سه نفر از 5 نفر اعضای گروه مشهور و محبوب پینک فلوید، به هنگام تحصیل در رشته معماری با هم آشنا شده‌اند و گفته می‌شود تحصیل در همین رشته باعث شده که چنین گروهی به وجود آید. اگر موسیقی‌های این گروه را گوش کرده باشید، حتما دقت کرده‌اید که چه ریزه‌کاری‌های جذابی در آن‌ها رعایت شده و این ریزه‌کاری‌ها احتمالا از همان ظرافت رشته معماری می‌آید. این گروه در سال 1969، اثر جدیدی از خود با نام «ترانه‌ای برای دانشجویان معماری» منتشر کردند.

جیمی استوارت

بازیگر افسانه‌ای هالیوود قدیم با بیش از 90 ایفای نقش موفق در بهترین فیلم‌های تاریخ هم در رشته معماری تحصیل کرده. جیمی استوارت در سال 1932 در رشته معماری فارغ‌التحصیل شد ولی هرگز فعالیتی در این حوزه انجام نداد. او در تابستان بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش در رشته معماری، به سما بازیگری رفت و چه خوب که تبدیل به اسطوره‌ای در صنعت سینما شد.

تام فورد

تام فورد از همان نوجوانی به طراحی برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها و موزه‌ها علاقه زیادی داشت و به همین خاطر هم شروع به تحصیل در رشته معماری کرد. حتما می‌دانید که معماری و فشن می‌توانند وابستگی‌هایی به هم داشته باشند. بسیاری از کسانی که در حوزه معماری تحصیل کرده‌اند، به حوزه مد و فشن هم علاقه زیادی دارند. تام فورد هم بعد از گرفتن مدرک معماری به سمت طراحی مد قدم برداشت و حالا به عنوان یکی از مشهورترین و کاربلدترین طراحان مد شناخته می‌شود. او کسی بود که به تنهایی توانست برند گوچی را نجات دهد و بعدها هم توانست طراحی‌های مخصوص خودش را عرضه کند. از او صدها لباس ماندگار به جای مانده، اما هیچ ساختمانی از او نیست.

شما هم اگر فرد مشهوری را می‌شناسید که در رشته معماری درس خوانده ولی حالا در عرصه دیگری شهرت یافته حتما معرفی کنید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه