Chidaneh.com placeholder image

تصاویر داخل ساختمان ناسا (NASA) | خالق اولین تصاویر رنگی کیهان

در تاریخ 21 تیر 1401 ناسا انتشار سری نخست عکس‌های گرفته‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب را ادامه داده و به پایان رساند. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ناسا، پس از آنکه بامداد امروز به وقت تهران، نخستین عکس این تلسکوپ فضایی توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر شد، ناسا طی برنامه‌ و مراسمی ویژه عکس‌های دیگری را نیز منتشر کرد. این خبر بهانه ای شد تا ما هم سری به داخل ساختمان ناسا بزنیم و عکس‌های طراحی داخلی ساختمان ناسا را گر‌دآوری کنیم.

اداره کل ملی هوانوردی و فضا (National Aeronautics and Space Administration) به اختصار ناسا (ََANAS) یک سازمان مستقل در شاخهٔ اجرایی حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا است که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های برنامه فضایی کشوری و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را برعهده دارد.
در زمان جنگ سرد و پس از پرتاب ماهوارهٔ اسپوتنیک-1 توسط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به فضا، آمریکا به فکر ایجاد سازمان فضایی ملی خود افتاد و ناسا در 29 ژوئن 1958 با امضای رئیس‌جمهور وقت آیزنهاور جای کمیتهٔ رایزنی ملی هوانوردی آمریکا (ناکا) را گرفت و بنیادگذاری‌شد. توماس کیت گلنان به عنوان نخستین مدیر ناسا و هیو لاتیمر درایدن به عنوان معاون او برگزیده‌ شد و فعالیت رسمی ناسا از 1 اکتبر 1958 آغاز شد.

سرویس خواب بالسا
فیلم نت

ساختمان مونتاژ دستگاه ناسا آنقدر بزرگ است که در طول روزهای مرطوب، می‌تواند ابرهای بارانی را درون ساختمان و در نزدیکی سقف تشکیل دهد. برای مقابله با این اتفاق، یکی از بزرگترین سیستم‌های تهویه هوا در جهان را به کار گرفته‌اند.

مرکز فضایی لیندون بی جانسون ناسا دارای 100 ساختمان است که 660 هکتار (1 هکتار زمین فوتبال آمریکایی یا 10000 متر مربع) را پوشش می‌دهد. این مرکز دفتری دارد که قوانین اجرایی خود را دارد و دفتر خدمات حفاظتی نام دارد.

می توانید در ادامه تصاویری از داخل ساختمان ناسا را تماشا کنید.

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه