Chidaneh.com placeholder image

کامل‌ترین راهنمای خرید انواع میز و صندلی تاشو

اگر شما هم در هنگام مسافرت به دنبال میز و صندلی مناسبی برای نشستن می‌گردید و یا در خانه برای طراحی داخلی دکوراسیون خود با کمبود جا و فضا مواجه هستید، انواع میز و صندلی تاشو راه‌حل مشکل شماست. از مهم‌ترین خصوصیات مدل‌های مختلف میز و صندلی تاشو؛ حمل و نقل راحت و آسان و جمع و تاشدن آنها است. این ویژگی‌ها این تجهیزات را به وسیله‌ای کارآمد و مفید تبدیل کرده است. ما در این مقاله از چیدانه سعی داریم انواع میز صندلی تاشو، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها در دکوراسیون و محیط‌های مختلف را بررسی کنیم. پس همراهی شما مایه خشنودی ماست.

انواع میز و صندلی تاشوی کم جا

47 مدل از انواع میز و صندلی تاشو

در انتخاب انواع مدل‌های میز و صندلی تاشو متریال‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای در طراحی این تجهیزات برخوردار است. بیشترین کارایی میز و صندلی تاشو به‌خاطر برپایی سریع این نوع میز و صندلی و حمل و نقل آسان در مسافرت است.

آل یاسین
میز صندلی تاشو مسافرتی

1. سفری لذت‌بخش با انواع میز و صندلی تاشوی مسافرتی

یکی از پرطرفدارترین انواع تجهیزات فضای باز؛ انواع میز و صندلی‌های تاشو مسافرتی است که از قابلیت جمع شدن برخوردارند و فضای کمی را در خودروی شما اشغال می‌کنند. همچنین از انواع متریال‌های مختلف در ساخت میز و صندلی تاشوی مسافرتی؛ مدل‌های میز و صندلی آلومینیومی با چتر به دلیل دوام بالا مناسب‌ترین گزینه‌اند. علاوه براین قیمت میز و صندلی تاشو مسافرتی به نسبت کارایی آن مناسب است. در ادامه دو مدل از انواع میز و صندلی مسافرتی تاشو را خواهید شناخت.

میز صندلی چوبی پیک نیک
میز و صندلی تاشو الومینیومی کمپی
میز صندلی تاشو کمپ آلومینیومی
انواع میز و صندلی تاشو مسافرتی کمپ
صندلی تاشو کمپینگ

میز و صندلی تاشو کمپ

مدل میز و صندلی تاشو کمپ، از انواع میز و صندلی تاشو مسافرتی Kamp-Rite است که در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف، رطوبت، پوسیدگی، نور خورشید و خوردگی بسیار مقاوم هستند. این مدل از انواع میز صندلی مسافرتی است که از قابلیت تغییر سایز و ارتفاع برخوردار است. شایان ذکر است علت نامگذاری میز و صندلی تاشو کمپ نیز به دلیل استفاده در پیک‌نیک‌‌ها و مسافرت‌ها، وزن کم و قابل حمل بودنشان است.

بیشتر بخوانید: انواع صندلی تاشو کمپ، کدام یک را برای سفر بخریم؟

میز و صندلی تاشو مسافرتی با چتر
میز و صندلی تاشو مسافرتی چتردار
صندلی و میز چتر دار استیل تاشو

میز و صندلی تاشو مسافرتی با چتر

در ساخت میز و صندلی تاشو مسافرتی با چتر سبک ساخته شدن معمولا در اولویت قرار می‌گیرد تا به راحتی قابل حمل و نقل باشد و بعد از جمع شدن به کیف و چمدان تبدیل شود. میز و صندلی تاشو مسافرتی همراه با سایبان هم طراحی می‌شود که شما می‌توانید از آن‌ در محیط‌های باز استفاده کنید. انواع میز و صندلی تاشو مسافرتی با چتر و سایبان‌های چتری به دلیل جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و در روزهای بارانی برای جلوگیری از سرازیر شدن آب باران قابل استفاده است. یکی از انواع پرکاربرد میز و صندلی مسافرتی؛ میز و صندلی تاشو مسافرتی آلومینیومی با چتر است.

میز و صندلی تاشو تحریر دیواری
میز و صندلی تاشو تحریر و آرایشی
میز صندلی تحریر تاشو دیواری
میز لپ تاپ کمجا

2. میز و صندلی تاشو تحریر

از انواع میز و صندلی تاشو؛ میز و صندلی تاشو تحریر کاربرد زیادی در دکوراسیون اتاق و منزل دارد و به دو نوع میز تحریر تاشو دیواری و میز تحریر تاشو پایه‌دار تقسیم می‌شوند. نوع پایه‌دار میز تحریر به آسانی قابل جابه‌جایی است. به همین منظور استحکام و در عین حال سبک بودن این مدل میز تحریر را در ضمن جابجایی در نظر داشته باشید. مهم است که قبل از انتخاب میز و صندلی تاشو تحریر به این نکته توجه کنید که می‌خواهید برای انجام مطالعه از آن استفاده کنید یا برای قرار دادن لپ‌تاب و کامپیوتر روی آن.

یادتان باشد نمونه‌‌هایی که به صورت نشسته بر روی زمین قابل خرید است، نسبت به نمونه‌‌هایی از میز و صندلی تاشو تحریر که حتما باید پشت صندلی بنشینید؛ برای کار کردن طولانی مدت مناسب‌‌تر است. همچنین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. همین طور انواع میز و صندلی تاشو پلاستیکی تحریر نسبت به نوع چوبی آن‌ها سبک تر است.

مطلب پیشنهادی مرتبط: میز تحریر کم جا، بهترین گزینه‌ها برای فضاهای کوچک

میز صندلی ناهارخوری تاشو
میز صندلی ناهارخوری تاشو چوبی

3. میز و صندلی ناهارخوری تاشو

باید بگوییم میز و صندلی ناهارخوری تاشو از انواع میز و صندلی پرطرفدار شناخته می‌شود. اگر مبلمان مناسب برای غذاخوری در محیط باز مدنظرتان است؛ این نوع از میز و صندلی ناهارخوری؛ پیشنهاد ما به شماست.

این مطلب را هم بخوانید: میز ناهارخوری تاشو، 5 ایده کمجا برای خانه‌های کوچک!

میز و صندلی تاشو کودک
میز و صندلی تاشو مناسب کودک

4. میز و صندلی تاشو کودک

میز و صندلی تاشو کودک در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف معمولا با ارتفاع 70 تا 80 سانتی‌متر که مجهز به باکس و جک تنظیم ارتفاع است. به دلیل ایمنی بیشتر کودک؛ این نوع میز صندلی نباید دارای گوشه‌های تیز و سطوح ناهموار باشد. از انواع میز صندلی تاشو کودک می‌توان در مهدکودک‌‌ها و خانه و دیگر محیط‌ها استفاده کرد.

میز و صندلی تاشو راحت نشین باغ
میز و صندلی تاشو چتردار راحت نشین در ساحل دریا
میز و صندلی تاشو باغی
میز و صندلی ساحلی تاشو
صندلی تاشو مسافرتی لب ساحل
جدیدترین میز و صندلی باغی تاشو راحت نشین

5. انواع میز صندلی تاشو راحت‌نشین

میز و صندلی تاشو راحت‌نشین در محل‌هایی مثل: ساحل دریا، فضای استخر، پارک‌ و حتی محوطه و فضای نشیمن در باغ‌‌ها و انواع ویلا‌ها استفاده می‌شود. جالب است بدانید با استفاده از این نوع میز و صندلی تاشو می‌توانید زاویه نشستن خود را تنظیم کنید. میز و صندلی تاشو راحت‌نشینِ کم حجم و سبک؛ به نام صندلی‌های طبی هم معروف است. از پرکاربردترین مبلمان‌های کم‌جا در محوطه استخر؛ می‌شود انواع راحت‌نشین تاشوی فلزی، انواع تخت حیاط، تخت‌ تاشو حصیری و انواع صندلی ریلکسی را برشمرد.

میز و صندلی تاشو گرد بالکن
میز و صندلی تاشو تراس
میز و صندلی تاشو مناسب چوبی فضای بازبالکن و تراس
میز صندلی زیبا برای تراس و پاسیو

6. میز و صندلی تاشو بالکن، پاسیو و تراس گاردن

میز و صندلی تاشو بالکن، تراس گاردن و پاسیو هم از مدل‌های دیگر میز و صندلی‌های تاشو هستند. یادتان باشد که در انتخاب نوع میز و صندلی‌‌ها به ماندگاری رنگ آن‌ها، نوع اتصالات و حتی نوع قرارگیریشان در طراحی دکوراسیون بالکن دقت کنید. گفتنی است برای طراحی صندلی و میز تاشو بالکن کوچک؛ میز‌ تاشو دیواری مناسب است.

 انواع صندلی و میز تاشو از جنس پلاستیکی هم از پرطرفدارترین میز و صندلی تاشو پاسیو است. همین‌طور فضاهایی مانند تراس گاردن؛ می‌تواند فضای مناسبی برای نوشیدن چای و غذاخوری باشد. بنابراین مبلمان مناسب تراس گاردن و صندلی‌های فلزی تاشو در سبک مدرن دکوراسیون تراس به کار می‌روند. مدل میز و صندلی‌های تاشو گرد نیز در فضای تراس‌ها بسیار پرکاربردند.

میز صندلی تاشو نماز
میز نماز تاشو سفید

7. میز و صندلی تاشو نماز

از مدل میز و صندلی مناسب نماز؛ برای سالمندان و بیمارانی که توانایی نماز خواندن به شکل ایستاده را ندارند، استفاده می‌شود. این مدل قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و اگر بخواهید وسایلتان را در آن نگه‌دارید؛ مدل میز تاشو باکس‌دار این امکان را به سادگی به شما می‌دهد.

از انواع میز و صندلی تاشو در محیط‌های مختلف و فضاهای دیگری مثل: فضای روف گاردن، فضای آلاچیق محوطه ویلا، فضای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، بیمارستان‌‌ها و مطب‌ پزشکان، فضاهای اداری و نمایشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

از جمله کاربردهای دیگر میز و صندلی تاشو؛ میز ضیافت است. میزهای ضیافت به طور سنتی توسط رستوران‌ها و پذیرایی‌ها برای بوفه‌های موقت استفاده می‌شوند. همچنین در نمایشگاه‌ها برای نمایش محصولات در بین فروشندگان بسیار مورد توجه هستند.

جنس انواع میز و صندلی تاشو

انواع میز و صندلی تاشو از نظر جنس

میز و صندلی تاشو را می‌توان در جنس‌ها و متریال‌های متفاوتی مشاهده کرد.

میز صندلی چوبی دیواری از نوع تاشو
می و صندلی چوبی تاشو دیواری
میز صندلی چوبی تاشو شیک
انواع میز و صندلی تاشو چوب زیبا

1. میز و صندلی تاشو چوبی

انواع میز و صندلی چوبی به عنوان یک عنصر طبیعی به فضای خانه شما گرمی و طراوت می‌بخشد. از میز و صندلی تاشو چوبی معمولا در کوهنوردی و کنار ساحل نیز استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی مرتبط: با میز و صندلی چوبی تاشو مشکل کمبود جا را دور بزنید!

میز و صندلی تاشو پلاستیکی
صندلی تاشو سفید پلاستیکی

2. میز و صندلی تاشو پلاستیکی

امروزه انواع میز و صندلی تاشو پلاستیکی که پایه‌های آن‌ها از جنس فلزی، چوب و استیل است در طراحی داخلی کاربرد دارد و سبک بودن، مقاومت بالا و تنوع طرحشان هم، این جنس از میز و صندلی تاشو را انواع میز و صندلی تاشو متمایز کرده. همچنین میز و صندلی‌ پلاستیکی تاشو با طرح حصیر برای استفاده در فضاهای مرطوب مانند حمام مناسب است.

میز و صندلی تاشو فلزی

3. میز صندلی تاشو فلزی

کاربردهای اصلی میز و صندلی تاشو فلزی در فضای مساجد و مطب‌های پزشکی مناسب برای افراد ناتوان و سالمند است.

میز و صندلی تاشو آلومینیومی
میز صندلی آمومینیومی تاشو

4. میز و صندلی تاشو آلومینیومی

از کارآمدترین انواع میز و صندلی آلومینیومی، مدل تاشوی مسافرتی آلومینیومی با چتر شناخته شده است. از ویژگی‌های آن جابه‌جایی راحت بوسیله یک کیف یا ساک دستی است.

میز و صندلی تاشو استیل

5. میز و صندلی تاشو استیل

انواع صندلی استیل به صورت چرخ‌دار هم طراحی می‌شوند که در فضاهای آموزشی به کار می‌روند.

ویژگی های انواع مدل میز و صندلی تاشوی مناسب

ویژگی‌ها و مزایای انواع میز و صندلی تاشوی مناسب

  • استحکام، مقاومت و دوام بالا از ویژگی‌های اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، به طوری‌که توانایی تحمل افراد مختلف با وزن و سنین متفاوت را داشته باشند.
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و قابلیت شستشو؛ از ویژگی‌های مثبت میز و صندلی‌های تاشو مورد استفاده در محیط بازاست.
  • ابعاد و اندازه‌ها متناسب با هندسه و متریال در فضاهای مورد نظر، یکی از مواردیست که در انتخاب انواع میز و صندلی تاشو تاثیرگذار است.
  • سهولت در جابه‌جایی و حمل‌ و نقل یکی دیگر از مزایای استفاده از میز صندلی تاشو است.
  • طرح و مدل مدرن و زیبای انواع میز تاشو و صندلی تاشو در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف تاثیر به‌سزایی دارد. بهتر است متناسب با سبک طراحی دکوراسیون داخلی محیط، انواع آن‌ها را انتخاب کنید.
  • در رابطه با خرید میز و صندلی تاشو مناسب، شما می‌توانید متناسب با بودجه خود، میز و صندلی دلخواهتان را بپسندید. نوع متریال بکار رفته و طرح در برآورد هزینه و قیمت میز و صندلی تاشو مسافرتی و غیره تاثیر دارد. بنابراین خوب است مبلمان‌های تاشو بادوام، مقاوم و مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: وسایل چند منظوره، نگران کوچک بودن خانه خود نباشید!

انواع صندلی و میز تاشو از نظر شکل

این اکسسوری‌ها از نظر شکل و طراحی، به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند:

صندلی و میز تاشو گرد

1- میز و صندلی‌های تاشو گِرد

 انواع میز و صندلی تاشو در مدل‌های سه پایه و چهار پایه طراحی می‌شوند و به عنوان مبلمان برای طراحی دکوراسیون حیاط خانه و غذاخوری‌های گروهی مناسب هستند. میز‌های گرد تاشو فضایی صمیمی را تداعی می‌کنند و در عروسی‌ها بسیار دیده می‌شوند.

صندلی و میز تاشو مربعی

2- میز صندلی تاشو مربعی

این مدل یکی از پرتنوع‌ترین و پرکاربردترین نوع مبلمان دکوراسیون داخلی منازل کوچک محسوب می‌شود. میزهای مربعی تاشو می‌توانند به عنوان میزهای کانون توجه برای فروش محصولات، در کافه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. میز و صندلی تاشو مربعی دیواری و داخل کمد از انواع این مدل میز و صندلی تاشو هستند.

میز و صندلی تاشو مستطیلی

3- صندلی و میز مدل تاشو مستطیلی

 یکی از فضاهای پرکاربردِ استفاده از انواع میز و صندلی تاشو مستطیلی، رستوران‌ها هستند. همچنین برای اتاق‌های باریک، میزهای ناهارخوری تاشو مستطیل شکل در فضای محدود بسیار پرطرفدار است.

انواع میز و صندلی تاشو و مزایا

سخن آخر

در این مقاله انواع میز و صندلی تاشو، کاربردهای آن در دکوراسیون و مدل‌های مختلف میز و صندلی تاشو را معرفی کردیم. همچنین به بررسی انواع میز تاشو و صندلی تاشو از نظر جنس به‌علاوه ویژگی‌های آنها پرداختیم. برای راهنمایی بیشتر و مشاوره در زمینه انواع نمونه‌های میز صندلی تاشو؛ اهالی فن چیدانه پاسخ‌گویتان خواهند بود.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه