Chidaneh.com placeholder image

با انواع بک اسپلش، طراحی آشپزخانه خود را متحول کنید.

به قلم: پریچهر رضوی

بدون شک تا به حال به پوشش‌های دیواری که بین دیوار آشپزخانه و وسیله‌های داخل آن مانند کابینت‌ها، گاز، فضای پشت سینک ظرفشویی و… نصب می‌شوند، دقت کرده‌اید. این پوشش‌های دیواری بک اسپلش نام دارند و برای زیباتر کردن فضای آشپزخانه و هماهنگی همه اجزا در داخل آن بهترین گزینه هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع بک اسپلش آشنا کنیم. و به شما بگوییم که چگونه بک اسپلش‌ها می‌توانند زیبایی فضای آشپزخانه شما را دوچندان کنند.

بک اسپلش چیست و چه کاربردی دارد؟

بک اسپلش چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی بک اسپلش‌ها دیوارپوش‌هایی با طراحی‌های خاص و زیبا هستند که معمولا پشت فضای خالی سینک ظرفشویی یا گاز به صورت افقی یا عمودی نصب می‌شوند. این دیوارپوش‌ها علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می‌شوند، از کثیف شدن و لک شدن دیوار آشپزخانه نیز جلوگیری می‌کنند و هرگونه لک روی آن‌ها به راحتی تمیز می‌شود. بک اسپلش در انواع طرح و رنگ‌ها در بازار عرضه می‌شود و می‌توانید متناسب‌ترین طراحی را با دکوراسیون آشپزخانه خود سفارش دهید.

chidaneh ad banner

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دیوارپوش؛ از بین این 11 تا، کدوم و انتخاب کنم؟

انواع بک اسپلش

انواع بک اسپلش

بک اسپلش‌ها از لحاظ جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بک اسپلش شیشه حرارت دیده

شیشه حرارت دیده

استفاده از بک اسپلش از جنس شیشه حرارت دیده هیچ محدودیتی برای شما ایجا نمی‌کند و در مککان‌های مختلفی می‌توانید از آن بهره ببرید. همچینین نصب این نوع از بک اسپلش‌ها بسیار آسان است و اکثر آن‌ها در برابر خط و خش مقاوم هستند. اما به این نکته نیز باید توجه کنید که کوچکترین جای لک روی این نوع از دیوارپوش‌ها دیده می‌شود و نیاز به تمیز کردن مداوم دارند.

بک اسپلش کاشی

کاشی

یکی از پرطرفدارترین نوع بک اسپلش، دیوارپوش‌هایی با جنس کاشی هستند. کاشی‌ها تنوع رنگ و طراحی بی نهایتی دارند و بهترین گزینه برای افراد پرمشغله هستند. زیرا لک و کثیفی از روی آن‌ها به راحتی پک می‌شود و کمتر جای لک را روی خود نشان می‌دهند. ایبته این نکته نیز حائز اهمیت است که نصب این نوع از بک اسپلش‌ها نسبت به شیشه حرارت دیده سخت‌تر و زمان‌برتر است.

مطالب پیشنهادی: معرفی انواع دیوارپوش قابل شستشو

بک اسپلش لمینت

لمینت

بک اسپلش با جنس لمینیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا ظاهری شبیه چوب یا سنگ را در آشپزخانه خود شبیه سازی کنید. از طرفی لمینت‌ها قیمتی مقرون‌به ‌صرفه دارند و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت خواهد بود. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از این نوه بک اسپلش برای فضای پشت گاز مناسب نیست. زیرا ممکن است در نزدیکی حرارت ذوب شوند یا تغییر شکل دهند.

بک اسپلش کوارتز

کوارتز

این نوع از بک اسپلش یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین‌ها به شمار می‌رود. زیرا تمامی موارد مورد نیاز برای یک بک اسپلش با کیفیت مانند قابل شستشو بودن، ضد حرارت بودن، متنوع بودن و… را دارد و ظاهری یکدست و بی‌نظیر به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد. تنها عیب این بک اسپلش کوارتز قیمت گران آن است و برای افرادی که محدودیت بودجه دارند، توصیه نمی‌شود.

بک اسپلش فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ

یکی دیگر از انواع بک اسپلش که کمتر از انواع دیگر رواج دارد، فولاد ضد زنگ است. این نوع از بک اسپلش در برابر حرارت و آب مقاوم است و نصب آسانی دارد. اما به دلیل تنوع پایین طرح‌ها، عدم مقاومت در برابر ضربه و خط و خش،‌ تغییر رنگ و مواردی از این دست کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش کامپوزیت، از انواع و کاربردها تا خرید آنلاین

هنگام خرید بک اسپلش بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید بک اسپلش بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم بک اسپلش‌ها انواع مختلف و متنوعی دارند. این دیوار پوش‌ها به دلیل اینکه فضای مرکزی آشپزخانه را می‌پوشانند و در مرکز توجه هستند و همچنین در بیشتر موارد پشت سینک یا گاز به کار می‌روند، باید بهترین کیفیت را داشته باشند. پس بهتر است هنگام انتخاب و سفارش آن‌ها به برخی نکات ضروری توجه کنید.

  • در برابر حرارت مقاوم باشد
  • قابل شستشو و ضد آب باشد
  • به راحتی تمیز شود
  • در شرایط مختلف دچار تغییر رنگ نشود

مطالب پیشنهادی: دیوارپوش بتنی دکوراتیو، همه نکات از قیمت تا اجرا

بک اسپلش

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را بیشتر به بک اسپلش و انواع آن آشنا کنیم. زیرا این المان یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که روز به روز به طرفداران آن افزوده می‌شود. پس اگر قصد دارید دوکوراسیون آشپزخانه خود را به شکلی خاص و متمایز تغییر دهید،‌ استفاده از بک اسپلش را از قلم نیندازید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه