Chidaneh.com placeholder image

پروژه معماری برکه صورتی در استرالیا؛ پروژه برنده 2021

پروژه معماری برکه صورتی تداعی کننده دریاچه های نمک داخلی استرالیا است، به عنوان برنده کمیسیون معماری NGV در سال 2021 در باغ Grollo Equiset در NGV International نشان داده شده است. این پروژه که توسط یک تیم مستقر در ملبورن متشکل از شرکت معماری Taylor Knights با همکاری هنرمند جیمز کری طراحی شده است، با عنوان ponder، فضایی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در ماه‌های تابستان خنک شوند و از زیبایی محیط لذت ببرند.

در طرح اصلی NGV International، این معماری و فضای سبز شامل دو دیدگاه اصلی طراحی است: مجموعه ای از گیاهان بومی و برکه آب. برکه آب صورتی رنگ است که اشاره مستقیمی به بسیاری از دریاچه های نمک در ویکتوریا دارد و کمبود، اهمیت و پیامدهای سیاسی آب به عنوان یک منبع طبیعی را برجسته می کند. فضای سبز همچنین شامل انواعی از گل‌های وحشی ویکتوریایی است که با طراحی باغ بن اسکات طراحی شده‌اند، که در زمان‌های مختلف در فضای سبز شکوفا می‌شوند و به دنبال برجسته‌سازی زیبایی، ناپایداری و موقتی زیست‌محیطی طبیعت ما هستند.

فیلم نت

برکه صورتی که به عنوان بخشی از باغ NGV است مخاطبان را دعوت می‌کند تا از طریق مجموعه‌ای از راهروهای به هم پیوسته و سکوهای قابل دسترس حرکت کنند. بازدیدکنندگان می توانند در داخل باغ از فضای گیاهی و آب لذت ببرند و حتی می توانند پایین بیایند و در برکه صورتی قدم بزنند.

در پاسخ به خلاصه مسابقه 2021، موادی که برای این پروژه انتخاب شده‌اند به صورت محلی تهیه و تولید می‌شوند، و در صورت امکان، در نظر گرفته شده است که پس از استفاده توسط گروه‌های مختلف مراقبت از زمین، بومی و اجتماعی، از جمله Willam، توزیع و دوباره استفاده شوند. 

هر سال، کمیسیون سالانه از طریق یک مسابقه ملی دو مرحله‌ای انتخاب می‌شود، که در آن از معماران یا تیم‌های چند رشته‌ای دعوت می‌شود تا طرحی را برای یک سازه دائمی یا موقت جذاب برای باغ NGV’s Grollo Equiset، یکی از بزرگترین فضاهای فرهنگی و اجتماعی ملبورن ارائه کنند. 

بیش ار بخوانید:

منبع: archdaily مترجم: آرمین سرخوش افشار


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه