Chidaneh.com placeholder image

نکات خرید پرده برای آشپزخانه، پیش از خرید بخوانید!

به قلم: فرگل سلحشور

پنجره‌های آشپزخانه دریچه‌هایی هستند که در طول روز در حین فعالیت‌های مداوم ما در این فضا، نور کافی را به درون آشپزخانه وارد می‌کنند. اگر فضای آشپزخانه از بیرون دیده می‌شود یا نور وارد شده شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از پرده استفاده کنید. پرده یکی ازعناصر اصلی دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود و اگر در شرف خرید پرده برای آشپزخانه خود هستید، در ادامه این مطلب از چیدانه همراه ما باشید تا مهم‌ترین نکات خرید پرده برای آشپزخانه را به شما بگوییم.
در این مطلب می‌خوانید:

  • سوالاتی که پیش از خرید پرده آشپزخانه باید از خود بپرسید
  • نکات مهم انتخاب پرده آشپزخانه
  • راهنمای خرید پرده آشپزخانه  از جنبه سبک
نکات خرید پرده برای آشپزخانه

سوالاتی که پیش از خرید پرده آشپزخانه باید از خود بپرسید

برای آن‌که تصویر روشن‌تری از آن‌چه که نیاز دارید داشته باشید، لازم است در ابتدا سوالاتی را از خود بپرسید:

تابلو فرش ریحان

آیا من به پرده آشپزخانه نیاز دارم؟

ممکن است فضای آشپزخانه شما از پنجره، نور آزاردهنده‌ای دریافت نکند یا از بیرون دید به درون آشپزخانه وجود نداشته باشد. در این شرایط نیاز چندانی به پرده وجود نخواهد داشت، مگر این‌که خودتان علاقه به نصب پرده برای آشپزخانه داشته باشید.

راهنمای خرید پرده آشپزخانه

فضای آشپزخانه‌ام چقدر نور می‌گیرد؟

میزان نور طبیعی که اتاق شما دریافت می‌کند، می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب پرده مناسب برای فضای شما باشد. اگر فقط با یک پنجره کوچک سر و کار دارید، یک پرده مات انتخاب مناسبی نیست زیرا هنگام بسته شدن پرده، بیشتر نور شما را مسدود می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: مدل پرده آشپزخانه، قلب خونه‌م کدوم رو میخواد؟

تمیز کردن پرده آشپزخانه چقدر آسان خواهد بود؟

آشپزخانه‌ها مملو از چربی، روغن و بوی غذا هستند. بنابراین انتخاب نوع پرده‌ای که بتواند خود را در برابر این عوامل آلوده کننده حفظ کند، امری ضروری است. پرده‌های پارچه‌ای ساده را می‌توان به راحتی پایین آورد، شست و دوباره آویزان کرد. در حالی که مدل‌های شیک‌تر مانند پرده‌های آستردار، باید خشک‌شویی شوند. 

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای آشپزخانه‌هایی که به صورت مکرر در آن کار پخت و پز انجام می‌شود، شیدهای کرکره‌ای یا پرده‌های وینیل هستند که با آب وصابون به راحتی پاک می‌شوند. توجه به این مسئله، از نکات مهم خرید پرده آشپزخانه است زیرا شاید این‌طور به نظر نرسد اما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

راهنمای خرید پرده برای آشپزخانه

پنجره‌های آشپزخانه کجا قرار دارند؟

پنجره‌ای رو به اجاق گاز دارید؟ در این شرایط شاید بهتر باشد از تهیه پرده برای آن پنجره صرف نظر کنید تا خطر آتش سوزی را به حداقل برسانید. اگر روی سینک خود و سایر مناطق آماده سازی غذا پنجره دارید، بهتر است پرده‌هایی تهیه کنید که فقط تا نیمه روی پنجره پایین می‌آیند تا آنها را از مناطق پر رفت و آمد دور نگه دارید.

دکوراسیون آشپزخانه من به چه چیزی نیاز دارد؟

چهار سوال قبلی باید به شما کمک می‌کرد که گزینه‌هایتان را محدود کنید. اکنون بخش سرگرم‌کننده فرا می‌رسد! به دکوراسیون آشپزخانه خود نگاهی بیندازید و به این فکر کنید که از نظر طراحی به چه چیزی نیاز دارد. آیا بیشتر پالت رنگی آشپزخانه شما شامل رنگ‌های سیاه و سفید می‌شود؟ شاید بهتر باشد شیدهای پارچه‌ای را با رنگ‌های طرح‌دار انتخاب کنید تا فضا را زنده کنید. آیا فضا پر از لوازم دکوری به سبک بوهو است؟ شیدهای طبیعی از جنس بامبو یک مکمل عالی برای آشپزخانه شما خواهد بود.

نکته: بسیاری از فروشگاه‌ها نمونه‌هایی از پارچه‌ها یا نمونه‌های پرده را می‌فروشند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری نهایی، شاید بهتر باشد تعدادی از آن‌ها را به خانه بیاورید تا در محیط اطراف آن‌ها را ببینید.

نکات مهم خرید پرده آشپزخان

نکات مهم انتخاب پرده آشپزخانه

بهترین نوع پرده آشپزخانه، پرده‌ای است که ضخیم نباشد و مانع از ورود نور به اندازه کافی به فضای داخل آشپزخانه نشود و از طرفی، از بیرون به داخل آشپزخانه دید نداشته باشد.
به هنگام خرید پرده آشپزخانه لازم است تا این موارد را در نظر داشته باشید:

  • اندازه و ارتفاع آشپزخانه
  • منابع نور (طبیعی و مصنوعی)
  • ابعاد پنجره
  • رنگ و مدل مبلمان آشپزخانه شما

این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا بفهمید به چه نوع پرده آشپزخانه‌ای نیاز دارید.

پرده آشپزخانه

چه رنگ پرده‌ای برای آشپزخانه‌ام مناسب است؟

اگر آشپزخانه طویل و باریک با سقف کوتاه دارید، نباید به سراغ پرده‌هایی با رنگ‌های قوی و پررنگ بروید. این رنگ‌ها آشپزخانه را حتی باریک‌تر نشان می‌دهند و میزان نور طبیعی را کاهش می‌دهند.
الگوهای ساده، رنگ‌های خنثی و درجات مختلف شفافیت، می‌توانند به جذابیت و شخصیت آشپزخانه شما کمک کنند. 

نگهداری از پرده آشپزخانه

یکی دیگر از موارد ضروری که هنگام انتخاب پرده‌های آشپزخانه خود باید به خاطر بسپارید این است که نگهداری از آنها چقدر آسان است. از آن‌جایی که پرده‌ها عمدتا از جنس پارچه ساخته شده‌اند، به ناچار به مرور زمان کثیف می‌شوند، بنابراین باید سعی کنید پرده‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی برداشته و شسته شوند.
 پرده‌های پنبه‌ای شفاف، سادگی خاصی را به فضای آشپزخانه شما می‌بخشند و نور کافی مورد نیاز آشپزخانه را هم تأمین می‌کنند. پرده‌های توری از جنس نخ یا کتان هم نور مورد نیاز آشپزخانه را تأمین کرده و شما حتی می‌توانید ترکیبی از پرده توری و پنبه را برای آشپزخانه خود امتحان کنید که جلوه بی‌نظیری خواهد داشت.

دکوراسیون آشپزخانه

راهنمای خرید پرده آشپزخانه از جنبه سبک

شما بسته به سلیقه و علاقه خود، سبک‌های مختلفی را برای دکور کردن آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید. در ادامه به بررسی پرده مناسب برای برخی از محبوب‌ترین این سبک‌ها می‌پردازیم.
برای آشپزخانه کلاسیک به سراغ پرده‌های سفید شفاف بروید. چه کل پنجره را بپوشانید و چه فقط یک نیم‌پرده آویزان کنید، این نوع پرده همیشه با آفتاب صبحگاهی که در پنجره جاری است، زیبا به نظر می‌رسد. 

پرده آشپزخانه مدرن

برای آشپزخانه مدرن که دارای خطوط تمیز و رنگ‌های عمیق‌تر است، از شید استفاده کنید. این شیدها اگر متضاد ترکیب رنگی آشپزخانه شما در نظر گرفته شوند، قطعا چشم‌نواز خواهند بود.
برای آشپزخانه‌های به سبک قرون وسطایی که رنگ‌های جسورانه و چوبی را به رخ می‌کشد، شما می‌توانید جسورانه‌ترین سایه‌های رنگی و طرح‌ها را انتخاب کنید. مطمئن شوید که رنگ‌های انتخابی شما با بقیه آشپزخانه شما مطابقت دارد و تناسب دل‌نشینی را به وجود می‌آورد.

پرده برای آشپزخانه

برای آشپزخانه اسکاندیناوی که بافت‌های طبیعی و طرح‌های ساده را به نمایش می‌گذارد، یک شید بامبو را با رنگ روشن انتخاب کنید تا با سایر چوب‌های فضای شما مطابقت داشته باشد. این انتخاب فضای شما را به جای سردی، گرم و جذاب جلوه می‌دهد.
برای سبک صنعتی که دارای ترکیبی از فلزات و رنگ‌های مشکی است، این فضای خشن را به کمک شید خاکستری نرم کنید. در واقع رنگ خاکستری کمی تضاد ایجاد می‌کند که فضای شما را دل‌نشین‌تر جلوه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: انواع پرده آشپزخانه در طراحی داخلی خانه!

برای آشپزخانه به سبک بوهو از پرده طرح دار گل‌دار استفاده کنید. این پرده‌ها سایه‌های زیبایی به وجود می‌آورند و حال و هوای کولی‌وار و به نوعی، شبیه سفره مادربزرگ محبوب شما را تداعی خواهند کرد.

آشپزخانه

کلام آخر
برای انتخاب درست پرده‌ آشپزخانه، باید تمام نکات خرید پرده برای آشپزخانه را که در این مطلب از چیدانه ذکر کردیم، از فضای در اختیار گرفته تا اندازه پنجره، در نظر داشته باشید. علاوه بر این، باید از خود بپرسید که آیا طرحی ساده می‌خواهید که برای همیشه قابل استفاده باشد یا به دنبال ترندهای روز و جدید می‌گردید، زیرا گزینه‌ها بسته به ترجیحات شما بسیار متفاوت هستند. هنگامی که نسبت به اهداف، نیازها، خواسته‌ها و سلیقه خود آگاهی داشته باشید، بسیار راحت‌تر قادر به تصمیم‌گیری برای انتخاب پرده مناسب آشپزخانه خود خواهید بود.

مطالب پیشنهادی
پرده آشپزخانه، کدوم بهتره؟
کرکره پنجره آشپزخانه، بهترین پرده برای قلب خانه!
آشپزخانه اپن دار، 6 مدل برای خانه های ایرانی!
جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه، 6 بازسازی با کلی حرف برای گفتن!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه