Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون به سبک کاستال؛ تجربه جذابیت و آرامش ساحل و دریا

به قلم: مژگان احمدی

در دکوراسیون به سبک کاستال یا ساحلی شما فضایی آرامش بخش، ساده و بدون آشفتگی بصری خواهید داشت. در این سبک که جزو سبک‌های معماری داخلی پرطرفدار محسوب می‌شود، لازم نیست حتما در ساحل یا روی آب زندگی کنید تا بتوانید طراحی زیبایی ساحلی را داشته باشید، بلکه می‌توانید با ایجاد فضایی شبیه به خانه‌های ساحلی و تم‌های دریایی زیبایی چشم نواز ساحل و دریا را در دکوراسیون خود داشته باشید. در این مطلب از چیدانه تمامی ویژگی‌های دکوراسیون به سبک کاستال را بررسی کردیم. شما هم اگر علاقمند به تجربه انرژی دلپذیر الهام گرفته از دریا و ساحل هستید و همزمان می‌خواهید فضایی مدرن در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آتیه طراحان ایرانیان
چگونگی تلفیق دو یا چند سبک دکوراسیون داخلی (بررسی طراحی ویلای ساحلی)
آتیه طراحان ایرانیان

تابلو فرش ریحان

آرامش در دکوراسیون به سبک کاستال

در دکوراسیون به سبک کاستال تمام عناصر دکوراسیون داخلی به‌منظور ایجاد آرامش در فضا کنار هم قرار می‌گیرند. در این سبک طراحان داخلی با استفاده از رنگ‌های خنثی و تم‌های مختلف رنگ آبی، مواد و متریال طبیعی و نور طبیعی کنار یکدیگر، بدون ایجاد شلوغی و رعایت اصل سادگی فضایی ایجاد می‌کنند که سرشار از حس آرامش باشد و شما در آن احساس راحتی کنید.

دکوراسیون به سبک کاستال

دکوراسیون به سبک کاستال برای چه فضاهایی مناسب است

دکوراسیون به سبک کاستال نوعی سبک مدرن و معاصر در دکوراسیون است که به‌دلیل کاربردی بودن برای خانه‌های امروزی، محبوب و پرطرفدار شده است. این سبک برای افرادی مناسب است که از قدم زدن روی شن‌های گرم ساحل و گوش دادن به صدای امواج دریا لذت می‌برند. دکوراسیون به سبک کاستال مناسب برای اجرا در ویلاهای ساحلی و خانه‌های مدرن شهرهای امروزی است. این سبک دکوراسیون را می‌توانید برای تمام فضاهای خانه که می‌خواهید آرامش را در آن تجربه کنید به‌کار برید. برای مثال می‌توانید با اجرای رنگ آبی یا ترکیب سفید و آبی آرامش بخش در اتاق خواب، آشپزخانه، نشیمن و حمام استرس محیط را کاهش دهید. این ترکیب برای سالن پذیرایی هم قابل اجراست به شرطی که نور طبیعی کافی داشته باشد. پس اگر علاقمند به این سبک از دکوراسیون داخلی هستید می توانید بخشی یا تمام فضای دکوراسیون خود را به این سبک دکور کنید. 

آتیه طراحان ایرانیان
چگونگی تلفیق دو یا چند سبک دکوراسیون داخلی (بررسی طراحی ویلای ساحلی)
آتیه طراحان ایرانیان

رنگ‌ در دکوراسیون به سبک کاستال

در دکوراسیون به سبک کاستال یا ساحلی بیشتر از رنگ‌های سفید، آبی، طلایی و رنگ‌هایی که در طبیعت ساحل زیاد دیده می‌شود مثل رنگ چوب استفاده می‌شود. در این سبک معمولا رنگ سفید، رنگ غالب طراحی دکوراسیون است، به‌طوریکه سقف،‌ دیوار و مبلمان سفید بوده و در کنار آن با استفاده از رنگ‌های خنثی چون خاکستری و قهوه‌ای در مبلمان تعادل فضا را حفظ کرده و آرامش سبک ساحلی به دکوراسیون اضافه می‌شود. درکنار این‌ها از پترن‌های راه راه مثلا با ترکیب راه راه سفید و آبی، دکوری‌هایی به رنگ‌های موجود در دریا و ساحل مثل زمرد کبود، مرجانی، آبی روشن، کله غازی، فیروزه‌ای و شنی نیز استفاده می‌شود.

دکوراسیون به سبک کاستال و نور طبیعی

دکوراسیون به سبک کاستال و نور طبیعی

در طراحی مدرن دکوراسیون به سبک کاستال نور طبیعی کاربرد زیادی دارد و پنجره‌ها معمولا با پرده‌های نازک مثل پرده سفید حریر بلند پوشانده می‌شود تا نور طبیعی را در تمام طول روز در فضا داشته باشیم. یا اینکه پرده‌ها از جنس و رنگ چوب طبیعی ولی به صورت تاشو باشد. اگر به اندازه کافی، نور طبیعی در فضا ندارید، با نصب آینه‌ها می‌توانید نور کم فضا را بیشتر منعکس کنید. البته توجه داشته باشید که هیچ منبع نوری مثل خورشید نمی‌تواند حس دلبازی و گرمی را در فضا ایجاد کند، پس پنجره های بزرگ و درهای شیشه‌ای از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از این سبک است.

متریال پرکاربرد دکوراسیون به سبک کاستال

متریال پرکاربرد دکوراسیون به سبک کاستال

در دکوراسیون به سبک کاستال بیشتر از متریال طبیعی چوب، پنبه و کنف استفاده می‌شود، چراکه بدون استفاده از متریال طبیعی این سبک ناقص خواهد بود. متریال طبیعی باعث ایجاد انرژی مثبت و همزمان شیک بودن دکوراسیون می‌شود. استفاده از تخته‌های چوب و آینه‌ها در این سبک دکوراسیون کاربرد فراوانی دارند. همچنین با به‌کار بردن سنگ طبیعی در کف حمام و آشپزخانه می‌توانید حس قدم زدن روی ساحل را ایجاد کنید.

مبلمان در دکوراسیون به سبک کاستال

مبلمان در دکوراسیون به سبک کاستال

دکوراسیون به سبک کاستال، حس و حالی مدرن و معاصر دارد، پس باید توجه کنید که وسایل به‌کار رفته در این سبک هم مانند ویژگی‌های اصلی سبک مدرن، ساده و کاربردی باشند و از استفاده از وسایل بدون کاربرد جلوگیری شود. برای ایجاد آرامش دکوراسیون به این سبک بیشتر از مبلمان راحتی استفاده می‌شود و بهتر است متریال به‌کار رفته در آن یادآور ساحل و دریا باشد. مبلمان و وسایلی که از پارچه‌‌ها و متریال طبیعی چون حصیر و چوب ساخته شده، بهترین گزینه برای این سبک هستند. برای ایجاد جذابیت بصری در دکوراسیون به سبک کاستال از طرح‌های متفاوت در فضای داخلی استفاده می‌شود چون فرش‌ بافتنی، مبلمان چوبی پرداخت نشده یا کوزه‌های سفالی، که نمایی ساحلی به محیط می‌بخشند. همچنین می‌توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر دکوراسیون روی مبلمان، پتو یا کوسن با طرح‌های متنوع بگذارید.

دکوری‌های پرکاربرد در دکوراسیون به سبک کاستال

دکوری‌های پرکاربرد در دکوراسیون به سبک کاستال

در دکوراسیون به سبک کاستال که سبکی مدرن و معاصر به حساب می‌آید از وسایل دکوری کمتر استفاده می‌شود. با این حال دکوری‌های مناسب این سبک اشیایی هستند که حال و هوای ساحل و دریا را در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کنند. پس می‌توانید در این سبک از دکوری فانوس دریایی، طناب بادبان، ستاره دریایی، مرجان مصنوعی، تابلو با تصویر ساحل، دریا، صدف، ماهی و مرجان، گلدان‌های گل سبز نسبتا بزرگ یا هر دکوری‌ که شما را به یاد ساحل و دریا می‌اندازد، استفاده کنید. البته برای حفظ فضای مدرن این سبک می‌توانید از دکوری‌های مدرن امروزی هم کنار این دکوری‌های ساحلی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: صنایع دستی مدرن، سادگی و جذابیت در دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون به سبک کاستال

انواع دکوراسیون به سبک کاستال

دکوراسیون به سبک کاستال دارای انواع مختلفی است که استفاده از رنگ‌های اقیانوسی و سفید، متریال و پارچه‌‌های طبیعی و نور طبیعی در فضای داخلی دکوراسیون، در همگی آن‌ها مشترک است. در این بخش ویژگی‌های کلی پرطرفدارترین انواع این سبک را بررسی می‌کنیم؛

دکوراسیون به سبک کاستال مدیترانه‌ای: این سبک دکوراسیون سال‌های زیادی است که در خانه‌های ساحلی کشورهایی چون یونان، اسپانیا و ایتالیا به‌کار می‌رود. برخی ویژگی‌های خاص این سبک شامل؛ استفاده از رنگ روشن، چوب‌های مستحکم، فلز و آهن سیاه، دکوری‌های حکاکی شده در فضای دکوراسیون داخلی است.

دکوراسیون به سبک کاستال جزایر استوایی: سبک دکوراسیون ساحلی جزایر استوایی نشان‌دهنده اعتقادات و رسوم مردم بومی جزایر هاوایی و اقیانوس آرام است. در دکوراسیون داخلی به این سبک از طرح و نقش‌های مناطق استوایی، عناصر طبیعی، چوب درخت ساج و دکوری‌های دریایی و بومی استفاده می‌شود.

دکوراسیون به سبک کاستال آمریکایی: ویژگی اصلی سبک ساحلی آمریکایی، ایجاد آرامش و راحتی در فضای دکوراسیون داخلی است که امروز یکی از سبک‌های پرطرفدار دکوراسیون در آمریکاست. ویژگی‌های دیگر این سبک شامل؛ وجود نور طبیعی بسیار زیاد در فضا، استفاده از رنگ سفید همراه با رنگ‌های گرم و اقیانوسی، مبلمان راحتی و دکوری‌های دریایی است.

مطلب مرتبط: سبک دکوراسیون داخلی مدیترانه ای با رنگ و بافت های هیجان انگیز

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون به سبک کاستال

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون به سبک کاستال

  • ایجاد حس آرامش در فضا
  • سادگی و پرهیز از شلوغی
  • غلبه رنگ سفید
  • استفاده از رنگ‌های خنثی و چوب طبیعی
  • استفاده از متریال طبیعی
  • استفاده از نور طبیعی و بازتاب نور
دکوراسیون کاستال

و در آخر

به طور کلی، همانطور که شما برای استراحت و تجربه آرامش در تعطیلات کنار ساحل می‌روید، در خانه‌ای با دکوراسیون به سبک کاستال نیز همین احساس را تجربه می‌کنید. در این سبک از سبک‌های معماری داخلی سادگی، راحتی و آرامش را با به کاربردن متریال طبیعی و نور طبیعی خورشید در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان خواهید داشت. اگر این سبک زندگی برای شما مطلوب است و مطابق با سلیقه شماست می‌توانید با کمک اهالی فن  و متخصصین بازسازی و دکوراسیون چیدانه از آن در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان استفاده کرده و از آرامش ایجاد شده نهایت استفاده و لذت را ببرید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: نرگس مهردادیانعضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه