Chidaneh.com placeholder image

معرفی انواع دیوارپوش قابل شستشو

به قلم: آرمین سرخوش افشار

دیوارها قسمت مهمی از فضاهای داخلی ساختمان ها بوده که نقش مهمی در طراحی داخلی دارند و بستگی به نوع فضا و وضعیت منزل باید از دیوارپوش مختلفی استفاده نمود. در بعضی از بخش های ساختمان به خاطر شرایط حاکم باید از دیوارپوش های قابل شستشو استفاده کنید که دارای مدل و انواع مختلفی است. ما در این مقاله از چیدانه به معرفی انواع دیوارپوش های قابل شستشو می پردازیم و همچنین معایب و مزایای هر کدام را بررسی می کنیم. 

بیش تر بخوانید: دیوارپوش های شیک و لوکس امروزی ،بهترین انتخاب برای هال و پذیرایی شما!

chidaneh ad banner

دیوارپوش ها در اصل موادی هستند که بر روی سطوح دیوار استفاده می‌شوند. انواع مختلف دیوارپوش ها از لحاظ مصالح وجود دارند. هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های منحصر به فردی مثل ضربه و مقاومت در برابر حرارت هستند. برخی از دیوارپوش ها در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و می‌توانید آن‌ها را بشویید. این نوع دیوارپوش را می‌توانید با خیال آسوده در جاهایی مثل آشپزخانه و حمام استفاده کرد. در زیر هر یک از انواع دیوارپوش های قابل شستشو را ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: انواع دیوارپوش منزل، بهترین انتخاب دکوراسیون شما

دیوارپوش کاغذ دیواری

دیوارپوش کاغذ دیواری

کاغذ دیواری دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از محصولات کاغذ دیواری کاملاً طراحی شده دارای قابلیت‌های مختلفی مثل مقاومت در برابر رطوبت بالا هستند. بسیاری از انواع کاغذ دیواری مانند PVC و نانو قابل شستشو هستند. اگرچه این دیوارپوش ها قابل شستشو هستند اما برای محیط‌های بسیار مرطوب مانند حمام خوب نیستند.

از مزایای کاغذ دیواری می‌توان به قیمت پایین‌تر نسبت به سایر انواع دیوارپوش های قابل شستشو و علاوه بر این نصب سریع و آسان آن اشاره نمود. از سویی کاغذدیواری‌ها را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب نمود و به همین دلیل مطابق با هر سلیقه‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش PVC، زیبایی دیوار خانه با کمترین قیمت!

دیوارپوش کاشی و سرامیک

دیوارپوش کاشی و سرامیک

در گروه دیوارپوش های قابل شستشو اولین چیزی که به ذهن می‌رسد کاشی و سرامیک می‌باشد که در واقع اصلی‌ترین و پرکاربردترین دیوارپوش در ساختمان سازی به خصوص در کشور ما، ایران می‌باشد. کاشی و سرامیک مقاومت زیادی در مقابل آب و رطوبت دارد و یکی از موارد عالی برای استفاده در محیط‌های بسیار مرطوب می‌باشد. همچنین رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی دارند. کاشی و سرامیک در اندازه‌ها و اشکال گوناگون در فضاهای هندسی مختلف قابل استفاده است. از سویی دیگر مقاومت مناسبی در مقابل ضربه و خط و خش مختلف دارند. علاوه بر این مزایا، استفاده از سرامیک و کاشی می‌تواند مشکلاتی داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعمیرات سخت و تقریباً غیرممکن اشاره کرد. از سویی اجرای آن نیازمند زیرساخت‌هایی است که متعاقباً هزینه نیروی کار را افزایش می‌دهد.

بیش تر بخوانید: قیمت پنل سه بعدی، این دیوارپوش جدید چقدر می ارزد؟!

دیوارپوش قابل شستشو آکریلیک

دیوارپوش قابل شستشو آکریلیک

برعکس کاشی و سرامیک که نصب و اجرای آن دشوار است، دیوارپوش قابل شستشو آکریلیک را قادر هستید در سرعت بالایی نصب کنید. این قابلیت منحصر به فرد باعث شده است که این نوع دیوارپوش بسیار محبوب باشد. مقاوم بودن مناسب در مقابل رطوبت و آب سبب می‌شود تا آن‌ها قابل شستشو باشند و با خیال راحت در حمام از آن‌ها استفاده شود. با وجود اینکه این دیوارپوش مهندسی شده می‌باشد، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و به همین خاطر مطابقت لازم را برای هر سلیقه‌ای پیدا می‌کند.

بیش تر بخوانید: دیوارپوش فومی، می‌خوام دیوارها رو مثل هتل‌ها دکوراتیو کنم!

دیوار پوش پی‌وی‌سی

دیوار پوش پی‌وی‌سی

دیوارپوش های پی‌وی‌سی یا پلاستیکی به دلیل تنوع طرح‌های بسیار زیاد این محصول، آن را به جایگزینی خوبی برای سایر پوشش‌ها مانند سنگ‌های ساختمانی، سرامیک‌های چینی، ورق‌های MDF و فایبرگلاس در ساخت تبدیل کرده است. دیوارپوش های پلاستیکی با طرح سنگ، سازه‌ها را سبک کرده و در نتیجه در برابر زلزله ایمن‌تر است. نصب این پنل ها سخت نیست و با چسب به سطح مورد نظر متصل می‌شوند. دیوارپوش های پلاستیکی در اصل از PVC ساخته شده‌اند و به خاطر ضخامت بسیار کمی که داشته، اجرای آن‌ها بسیار آسان است.

مزیت‌های دیگر دیوارپوش های پلاستیکی یا PVC قابل شستشو شامل:

  • به دلیل وزن کم، مراحل نصب آسان و سریع خواهد بود.
  • بدون درز هستند و نیازی به بستن ندارند.
  • در مقابل حلال‌ها و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.
  • تا دمای 85 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند.
  • در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هستند.
  • شستشوی آن‌ها نسبت به سایر انواع دیوارپوش ارزان‌تر است.
  • تعمیر و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش کامپوزیت، از انواع و کاربردها تا خرید آنلاین

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی

یکی دیگر از گزینه‌های قابل استفاده برای محیط مرطوب، استفاده کردن از مصالح سنگی است. این مواد که در انواع مختلف موجود هستند، کاملاً قابل شستشو می‌باشند. 

یکی از مزایای این نوع دیوارپوش ها در مقایسه با انواع دیگر مخصوصاً دیوارپوش های مصنوعی، حاصل حس زیبایی شناختی است. از سویی این دیوارپوش ها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون هستند و نیازی نیست نگران سازگاری آن‌ها با سلیقه و طراحی داخلی باشید. همچنین مقاومت خوبی در مقابل رطوبت، ضربه، خراش، حرارت و فشار داشته و به همین خاطر نسبت به بعضی از انواع دیوارپوش های مصنوعی مثل پلاستیک و آکریلیک دوام بیشتری دارند.

بیش تر بخوانید: انواع دیوارپوش فایبرگلاس، 30 طرح شیک و جذاب

دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش شیشه‌ای

شیشه یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن برای پوشش دیوار استفاده کنید.

استفاده از این دیوارپوش ها تنها در برخی سرویس‌های بهداشتی مشاهده می‌شود، اما دیوارپوش های شیشه‌ای علاوه بر زیبا بودن و جذاب بودن از لحاظ مقاوم بودن در مقابل رطوبت و آب در سطح خوبی هستند. شیشه‌ای که به عنوان روکش دیوار استفاده می‌شود، در اصل محصولی طراحی شده است و از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

بیش تر بخوانید: دیوارپوش سه بعدی برای یک دکوراسیون شیک و ایده آل

دیوارپوش قابل شستشو لمینت

دیوارپوش قابل شستشو لمینت

دیوارپوش های لمینت نیز در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند. دیوارپوش های لمینت انواع مختلفی داشته که بعضی از آن‌ها خاصیت ضد آب دارند. دیوارپوش های لمینت ضد آب و قابل شستشو هستند، بنابراین می‌توان از آن‌ها در حمام یا هر فضای دیگری استفاده کرد. وزن کم این دیوارپوش ها نصب و اجرا را آسان و سریع می‌کند. یکی دیگر از مزایای لمینت ها این است که از نظر طرح و مدل دارای تنوع زیادی هستند.

بیشتر بخوانید: 12 دیوارپوش چوبی خلاقانه برای دکوراسیون داخلی شما

دیوار پوش چرمی

دیوار پوش چرمی

می‌توان گفت که این سبک و سیاق دیوارپوش حدود 4 تا 5 سال است که در این صنف وجود دارد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. ضخامت آن‌ها 1 تا 5 اینچ و بسیار عایق صدا هستند، بنابراین امروزه برای خانه‌های جدید استفاده می‌شوند، اما درباره دیوارپوش های قابل شستشو، خوب است که این روکش چرم مصنوعی را یک یا دو بار در هفته پاک کنید تا بعد از هر تمیز کردن، زیبایی آن را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: دیوارپوش چرمی ، چهره لوکس دکوراسیون داخلی!

ما در این مقاله از چیدانه سعی کردیم انواع دیوارپوش های قابل شستشو را به همراه برخی از مزایا و معایب آن ها به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

اگر قصد دارید تا از دیوارپوش استفاده کنید ولی نمی دانید که مناسب ترین دیوارپوش برای شما کدام است می توانید فرم درخواست در چیدانه را تکمیل کنید و از متخصصان چیدانه راهنمایی بگیرید. 

بیش تر بخوانید:

نویسنده: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه