Chidaneh.com placeholder image

فنگ‌شویی منزل؛ اصول ساده و نتایج شگفت‌انگیز

به قلم: مژگان احمدی

شاید بسیاری از ما هنوز با مفاهیم فنگ‌شویی غریبه باشیم و ندانیم چطور منزل خود‌ را بچینیم تا انرژی مثبت در فضای خانه گردش کند. فنگ‌شویی منزل درواقع رعایت کردن اصول چیدمانی است که هر دکوراتیو ماهری باید به آن تسلط کافی داشته باشد. همه ما دوست داریم با استفاده از رنگ و نقش و دکور، خانه‌ای رویایی بسازیم و جریان یافتن عشق، حمایت و شادابی را در آن احساس کنیم. برای علم وسیع فنگ‌شویی متخصصان و معماران خبره‌ای هستند تا شما را در ساختن فضای مناسب و دلخواهتان همراهی کنند. شرکت رئیسی معمار شرق در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ‌شویی به شما مشاوره خواهند داد. با ما همراه باشید.

قوانین مهم در فنگ‌شویی منزل

قوانین مهم در فنگ‌شویی منزل

شاید به تازگی خانه خود را عوض کرده‌اید یا تصمیم گرفته‌اید در منزل خود دکوراسیونی هماهنگ و هارمونیک ایجاد کنید. اگر به سراغ اصول فنگ‌شویی آمده‌اید باید به شما بگوییم که مسیر را درست انتخاب کرده‌اید، این راه، آغاز یک ماجراجویی سالم و نشاط‌آور است. در اینجا به شما قوانینی ساده از فنگ‌شویی می‌آموزیم تا با رعایت کردن آن اجازه ندهید انرژی مثبت و پایدار از خانه شما خارج شود.

اسکای اسکرپر

اصل اول: دکور منزل را دلباز بچینید

وسایل اضافی و بلااستفاده خود را از خانه پاکسازی کنید. طبیعت جهان به سمتی پیش می‌رود که جاهای خالی همواره پر می‌شوند، سپس خالی شده و دوباره با عناصر دیگر پر می‌شوند. پس نگران نباشید و اجازه بدهید این پر شدن و خالی شدن‌های متوالی اتفاق بیفتد، وظیفه شما این است که فضای خود را با لوازم مفید و کارآمد پر کنید.

اصل دوم: طبیعت را به خانه بیاورید

گیاهان ما را به ذات و طبیعت اصلی خود متصل می‌کنند. برای سرزنده کردن فضای خانه از معجزه گل و گیاه غافل نشوید. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که شرایط شما و منزلتان برای نگهداری چه گیاهی مناسب است؟ آیا در مراقبت از طبیعت حرفه‌ای هستید یا تازه‌کارید؟ منزل شما به اندازه کافی نور به گیاه می‌رساند یا خیر؟ آیا در منزل حیوان خانگی، کودک و یا شرایطی را دارید که ممکن باشد به گیاه شما آسیب بزند؟ به کدام گیاه علاقه دارید؟ با پاسخ دادن به این سوال‌ها سعی کنید به بهترین نحو از طبیعتی که به خانه می‌آورید نگهداری کنید.

فنگشویی منزل

اصل سوم: پاکسازی را فراموش نکنید

شما در خانه خود دو نوع فضا دارید، فضایی که با وسایل اشغال شده است و فضایی که با انرژی پر می‌شود. هر دوی این فضاها قابل پاکسازی‌اند. فضای غیرمادی منزل شما به روش‌های زیادی پاکیزه می‌شود اما ما به شما دود عود یا اسانس انواع میوه‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. نور آفتاب نیز زمانی که در سرتاسر خانه گسترده می‌شود فضای شما را خالص و بی‌آلایش می‌کند.

اصل چهارم: مانع‌زدایی کنید

هیچ چیز بدتر از آن نیست که در مسیر تردد روزانه شما وسایلی بر سر راه باشد که مدام مجبور شوید آن‌ها را کنار بزنید تا راحت‌تر رفت و آمد کنید. مسیر شما باید صاف و هموار باشد، مانند اتومبیلی که در مسیرهای ناهموار و سنگلاخی چرخ‌هایش مستهلک شده و کم‌کم فرسوده می‌شود، خانه شما نیز برای عبور و مرور شما حکم جاده را دارد. پس به جای فشردگی وسایل و اقلام خانه، آن‌ها را از سر راهتان بردارید.

اصل پنجم: پنجره‌ها دریچه روشنایی خانه شما هستند

پنجره‌‌ها جایی هستند که نور از آن‌ها وارد می‌شود. با آب، سرکه سفید و کمی جوش شیرین چشم‌های خانه را روشن و شفاف کنید. اجازه بدهید نور خورشید وارد شود و منزل شما را به جنب و جوش و تکاپو بیاندازد.

اصول فنگشویی منزل

اصل ششم: درها ارتباط شما را با دنیا برقرار می‌کنند

در فنگ‌شویی منزل موقعیت درها اهمیت ویژه‌ای دارد. درهای خانه شما راهی برای ورود فرصت‌ها به زندگی‌تان هستند. اگر به‌سختی باز شوند شما بخشی از فرصت‌های خود را از دست می‌دهید. اگر درها کثیف و آسیب‌دیده باشند و لولاها هنگام باز و بسته شدن درب خانه صدا بدهند، انرژی راه خود را به داخل خانه پیدا نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی: فنگ‌شویی درب ورودی، کدام جهت؟ کدام رنگ؟

اصل هفتم: فرمانده خانه کیست؟

هرگز فراموش نکنید که چیدمان خانه را طوری طراحی کنید تا به موقعیت منزل مسلط باشید. منزل شما مقر فرماندهی شماست، باید به درب‌ها دید داشته باشید تا انرژی‌های ورودی و خروجی را کنترل کنید. وقتی روی تخت می‌خوابید، درحال آشپزی هستید و یا در پذیرایی نشسته‌اید و تلویزیون تماشا می‌کنید، در همه این موقعیت‌ها سعی کنید در موقعیت فرماندهی قرار بگیرید، یعنی موقعیتی که درب ورودی با آن قسمت مورب باشد.

اصل هشتم: از یین و یانگ چه می‌دانید؟

در فنگ‌شویی منزل “یین" نماد زنانگی و “یانگ" نماد مردانگی است. کارشناسان فنگ‌شویی معتقدند دو عنصر مخالف می‌توانند به زیبایی با یکدیگر مرتبط باشند و در کنار هم کمال پیدا کنند. به‌عنوان مثال می‌توانید در دکور خود با رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم ترکیبی جذاب بسازید و یا رنگ‌های تند و تیز و خنثی را با یکدیگر آشتی بدهید.

نکات فنگ شویی منزل

در فنگ‌شویی منزل نکات زیر را رعایت کنید!

در کنار اصول کلی فنگ‌شویی منزل، در اینجا یکسری نکات ریز اما بااهمیت را مطرح می‌کنیم که اگر آن را رعایت کنید قطعا حس بهتری به خانه خود خواهید داشت.

  • اگر از سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمی‌کنید درب آن را ببندید.
  • حوله و مسواک خود را در محیط باز توالت و حمام قرار ندهید.
  • حواستان به معجزه رنگ‌ها و استفاده از تابلوهای هنری جذاب و خوش‌رنگ و لعاب باشد.
  • چوب و لوازم چوبی سرشار از انرژی پاک هستند، از این عنصر شگفت‌انگیز غافل نشوید.
  • ساعت خانه شما هرگز نباید از کار بیفتد، زمان در فنگ‌شویی اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • در فنگ‌شویی منزل آینه را طوری جاساز کنید که تصویر لوازم موردعلاقه شما را انعکاس دهد.
  • یک منبع آب مانند آکواریوم یا چشمه‌های تزئینی می‌تواند در انرژی فضای خانه انقلابی عظیم به پا کند.
فنگشویی خانه

سخن آخر

خانه شما پناهگاه امن شماست. اصول فنگ‌شویی منزل به شما می‌آموزد که چگونه از مقررات ساده شروع به چیدمان سالم و مثبت دکوراسیون کنید و از این خانه‌آرایی لذت ببرید. پروسه فنگ‌شویی به تدریج پیچیده‌تر می‌شود و شما را به بالاترین سطح از جذب نیروهای خوشایند و مطلوب می‌رساند. اما فراموش نکنید که در این مسیر به راه‌بلد نیاز دارید، یعنی کارشناسی که بداند چطور از فضای بهم‌ریخته شما یک فضای سالم و سرشار از انرژی بسازد. تیم تخصصی طراحی دکوراسیون رئیسی معمار شرق با سابقه‌ای طولانی و رزومه‌ای قوی قادر هستند تا دکوراسیون خانه شما را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن طراحی کنند.

اگر به مبحث فنگ‌شویی علاقه‌مندید می‌توانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه