راهنمای کامل خرید سرویس مبل منزل

راهنمای کامل خرید سرویس مبل منزل

به قلم: مژگان احمدی

خرید مبلمان کاری است که هیچکس آن را به آسانی انجام نمی‌دهد. شاید یکی از دلایل این سختگیری این باشد که مبلمان وسیله‌ای است که هر روز از آن استفاده می‌کنید و بخش بزرگی از آسایش و رفاه روزمره شما بستگی به کیفیت مبلمان منزلتان دارد. سوزان کسلر -طراح دکوراسیون- می‌گوید: «مبل شما قطعه بزرگی است که سبک فضای شما را مشخص خواهد کرد. به عبارت دیگر اولین المانی که در طراحی داخلی یک فضا مورد توجه قرار می گیرد مبل یا کاناپه است». پس مهم است که خانه خود را با چه مدلی از مبلمان دکور می‌کنید. همه شما با کمی گشت و گذار در فضای اینترنت سبک دلخواهتان را در زمینه مبلمان منزل پیدا می‌کنید. اما اگر قبلا تجربه خرید مبلمان نداشته باشید یا از خرید قبلی خود پشیمان هستید ممکن است به کمی راهنمایی نیاز داشته باشید. به همین دلیل ما در این مطلب با همراهی مجموعه مبلیران (حسن محمدی) به شما برای خرید سرویس مبل منزل دکوراسیون راهنمایی جامعی ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مبلیران (حسن محمدی)
diamondمبلیران (حسن محمدی)

سبک‌شناس باشید!

شاید استفاده از لفظ «سبک دکوراسیون» تا چند دهه پیش در خانه‌های ایرانی یک شوخی به شمار می‌آمد! اما چند مدتی است که دانش معماری داخلی به شدت به کمک خانواده‌ها آمده و برای زیبایی و هارمونیک بودن دکوراسیون منازل گام‌های بلندی برداشته است. اولین توصیه ما به شما این است که پیش از آن که برای خرید مبلمان هرگونه اقدامی انجام بدهید ابتدا سبک‌های مختلف مبلمان را بشناسید و سعی کنید آن سبکی را انتخاب کنید که با فضای داخلی منزل شما هماهنگی مناسبی داشته باشد. در همین راستا ما پیش از این در چیدانه در مقاله مبلمان متناسب با دکوراسیون درباره روش‌های ست کردن مبل با چیدمان منزل صحبت کرده‌ایم.

chidaneh ad banner

سرویس مبلمان منزل دارای سبک‌های مختلفی است. مبل راحتی، مدرن، سلطنتی، کلاسیک، مینیمال و … انواعی از مبلمان هستند که هرکدام متریال و شیوه ساخت مخصوص به خودشان را دارند و با یک نوع خاص از چیدمان تناسب دارند. پس پیش از انتخاب سرویس مبل منزل ابتدا ابعاد اتاق، سبک چیدمان، سلیقه افراد خانواده، لایف‌استایل، رنگ‌بندی دکوراسیون و … را در نظر بگیرید و سپس بهترین انتخاب را داشته باشید.

مبلیران (حسن محمدی)
diamondمبلیران (حسن محمدی)

راحتی یا کلاسیک؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی خریداران مبلمان انتخاب بین مبل راحتی یا کلاسیک است. در حقیقت پاسخ به این سوال که «چه مبلی انتخاب کنیم؟» کاملا به نوع استفاده شما از مبلمان برمی‌گردد. بسیاری از افراد دوست دارند پس از یک روز کاری پرمشغله روی مبل خانه لم بدهند، تلویزیون تماشا کنند، کتاب بخوانند و به استراحت بپردازند. این دسته افراد به دنبال یک نقطه دنج و راحت برای تمدد اعصاب و ریلکس کردن می‌گردند. به همین دلیل گزینه محبوب آن‌ها در خرید مبلمان یک دست مبل راحتی شیک است.

در مقابل افرادی که ترجیح می‌دهند اتاق پذیرایی منزلشان حالتی مجلسی و سنگین داشته باشند طرفدار سرسخت مبلمان کلاسیک هستند. این عده از افراد به تزئینات و شلوغی علاقمندند و دوست دارند از مبل‌های لوکس با چوب باکیفیت و پارچه‌های فاخر برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنند. به همین علت مدل‌های متنوعی از سرویس مبل کلاسیک و در رده‌های قیمتی مختلف برای این افراد در بازار مبلمان موجود است. برای مطالعه جزئیات بیشتر می‌توانید به مطلب راهنمای خرید مبلمان منزل سر بزنید.

مبلیران (حسن محمدی)
diamondمبلیران (حسن محمدی)

تیره یا روشن؟

سرویس مبل راحتی به سبک مدرن هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارد و به سادگی با تم دکوراسیون شما ست می‌شود. اما اگر سرویس مبل منزل را به سبک کلاسیک انتخاب کرده‌اید بهتر است به سراغ رنگ‌های سنگین و باوقار مانند کرم، بژ، طوسی، سبز کله غازی، آبی تیره و طلایی بروید. از طرفی رنگ روشن محیط شما را بازتر نشان می‌دهد، پس اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. رنگ تیره مناسب سالن‌های بزرگتر و دلبازتر است.

حواستان به شرایط داخلی خانه باشد، انتخاب لوازم خانه باید متناسب با حال افراد خانواده انتخاب شوند. اگر در خانه کودک دارید ممکن است فرزندتان مبل رنگ روشن شما را خیلی زود تبدیل به مبلی آلوده و پر از لک کند و هزینه زیادی روی دستتان بگذارد. میزان رفت و آمد در خانه نیز در انتخاب مبلمان مهم است. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هستید بهتر است انتخاب شما از میان رنگ‌های تیره و کدر باشد.

مبلیران (حسن محمدی)
diamondمبلیران (حسن محمدی)

تناسب را رعایت کنید

شما می‌توانید شیک‌ترین، خوش‌ساخت‌ترین و گران‌ترین مبل دنیا را پیدا کنید، اما اگر این مبل با اتاق شما متناسب نباشد همه این‌ها واقعا اهمیتی ندارند. پس قبل از این که برای خرید سرویس مبل منزل اقدام کنید این موارد را اندازه بگیرید:

  • طول، عرض، ارتفاع و سطح مبل
  • طول پایه‌ها و قابلیت باز شدن آن‌ها
  • ارتفاع سقف
  • مساحت و متراژ اتاق
  • عرض پله ورودی
  • عرض و ارتفاع درب ورودی که مبل از آن عبور می‌کند

قیمت سرویس مبل منزل؛ چقدر هزینه کنیم؟

هیچکس به جز یک متخصص در حوزه تولید و فروش مبلمان نمی‌تواند درباره هزینه تمام‌شده یک دست مبلمان اظهار نظر کند، زیرا قیمت مبلمان به عوامل متعددی بستگی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها به این شرح است:

  • جنس کلاف و بدنه مبلمان می‌تواند از چوب یا فلز تهیه شده باشد و مرغوبیت جنس بدنه در قیمت هایی تاثیرگذار است.
  • فوم استفاده شده در ساختار مبل در دوام و حفظ ظاهر آن بسیار موثر است و جنس و کیفیت فوم می‌تواند قیمت مبلمان را تغییر بدهد.
  • پارچه‌ای که در بدنه مبلمان به کار می‌رود هرچقدر فاخرتر و قیمتی‌تر باشد مبل شما گران‌تر خواهد بود.
  • برند تولیدکننده با توجه به متریال اولیه‌ای که به کار می‌برد و گارانتی و خدمات پس از فروشی که به مشتری ارائه می‌دهد مبل تولیدی خود را قیمت‌گذاری خواهد کرد.

معمولا مبل کلاسیک نسبت به مبل راحتی در بازار چند درصدی گرانتر است. دلیل این امر آن است که در ساخت مبل کلاسیک از چوب که متریال گرانی است استفاده می‌شود و همچنین یکسری ریزه‌کاری مثل تزئینات و منبت‌کاری‌های تاج، دسته و پایه در ساخت مبل کلاسیک وجود دارد که زمان‌بر و هزینه‌بر است.

مبلیران (حسن محمدی)
diamondمبلیران (حسن محمدی)

اگر قصد دارید یک دست سرویس مبل برای منزلتان خریداری کنید اما از رده قیمتی مبلمان آگاه نیستید می‌توانید از طریق صفحه پروفایل مبلیران (حسن محمدی) از راهنمایی متخصصان در این مجموعه بهره بگیرید.

توجه کنید!

خریدن مبل ارزان و بی‌کیفیت می‌تواند عواقب سختی برایتان داشته باشد و هزینه گزافی روی دستتان بگذارد. این کار نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست، بلکه باعث می‌شود پس از مدت کوتاهی مجبور شوید برای تعمیر مبل یا خریداری یک دست مبل تازه مجددا هزینه کنید. این در حالی است که با خرید مبل باکیفیت و خوش‌ساخت نه تنها از داشتن یک مبل شیک و زیبا لذت خواهید برد بلکه تا چندین سال دیگر نیازی به تعویض مبلمان نخواهید داشت.

در پایان …

راحتی، زیبایی و کیفیت هنگام خرید سرویس مبل منزل، هر سه به یک اندازه مهم هستند. علاوه بر این، هماهنگی مبلمان با دکوراسیون داخلی و ایجاد یک فضای هارمونیک و متعادل در فضای خانه اهمیت فاکتور چیدمان را به ما اثبات می‌کند. بنابراین مبلی که می‌خرید علاوه بر جنس مرغوب و کیفیت، باید به شیوه‌ای اصولی دکور شود تا حس و حال خوبی به فضا اضافه کند. در این مطلب سعی کردیم بعنوان یک راهنمای کاربردی نکاتی را به شما ارائه بدهیم که با بکارگیری آن‌ها هنگام خرید مبلمان می‌توانید شایسته‌ترین انتخاب را داشته باشید. اگر قصد تغییر فضای دکوراسیون و نونوار کردن خانه را دارید و به دنبال خرید یک دست مبل باکیفیت هستید می‌توانید به صفحه مبلیران (حسن محمدی) مراجعه کنید و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه