Chidaneh.com placeholder image

سرامیک پرسلان، برق درخشان ساختمان‌های لوکس

به قلم: یاسمین ثریا

توجه کرده‌اید که وقتی در مال‌ها، برج‌های لوکس یا ساختمان‌های با طراحی منحصر به فرد وارد می‌شوید؛ کف و دیوارهای آن با ساختمان‌های دیگر متفاوت است؟ علت اصلی این درخشش و زیبایی،  به استفاده از سرامیک پرسلان بر می‌گردد. این متریال باکیفیت و زیبا، در اصل نوعی جدید از پوششهای سرامیکی است که میان دست اندرکاران صنعت ساختمان به عنوان مصالح لوکس، شناخته می‌شود. در این صفحه از چیدانه به کمک یکی از پیشروان صنعت سرامیک پرسلان، یعنی شرکت پیشگامان معماری آریا، می‌خواهیم از مزایای این متریال ساختمانی، باخبر شویم؛ سپس بدانیم برای خرید سرامیک پرسلان، باید چه اقداماتی انجام دهیم. لطفا تا انتهای این راهنما، همراه ما باشید.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان آبی مدلElegant Blue
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

chidaneh ad banner

سرامیک پرسلان و شرایط تولید آن چیست؟ 

سرامیک­‌های پرسلانی در اواخر دهه 70 میلادی در ایتالیا با عملکرد فنی عالی و ظاهری بسیار شبیه به سنگ­های طبیعی، ظهور کردند. برای تولید سرامیک پرسلانی، مواد اولیه در فشار و دمای بالا با هم ترکیب شده؛ محصول نهایی ماده‌ای متراکم است که مقاومت بالایی دارد. این روند تولید، سبب زیبایی بی‌همتای سرامیک پرسلان در مقایسه با متریال‌ دیگر شده است. 

انواع فضاهای کاربرد سرامیک پرسلان

سرامیک­های پرسلانی بسیار متراکم بوده و میزان تخلخل در این نوع سرامیک­ها بسیار اندک (نزدیک به صفر) است. تخلخل و جذب کم آب، اصلی­ترین ویژگی سرامیک­های پرسلانی است که باعث می­شود این نوع سرامیک­ها عملکرد فنی و شیمیایی بسیار مطلوب و مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما داشته باشند. در نتیجه برای پوشش کف و بدنه فضاهای بیرونی در اقلیم­های سرد و گرم مناسب می باشند. همچنین این سرامیک ها در برابر سایش،  شکست،  مواد شیمیایی و پاک­‌کننده­ها مقاوم بوده و تمیزشوندگی آسان این سرامیک‌­های پرسلانی سبب شده است که جهت استفاده در کف، بدنه و نمای فضاهای مسکونی، سرویسهای بهداشتی، محوطه استخر ها، مشاعات ساختمان و پارکینگ مناسب باشند. 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان طرح جدید مدلCalacatta Silva
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

‌انواع سرامیک پرسلان تولیدی گروه پیشگامان معماری آریا چیست؟

سرامیکهای تولیدی گروه پیشگامان معماری آریا سرامیکهای پرسلانی مونوکالر فول بادی و پرسلانی کالربادی است.

در سرامیکهای پرسلانی مونوکالر فول بادی، سطح و بدنه محصول دارای رنگ مشابه است. این ویژگی بعد و عمق بیشتری به محصول می­‌دهد و در مواردی که در اثر ضربه سطح سرامیک دچار آسیب شود چون رنگ سطح و بدنه سرامیک یکسان است، آسیب قابل تشخیص نیست. 

در سرامیک های پرسلانی کالربادی نیز، بدنه دارای رنگ نزدیک به سطح بوده و سطح سرامیک نیز دارای رنگ و طرح و چاپ مختلف است.

مطلب پیشنهادی: می‌دانستید سرامیک طرح پارکت هم داریم؟

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک طوسی پرسلانی مدل Elegant Gray
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

مزایای انواع سرامیک پرسلان در پروژه ساختمانی

طراحان و مجریان صنعت ساختمان، دنیایی از کاربرد را با انواع سرامیک پرسلان تجربه می‌کنند:

  1. تنوع: تصور کنید طرح سه بعدی مد نظرتان را می‌خواهید با انواع سرامیک، تکمیل کنید. با این حال در نمونه‌های داخل بازار، آنچه در نرم‌افزار وجود دارد را پیدا نمی‌کنید. سرامیک پرسلان تنوع بسیار حیرت‌انگیزی دارند و در روند طراحی با مشکل مواجه نخواهید شد.
  2. بهداشت و شستشو: اگر پروژه‌ ای مربوط به مشاعات ساختمان، استخر، پارکینگ، آشپزخانه، حمام  و سرویس های بهداشتی را در دست دارید؛ حتما به سرامیک پرسلان فکر کنید. با توجه به استفاده مکرر از مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده ها در این فضاها،  اگر متریال دیوار و کف بی‌کیفیت و غیرمقاوم  باشند؛ بعد از چند ماه ، نما کاملا کدر، کهنه و زشت می‌شود. سرامیک پرسلان در برابر مواد اسیدی و بازی مقاوم هستند.
  3. زیبایی: طراحی و رنگ‌بندی این نوع متریال، آن‌قدر زیباست که جزو متریال لوکس محسوب می‌شود.
  4. تردد بالا: در قسمتهای پرتردد ساختمان، ترافیک عبوری بر روی متریال پوششی، سبب کاهش عمر مفید آن می‌شود. بنابراین اگر در فکر طراحی و اجرا پوششی مناسب جهت مشاعات ساختمان هستید؛ سرامیک پرسلانی برای محل‌های پر رفت و آمد انتخابی عالی است.
  5. عمر مفید: به دلیل مواد اولیه مورد استفاده و فرآیند تولید تحت دما و فشار بالا ، انواع سرامیک پرسلان، مقاومت و عمر بالایی دارند.
  6. رطوبت: انواع کاشی و سرامیک معمولی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین (مثلا در شرایط تابش شدید آفتاب یا یخبندان زمستانی) دچار آسیب می‎شوند. اما تراکم مناسب سرامیک پرسلان سبب مقاومت در برابر تغییرات شدید دمایی می‌شود. بنابراین چنین متریالی برای استفاده در فضای خارجی ساختمان یا فضاهایی که در تماس با رطوبت قرار دارند (مانند استخرها)، نیز مناسب است.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
تولید‌کننده سرامیک پرسلان طرح سنگ
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

نصب سرامیک پرسلان چگونه است؟

جهت نصب سرامیک­های پرسلانی در کف و بدنه فضاهای داخلی و خارجی می­بایست از چسب­های مخصوص این نوع سرامیک­ها استفاده شود. جهت نصب در نما نیز، اجرای سرامیک به صورت نمای خشک بر روی زیرسازه آلومینیومی صورت می ­پذیرد.

سرامیک پرسلان را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید سرامیک پرسلان پروژه اجرایی‌تان سری به وبسایت PMA یا صفحه رسمی پیشگامان معماری آریا در اینستاگرام بزنید. همپنین می توانید جهت آشنایی با محصولات پیشگامان معماری آریا و کسب اطلاعات مربوط به هر محصول به شوروم های ما مراجعه فرمایید.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان ماربلImperial Marble
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

در پایان

جهت خرید سرامیک پرسلان با مشاوران پیشگامان معماری آریا تماس بگیرید. مشاوران مجموعه ما مهندسین عمران جوان، پرانرژى و با تجربه می باشند. این مجموعه با ارتباط گسترده با شرکت هاى مشاور، دفاتر طراحى معتبر و تراز اول کشور، شرکت هاى بزرگ پیمانکارى و پروژه­هاى بزرگ ملى شناخت کاملى از نیاز مشتریان کسب نموده است و تیم مهندسى فروش آن به عنوان مشاور فنى با توجه به نیاز مشترى، شرایط اجراى کار، کاربرى پروژه و مشخصات تکنیکال محصول تولیدی، شما را در مراحل تصمیم گیری خرید و  انتخاب درست مصالح و نصب راهنمایی می نمایند و همواره کنار شما خواهند بود.

مطالب پیشنهادی

سرامیک دیوار را چطور در طراحی داخلی به کار بریم؟

راهنمای نصب کاشی در منزل را اینجاست.

نکاتی که درباره سرامیک کف باید حتما بدانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه