Chidaneh.com placeholder image

آشنایی با انواع چراغ‌های روشنایی مدرن

به قلم: مژگان احمدی

یک چراغ روشنایی می‌تواند نقش موثری در طراحی فضا ایفا کند. چراغ روشنایی مناسب باید متناسب با اندازه فضای مورد نظر باشد. همچنین باید نوع روشنایی مورد نیاز شما را تأمین کند و سایر عناصر طراحی را تکمیل کند. در دکوراسیون‌های امروزی چراغ‌های روشنایی مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند و تنوع طراحی آن‌ها پاسخگوی هر نوع سبک و سلیقه‌ای خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا شما با را انواع چراغ‌های روشنایی مدرن و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

 انواع چراغ‌های روشنایی مدرن

انواع چراغ‌های روشنایی مدرن

هنگامی که نور یک محیط به درستی انتخاب می‌شود و از چراغ‌های روشنایی مناسبی برای فضای مورد نظر بهره می‌گیرید، وسیله‌های چیده شده در محیط بیشتر خودنمایی می‌کنند و حس آرامش بیشتری به شما القا خواهد شد. در دکوراسیون‌ داخلی خانه‌های مدرن استفاده از چراغ‌های کلاسیک و قدیمی همخوانی چندانی با فضا ایجاد نمی‌کند و چراغ‌های روشنایی مدرن جایگزین خوبی برای آن‌ها به شمار می‌رود. در ادامه برخی از انواع این چراغ‌ها را معرفی خواهیم کرد.

chidaneh ad banner
چراغ‌های LED سقفی

چراغ‌های LED سقفی

این نوع روشنایی توسط تعدادی از چراغ‌های LED کار شده در سقف یا لبه رابیس‌ها ایجاد می‌شود. این نوع از روشنایی در بیشتر فضاهای خانه مانند سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی حمام و دستشویی نیز پرکاربرد است. در این نوع از روشنایی به دیلیل این‌ که نور متکرکز در یک نقطه نیست، فضای سالن بزرگ‌تر و در نورتر دیده می‌شود. چراغ‌های LED نسبت به انواع دیگر چراغ‌های روشنایی مدرن مصرف برق کمتری دارند. همین امر یکی از دلایل مهم برای استفاده آن‌ها در خانه‌های امروزی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید انواع چراغ‌های LED + عکس

چراغ‌های آویز سقفی مدرن

چراغ‌های آویز سقفی مدرن

این نوع از چراغ‌ها به دلیل ظاهر متفاوت و نور ملایمی که دارند، یکی از پر طرفدارترین انواع چراغ‌های روشنایی مدرن محسوب می‌شوند. این چراغ‌ها معمولا در بالای یک میز مطالعه، کنسول یا میز توالت که به یک نور متمرکز اما ملایم نیاز است، استفاده می‌شوند و جلوه مدرن و مینیمالی به فضای مورد نظر می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: چراغ آویز اپن، بهترین مدل ها در 30 خانه ایرانی!

لوسترهای حبابی مدرن

لوسترهای حبابی مدرن

کاربرد این نوع از چراغ‌های روشنایی مدرن مانند لوسترهای کلاسیک و قدیمی است. تنها تفاوت آن‌ها در ظاهر متفاوت این چراغ‌ها است که همخوانی بیشتری با دکوراسیون‌های امروزی دارند. لوسترها معمولا یک گزینه محبوب برای اتاق غذاخوری به حساب می‌آیند. همچنین طرح‌های مدرن شاخه‌ای آن‌ها بهترین گزینه برای نصب در بالای یک میز ناهارخوری مینیمال اما باشکوه است.

آباژورهای پایه‌دار

اگر یادتان باشد؛ آباژورهای قدیمی معمولا پایه کوتاهی داشتند و روی میزهای کنار تخت یا کنسول‌های کنار دیوار مورد استفاده قرار می‌گرفتند. آباژورهای مدرن با الهام از نمونه‌های قدیمی طراحی کلی مشابهی دارند اما پایه آن‌ها بلندتر شده و به صورت ایستاده کنار مبل‌ها یا در گوشه‌ای از سالن پذیرایی قرار می‌گیرند. زمانی که تمایل دارید نور کم و متمرکزی در گوشه‌ای از فضای اتاق داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را روشن و از نور ملایمش بهره ببرید.

لوسترهای پارچه‌ای

لوسترهای پارچه‌ای

در لوسترهای قدیمی نیز استفاده از قاب پارچه‌‌ای به جای حباب‌های شیشه‌ای برای لامپ‌ها مرسوم بوده است. اما در طراحی مدرن این لوسترهای پارچه‌ای، ظاهری یکپارچه‌تر به خود گرفتند و در طرح‌ها و نقش‌های مینیمال و کاربردی و شیک ارائه شدند.

لوسترهای فلزی

لوسترهای فلزی

اوایل یه نظر می‌رسید که استفاده از مفتول‌های آهنی برای استفاده در تزئینات چراغ‌های روشنایی غیر معمول است. اما امروزه لوسترهای تزئین شده با مفتول‌های فلزی و ظاهر متفاوت آن، به عنوان یکی از پرطرفدارترین چراغ‌های روشنایی مدرن شناخته می‌شود. ساخت این چراغ‌ها از لامپ‌های روشنایی موجود در ایستگاه‌های قطار الهام گرفته شد و طراحی صنعتی آن جلوه‌‌ای از عصر مدرن است.

چراغ‌های دیواری مدرن

چراغ‌های دیواری مدرن

چراغ‌های دیواری همواره یکی از المان‌های محبوب و کاربردی در دکوراسیون داخلی خانه‌ها محسوب می‌شود. در طراحی چراغ‌های دیواری مدرن سعی شده تا میزان روشنایی افزایش یابد. همینطور از طرح‌های پر زرق‌ و برق و شلوغ روی حباب‌های این نوع چراغ‌ها فاصله گرفته شده است. این نوع چراغ‌ها معمولا کنار آیینه‌ها، راهروهای خانه‌ یا اطراف تابلوها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: چراغ‌های دیواری مدرن، 18 مدل به روز و جذاب!

در پایان

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم نور محیط پایه و اساس زیبایی آن است. انتخاب چراغ‌های روشنایی مدرن مناسب برای خانه امری مهم است که باید به آن توجه شود. به طور مثال نصب یک لوستر مدرن در اتاق ناهارخوری، اتاق خواب یا اتاق نشیمن می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر و چشم‌نوازارائه دهد یا کاری کند که هیچ چیز به چشم نیاید! این کاملا به انتخاب و تشخیص شما وابسته است. آشنایی با انواع چراغ‌های روشنایی و طرح‌های مدرنی که با سبک دکوراسیون شما همخوانی دارد، به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه