Chidaneh.com placeholder image

بهترین بالش طبی برای خواب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به قلم: مژگان احمدی

با توجه به این‌که بین 6 تا 8 ساعت از شبانه روز را خواب هستیم، بهتر است به عواملی که کیفیت خواب و سلامت جسمی و ذهنی ما را هنگام خواب تحت تاثیر قرار می‌دهند، بیشتر توجه کنیم. یکی از این عوامل استفاده از بالش طبی استاندارد است. آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌ایم که ویژگی‌های بهترین بالش طبی برای خواب چیست؟ و استفاده از بالش‌های غیراستاندارد چه خطراتی می‌تواند برای جسم و کیفیت خواب ما داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم با همراهی مجموعه اواریا به این سوالات پاسخ دهیم و شما را در انتخاب بهترین بالش طبی برای خواب راهنمایی کنیم.

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

تابلو فرش ریحان
بهترین بالش طبی برای خواب

تفاوت بالش طبی با بالش‌های معمولی

در اکثر موارد مواد سازنده بالش‌های طبی از فوم است. ساختار این ماده به گونه‌ای است که وقتی نیروی سر به بالش وارد می‌شود، فوم در جهت نیروی سر تغییر شکل می‌دهد اما بیش از حد فرو نمی‌رود و به محض برداشته شدن فشار از روی آن به حالت اولیه باز می‌گردد. همین تغییر شکل هماهنگ با نیروی سر، باعث می‌شود تا فشار کمتری به گردن و در نتیجه ستون فقرات وارد شود. در حالی که بالش‌های معمولی که از پشم شیشه یا پرساخته شده‌اند، نمی‌توانند هماهنگی زیادی با نیروی سر ایجاد کنند و قابلیت برگشت به حالت اولیه را ندارند و همین مسئله باعث می‌شود تا فاصله گردن و شانه پر نشود و ستون فقرات تحت فشار قرار گیرد.

مطلب مرتبط: خرید بالش، بالش خوب باید اینجوری باشه!

ویژگی‌های بهترین بالش طبی برای خواب

ویژگی‌های بهترین بالش طبی برای خواب

تنوع بالش‌های طبی در بازار و وجود برخی بالش‌های طبی غیراستاندارد، روند انتخاب را بسیار مشکل می‌کند. برای شناخت بهترین بالش طبی برای خواب بهتر است تا با ویژگی‌های آن آشنا شویم و با بررسی دقیق گزینه‌های موجود، انتخابی سنجیده‌تر داشته باشیم.

از جمله ویژگی‌های یک بالش طبی خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای بین سر و گردن را کاملا پر کند
  • هنگام استفاده باعث درد یا گرفتگی گردن نشود
  • دارای خاصیت ارتجاعی باشد و به محض برداشتن فشار از روی آن به حالت اولیه بازگردد
  • سر را در حالتی خنثی حفظ کند
  • در حالت‌های مختلف خوابیدن از سر و گردن فرد محافظت کند
  • بیش از حد نرم نباشد و تا حدی در مقابل فشار سر مقاومت داشته باشد
  • سر را هم‌تراز با شانه‌ها نگه دارد
انواع بالش طبی

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

بالش طبی بابلژل
بالش طبی بامبو
بالش طبی سوفیکا
 ویسکوژل

انواع بالش طبی

بالش‌های طبی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و هرکدام براساس ساختار و طراحی، کاربردهای متفاوتی دارند. به منظور شناخت بهترین بالش طبی برای خواب، بهتر است تا با انواع بالش‌های طبی موجود آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از انواع بالش‌های طبی خواهیم پرداخت.

بالش طبی با فوم مموری

بالش طبی با فوم مموری

طراحی این بالش‌ها به گونه‌ای است که فرم گردن را به خود می‌گیرند و احساس راحتی بیشتری برای فرد ایجاد می‌کنند. این بالش‌ها برای افرادی که دچار آسیب‌‌های گردنی یا گرفتگی‌ در هنگام ورزش شده‌اند یا به آرتروز گردن مبتلا هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این بالش‌ها معمولا از فوم سلول باز یا بسته ساخته می‌شوند. البته بالش‌هایی که با فوم سلول باز ساخته می‌شوند به دلایل مختلفی مانند استفاده از موارد شیمیایی کمتر، راحتی بیشتر و تنفس بهتر در مقایسه با فوم سلول بسته  کیفیت بهتری دارند.

بالش تراکشن

بالش تراکشن 

این بالش برای افرادی که به دیسک گردن مبتلا هستند گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. این بالش‌ها دارای ساختار V شکلی هستند که هنگام استفاده باعث کشش خفیف عضله‌های اطراف گردن می‌شوند و از حرکت و قوس ستون فقرات تا حد امکان جلوگیری می‌کنند. از نظر متخصصان بالش‌های تراکشن بهترین بالش طبی برای خواب افرادی است که که از عارضه دیسک گردن شدید رنج می‌برند.

بالش طبی با فوم مموری خرد شده

این بالش‌ها نسبت به بالش‌های فوم مموری انعطاف‌پذیری بیشتر و تهویه مناسب‌تری دارند. این بالش‌ها نسل جدید بالش‌های فوم مموری محسوب می‌شوند که مزایای بسیاری دارند و راحتی بیشتری برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورند. همچنین به دلیل انعطاف بیشتری که نسبت به مدل‌های قدیمی دارند، با تسهیل جریان خون در عضله‌های اطراف گردن از گرفتگی این عضلات در اثر پوزیشن نامناسب هنگام خواب جلوگیری می‌کنند. 

مزایای استفاده از بالش طبی

فروش اینترنتی اواریا
بالش طبی مدل بامبو برند اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

مزایای استفاده از بالش طبی

بی دلیل نیست که هر روز به تعداد افرادی که استفاده از بالش‌های طبی را به بالش‌های معمولی ترجیح می‌دهند، اضافه می‌شود. بالش‌های طبی امتحان خود را پس داده‌اند و احتمال ابتلای شما به آسیب‌های گردنی مانند دیسک گردن و آرتروز را کاهش می‌دهند. 

از دیگر مزایای استفاده از بالش‌ها طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد
  • از گردن درد و آسیب‌ ستون فقرات پیشگیری می‌کند
  • دردهای ناشی از گرفتگی و آرتروز گردن را تسکین می‌دهد
  • گردش خون در عضله‌های کناری گردن را افزایش می‌دهد
  • احساس ناراحتی و کوفتگی در قسمت شانه‌ها و بازوها هنگام خواب را از بین می‌برد
  • در بسیاری از موارد از پف‌آلود شدن چشم‌ها بعد از خواب جلوگیری می‌کند

فروش اینترنتی اواریا
بالش طبی اتللو مدل بابلژل
فروش اینترنتی اواریا

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

در پایان:

این تصور که بالش‌های طبی تنها برای افرادی که دچار اختلالات ستون فقرات و گردن شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاملا اشتباه است. شما با استفاده از بهترین بالش طبی برای خواب از ایجاد آسیب‌ها و اختلالات احتمالی در ناحیه گردن خود جلوگیری خواهید کرد و از خواب با کیفیت‌تری بهره‌مند خواهید شد. برای خرید انواع بالش های طبی استاندارد می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی اواریا اقدام نمایید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه