Chidaneh.com placeholder image

شومینه دکوراتیو، 10 چیدمانی که فضای شما رو متحول می‌‌کنه!

به قلم: فرگل سلحشور

شومینه دکوراتیو یا تزئینی، در واقع شومینه‌ای است که از کاربرد اصلی آن که همان گرما بخشیدن به فضا است، استفاده‌ای نمی‌شود و تنها به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا قرار می‌گیرد. شاید شما هم در منزل خود شومینه‌ای دارید که به دلایل مختلفی از آن استفاده‌ای نمی‌کنید. اما لازم است بدانید که از همان شومینه بلااستفاده می‌توان در فضا استفاده کرد و آن را به گونه‌ای تزئین کرد که یک کنج زیبا و دلنشین را در فضا به وجود آورده و در تغییر حال و هوای منزل شما تاثیر بی‌نظیری داشته باشد! پس با ما همراه باشید تا 10 روش چیدمان شومینه دکوراتیو را با شما در میان بگذاریم.

شومینه دکوراتیو

1. قدرت گیاهان را فراموش نکنید

همه ما می‌دانیم که گیاهان از جنبه‌های مختلف مزایایی زیادی دارند. وقتی در یک فضا گیاه حضور دارد، موجب تلطیف هوای آن فضا شده و انرژی مثبتی را در فضا به جریان می‌اندازد. همچنین از نظر بصری هم موجب زیباتر جلوه دادن فضای شما می‌شود. بنابراین می‌توانید از گیاهان مختلف و تزئینی استفاده کنید و آن‌ها را داخل شومینه دکوراتیو یا در مجاورت آن قرار دهید.

chidaneh ad banner

مطلب مرتبط: تزیین شومینه های خاموش با ایده های ساده اما تماشایی

چیدمان شومینه تزئینی

2. سکوی شومینه را با کوسن پر کنید

اگر شومینه دکوراتیو شما دارای فضای سکو مانندی است، از آن فضا استفاده کنید و روی آن کوسن‌های نرم و مختلفی را قرار دهید. می‌توانید تعدادی از کوسن‌های با ارتفاع بلندتر را هم روی زمین قرار دهید و فضایی دنج و دلنشین برای دورهم جمع شدن دوستان یا افراد خانواده به وجود آوردید. 

تزیین شومینه دکوراتیو

3. طاقچه بالای شومینه دکوراتیو را دریابید

اگر در بالای شومینه دکوراتیو شما طاقچه‌ای وجود دارد، روی آن مجسمه‌ها، شمعدان و تابلوهای تزئینی را قرار دهید تا جلوه زیباتری داشته باشند. می‌توانید کل شومینه به همراه طاقچه آن را به یک رنگ واحد درآورید تا نقطه کانونی فضای شما باشد و سپس لوازم تزیینی ساده و زیبای خود را روی آن قرارد دهید تا جلوه نقطه کانونی را چندین برابر کند.

شومینه تزئینی بوهو

4. کمی از سبک بوهو را وارد کنید

اگر به دنبال ظاهری خاص و متفاوت می‌گردید، استفاده سبک بوهو انتخابی کاملا مناسب برای شما خواهد بود. کافی است فضای شومینه و اطراف آن در دیوارهای اطراف، طاقچه بالای شومینه، پایین شومینه و دیوار بالای آن را با عناصر مختلف مخصوص سبک بوهو کمی شلوغ کنید اما نه به گونه‌ای که موجب آزار چشم شود. استفاده از گلدان‌های سفالی، گیاهان مختلف، پارچه‌های سنتی، پاف، پارچه‌های پشمی و بافت‌های مختلف به فضای شما گرما بخشیده و حال و هوای سبک بوهو را ایجاد می‌کنند.

شومینه دکوراتیو بوهو

5. یک آینه اضافه کنید

استفاده از آینه داخل شومینه ممکن است چیزی باشد که به فکر همه افراد نرسد اما تاثیر آن در فضا شگفت‌انگیر خواهد بود. وجود یک آینه می‌تواند به شومینه دکوراتیو شما جلوه متفاوتی ببخشد. کافی است یک آینه زیبا را داخل شومینه قرار دهید تا بازتابی از لوازم منزل شما را در خود داشته باشد و فضا را جادویی و خاص جلوه دهد.

شومینه تزئینی خاص

6. ظاهر ساده را برای شومینه دکوراتیو حفظ کنید

اگر شومینه تزئینی شما مانند تصویری که مشاهده می‌کنید، عناصر ساختاری آن نمایان است، شاید جالب باشد که آن را به همان شکل ساده رها کنید و اجازه دهید تا معماری آن بدرخشد! استفاده از یک اثر هنری برای تزیین دیوار بالای شومینه یا یک گلدان ساده و کوچک، تنها لوازمی هستند که برای تکمیل ظاهر زیبای این چیدمان نیاز دارید.

شومینه دکوراتیو شیک

7. فضای مناسبتی ایجاد کنید

شومینه دکوراتیو را می‌توانید متناسب با مناسبت‌های مختلفی تزئین کنید و از آن یک شومینه مخصوص مناسبت‌‌های مختلف بسازید. این مناسبت‌ها می‌توانند عید نوروز، شب یلدا یا حتی تغییر فصل‌ها باشند.

شومینه تزئینی زیبا

8. فراتر از معمول فکر کنید

از فضای در اختیارتان استفاده کنید و آن را بیهوده رها نکنید. شما شومینه‌ای در اختیار دارید که از آن استفاده‌ای نمی‌کنید. بنابراین به جای آن‌که آن را بلااستفاده رها کنید، از آن استفاده مفید کنید و هر وسیله‌ای را که فکر می‌کنید جایی برای آن ندارید، داخل شومینه تزئینی قرار دهید. اما در عین حال توجه به زیبا جلوه دادن آن هم داشته باشید. برای مثال می‌توانید یادگاری‌ها، سوغاتی‌ها یا حتی کتاب‌های خود را در آن قرار دهید.

شومینه تزیینی و دکوراتیو
شومینه تزئینی

9. برای تزیین شومینه دکوراتیو از شمع استفاده کنید

اگر به هر دلیلی شومینه دکوراتیو شما کار نمی‌کند، می‌توانید به جای آتش از شمع‌های تزئینی داخل آن استفاده کنید و حال و هوای یک شومینه واقعی اما با ظاهری متفاوت را به وجود آورید.  نتیجه کار بسیار خلاقانه و زیبا خواهد بود.

مطلب مرتبط: تزیین شومینه در تابستان، 10 ایده برای یک فضای خالی

شومینه دکوراتیو و تزیینی

10. شومینه دکوراتیو را قاب بگیرید

با کمی خلاقیت و با استفاده از کاشی‌های مختلف می‌توانید دورتادور شومینه را قاب بگیرید و جلوه متفاوت‌تری از آن ارائه دهید. این کار را حتما امتحان کنید چون از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد.

حرف آخر:

قطعا راه‌های بسیار بیشتری برای چیدمان و تزیین شومینه دکوراتیو وجود دارد. کافی است چرخی در میان نمونه‌های مشابه بزنید، ایده بگیرید و خلاقیت خود را به کار بگیرید و کمی متفاوت عمل کنید تا از نتیجه لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه