Chidaneh.com placeholder image

لیست لوازم بهداشتی خانه، بر اساس نیازتان بخرید

به قلم: حدیث حقیقت

در این مطلب از وبسایت چیدانه لیستی از لوازم بهداشتی خانه را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

حتما با این جمله موافق هستید که بودن و زندگی کردن در یک خانه تمیز، حس آرامش و آسایش بیشتری به افراد می دهد و گرما و صمیمیت فضا را چند برابر می کند. بنابراین تمیزی و نظافت خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. به علاوه وسایل و چیدمان خانه نیز جذاب تر و زیباتر به نظر می رسند حتی اگر تا حدی قدیمی باشند.

تابلو فرش ریحان
لیست لوازم بهداشتی خانه

لیست لوازم بهداشتی خانه

برای آن که بتوانید فضای خانه را به خوبی تمیز و از هر نوع آلودگی پاک کنید که در نهایت منجر به داشتن خانه ای تمیز و مرتب می شود، نیاز به انواع مختلفی از لوازم بهداشتی دارید. به طور کلی لیست لوازم بهداشتی خانه که برای نظافت از آن ها استفاده می شود، به دو دسته تقسیم می شوند:

  • لوازم شستشو
  • شوینده ها 

لیست لوازم بهداشتی خانه: لوازم شستشو

لوازم گوناگون و متنوعی برای تمیز کردن خانه وجود دارند که کمک می کنند خانه را به راحتی تمیز و مرتب کنیم و نتیجه دلخواه را بگیریم. برخی از این لوازم عبارتند از: 

  • جارو
  • بخارشوی
  • تی
  • حوله و دستمال

در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

جارو

انواع جارو

جاروها انواع مختلفی در بازار دارند که شما می توانید با توجه به نوع کارکردشان آن ها را تهیه کنید. انواع جاروها شامل موارد زیر هستند:

  • جارو برقی هوشمند (رباتیک)
  • جارو برقی
  • جارو شارژی
  • جارو دستی
جارو برقی هوشمند

جارو برقی هوشمند

عملکرد جارو برقی هوشمند درست مانند جارو برقی معمولی است اما تفاوتی که با جارو برقی معمولی دارد این است که شما می توانید به راحتی کارهای دیگرتان را انجام دهید و یا استراحت کنید. 

جارو برقی هوشمند وسیله ای قابل برنامه ریزی است، اندازه کوچکی دارد که معمولا بزرگ تر از یک سینی معمولی نیست. وزن آن نیز حدود  4-3 کیلوگرم می باشد. البته ناگفته نماند که قدرت مکش این نوع جارو برقی نسبت به جارو برقی معمولی کمتر است اما در روند تمیز کردن فضا مشکلی به وجود نمی آورد. 

جارو برقی هوشمند با وصل شدن به اینترنت و از طریق اپلیکیشنی که بر روی موبایل نصب می شود، قابل برنامه ریزی و هدایت است. این نوع جارو برقی با شناسایی محیط به راحتی و کاملا هوشمندانه به تمیز کردن آن می پردازد. به علاوه با وصل شدن به وای فای به روز رسانی شده و ایرادات آن رفع می گردد. همچنین با تمام شدن شارژ به طور اتوماتیک به جایگاه خود رفته تا شارژ شود.

جارو برقی

جارو برقی یکی از لوازم بسیار کاربردی در خانه است که برای تمیز کردن خانه از هر نوع کثیفی و گردوغبار از آن استفاده می شود. انواع مختلف جارو برقی در بازار وجود دارند که با توجه نوع کارکردی که دارند می توان آن ها را خریداری کرد. 

جارو برقی ها معمولا سری های متفاوتی دارند که به منظور خاصی از آن ها استفاده می شود.    

جارو شارژی

جارو شارژی

جارو شارژی نوع دیگری از جارو است که فضای کمتری اشغال می کند و اغلب در مواردی که بخش کوچکی از فضا نیاز به تمیز و جارو شدن داشته باشد از آن استفاده می شود. این نوع جاروها قابلیت شارژ شدن دارند و هنگامی که به طور کامل شارژ شدند، بدون وصل شدن به برق قابل استفاده می باشند.

جارو دستی

جارو دستی 

جارو دستی نیز نوع دیگری از جارو است که نیازی به برق و یا شارژ شدن ندارد و به طور دستی از آن ها استفاده می شود. انواع دسته بلند و دسته کوتاه آن در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز می توان آن ها را خریداری کرد.

بخارشوی

بخارشوی

بخارشوی یکی دیگر از لوازم مناسب برای تمیز کردن خانه است و برای فضاهایی که کفپوش دارند قابل استفاده هستند. بخار شوی مانند جارو برقی قابل استفاده بر روی فرش و موکت نیز می باشد. این وسیله وزن کم و توان زیادی دارد و عملکرد آن به این صورت است که با ترکیب آب و شوینده ها و قدرت مکشی که دارد می توان به سطوح مختلف دسترسی پیدا کرده و آن ها را پاک و تمیز کرد. بخارشوی معمولا به دو دسته تقسیم بندی می شود:

  • بخارشوی دستی با تی بخار
  • بخارشوی مکش دار

بخار آبی که توسط بخار شوی به وجود می آید و دمایی حدود 95-90 سانتی گراد است همراه با مواد شوینده ای که با آن ترکیب شده است، به میکروب ها، لکه ها و گردوغبار حمله کرده و آن ها را پاک می کند. از بخارشوی می توان برای باز کردن چروک پرده نیز استفاده کرد. 

تی

انواع تی

تی یا کف شوی یمی دیگر از انواع وسیله ای است که برای تمیز کردن کف و زمین به کار برده می شود. تی ها دسته بلندی دارند و بخش انتهایی آن ها معمولا از انواع زیر تشکیل می شوند:

  • رشته های نخ ضخیم
  • حوله
  • اسفنجی
  • ماکارونی
  • شیشه شوی
تی رشته ای

تی رشته ای

برخی از انواع تی رشته ای، نوعی سطل چرخشی به همراه دارند که بدون آن که نیاز به حرکت دست داشته باشید، آب اضافه تی را می گیرد. این نوع تی معمولا برای تمیز کردن فضای بیرونی خانه یعنی راهرو، حیاط و پارکینگ به کار برده می شود. 

تی حوله ای

تی حوله ای

تی حوله ای نیز اغلب برای تمیز کردن کف آشپزخانه، دیوارهای کاشی و سرامیکی، کف و دیوار حمام و انواع کفپوش استفاده می شود.

تی اسفنجی

تی اسفنجی

برای شستن کف آشپزخانه، بالکن، پاسیو و تمیز کردن انواع کفپوش نیز می توانید از تی اسفنجی استفاده کنید. 

تی ماکارونی

تی ماکارونی

سری این نوع تی از جنس میکروفایبر است و قدرت فوق العاده ای در جذب آب دارد که سطح را به خوبی تمیز می کند. به علاوه سری حوله ای و ماکارونی شکل آن در گردگیری نیز کمک می کند.

تی شیشه شوی

تی شیشه شوی

تی شیشه شوی وسیله ای برای نظافت شیشه است و با تیغه مخصوصی که دارد به کمک آب و مواد شوینده، آلودگی را از سطح شیشه جدا و پاک و خشک می کند. 

حوله و دستمال

انواع حوله و دستمال

حوله و دستمال از وسایلی هستند که در تمیز کردن و نظافت خانه بسیار کارآمد هستند و حتی بدون آن ها نمی توان به درستی و به خوبی خانه را تمیز کرد. ویژگی های یک حوله و یا دستمال مناسب عبارتند از: 

  • برای جذب رطوبت ضخامت مناسبی داشته باشد 
  • ضد حساسیت باشد
  • جاذب خوبی برای آب باشد
  • بدون پرز اضافه باشد تا بعد از هرگونه تمیزکاری چیزی از خود به جا نگذارد
  • قیمت مناسبی داشته باشد

حوله و یا دستمال مایکروفایبر که از الیاف شکسته و یا خرد شده مایکروفایبر درست شده است، یکی از انواع دستمال می باشد که در هر دو حالت خشک و خیس قدرت پاک کنندگی زیادی دارد. به علاوه قدرت جذب آب آن بسیار زیاد است و معمولا چند برابر وزن خود آب جذب می کند. زمان خشک شدن آن نیز نسبت به سایر دستنال ها سربع تر است. 

این نوع دستمال و یا حوله هیچ گونه آلودگی بر روی سطح باقی نمی گذارد و در حالت خشک نیز ذرات گردوغبار به آن می چسبند و بنابراین به هیچ نوع شوینده ای نیاز نیست. پس می توان گفت دستمال مایکروفایبر بهترین پاک کننده برای انواع و اقسام سطوح است.

شوینده ها

لیست لوازم بهداشتی خانه: شوینده ها 

شوینده ها و پاک کننده ها از لوازم ضروری در تمیز کردن و نظافت خانه هستند و آلودگی ها و کثیفی ها را به خوبی پاک و تمیز می کنند. شوینده ها انواع مختلفی دارند و می توان گفت هر سطحی شوینده مخصوص به خود را دارد که با توجه به نوع فرمولاسیونی که دارند، لکه ها و آلودگی ها را از بین می برند وآثار به جا مانده از آن ها را پاک می کنند. انواع شوینده ها عبارتند از:

  • پاک کننده های چند منظوره
  • شیشه پاک کن
  • پاک کننده و تمیز کننده شیرآلات 
  • پاک کننده سطوح چوبی
  • انواع لکه بر
  • شامپو فرش
  • وایتکس
  • پاک کننده سرویس بهداشتی
  • پودر لباسشویی

پاک کننده های چند منظوره

این نوع پاک کننده ها قابلیت تمیز و پاک کردن سطوح مختلفی را دارند و چند منطوره می باشند.

شیشه پاک کن

شیشه مناسب برای پاک کردن انواع سطوح شیشه ای هستند و لکه ها را به خوبی تمیز می کنند. 

پاک کننده و تمیز کننده شیرآلات

پاک کننده و تمیز کننده شیرآلات 

این نوع شوینده شیرآلات را به خوبی تمیز کرده و برق می اندازد و لکه ها را از بین می برد. 

پاک کننده سطوح چوبی

برای آنکه سطوح چوبی تمیز و براقی داشته باشید پاک کننده سطوح چوبی به شما کمک می کنند. 

انواع لکه بر

انواع لکه بر

انواع لکه برهای موجود در بازار برای از بین بردن لکه های متفاوتی اعم از چربی، رنگ و انواع دیگر لمه به شما در تمیز کردن انواع سطوح کمک می کنند.   

شامپو فرش

شامپو فرش مناسب برای پاک کردن هر نوع آلودگی و میکروب بر روی فرش می باشد. 

وایتکس

وایتکس از انواع شوینده هایی است که استفاده زیادی از آن می شود. این شوینده قابلیت ضدعفونی کردن دارد و برای پاک کردن و گندزدایی انواع سطوح از آن استفاده می شود. به علاوه خاصیت سفید کنندگی آن به لکه بری ظروف و پارچه های سفید کمک می کند.

پاک کننده سرویس بهداشتی

پاک کننده سرویس بهداشتی

این نوع شوینده برای شستشو و پاک کردن سرویس بهداشتی و روشویی می باشد. 

پودر لباسشویی

پودر لباسشویی برای شستن انواع پارچه و پرده استفاده می شود و همان طور که از نامش مشخص است تنها برای ماشین لباسشویی قابل استفاده می باشد. 

پودر لباسشویی

در پایان:

در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا لیست لوازم بهداشتی خانه را برایتان آماده کنیم. این لیست به شما کمک میکند که متناسب به نیاز خود برای نظافت و تمیزکاری، بهترین و کارامد ترین وسیله را تهیه کنید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه