Chidaneh.com placeholder image

طراح و دیزاینر دکوراسیون داخلی، مصاحبه آرش مدنی

به قلم: گلنار

برای ویدیوی امروز یک جای کاملا متفاوت را انتخاب کردم. جایی که تجربه های یک معمار حرفه ای را از زبان خودش می شنویم، کسی که زبان مردم یا همان کارفرمای پروژه هایش را می شناسد و رنگ و نور جزیی جدایی ناپذیر از کارهایش شده است. با ما و گروه معماری آرش مدنی همراه باشید.

.jabeh_embed_frame{position:relative; overflow: hidden; padding-top: 56.25%;} .jabeh_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;border:none;}

چوب و هنر

 

 

جناب مدنی از نظر شما به عنوان یک طراح و دیزانر دکوراسیون داخلی، دغدغه های امروز معماری و دکوراسیون را در چه مسائلی می بینید و نقش معمار به عنوان یک متخصص در میان این مشکلات چیست؟

اساسا یکی از مسائل بسیار مهم واژه ای به نام “کیفیت" است. ما نه تنها در معماری و دکوراسیون، بلکه در حوزه های مختلف شاهد عدم کیفیت هستیم و اننجام کارها بدون کیفیت و ارزش لازم انجام می پذیرد. برای رفع این مشکل، ما در انچام پرروژه مبحث نیاز کاربرد و عملکرد فضا را در اولویت قرار داده و زیبایی ظاهری دکوراسیون را در اولویت های بعدی. این موضوع باعث می شود تا مسئله ای تخت عنوان سبک زندگی یا همان life style در طراحی داخلی مطرح شود که باعث شده کیفیت فضا بر اساس نیاز افراد افزایش یابد.
 

چالش های یک طراح و دیزاینر دکوراسیون داخلی شما در هر پروژه جدید چیست و سلیقه های متفاوت کارفرماها را چگونه پاسخ می دهید؟

اصولا تغییر برای افراد کار سختی است و این چالش در پروژه ها وجود دارد. ما باید این اطمینان را به آن ها بدهیم که فضای جدید کیفیت بالاتری نسبت به فضای قبلی پیدا کرده و این موضوع مستلزم آن است که کمی از عارت های گذشته دور شوند. 

استودیو معماری آرش مدنی
خانه ای به سبک آرش مدنی
استودیو معماری آرش مدنی

به نظر شما چطور می شود ازرنگ ها به شکل اصولی در دکوراسیون استفاده کرد؟

یکی از مشکلات بزرگ در پروژه ها این است که مردم ایران با رنگ بیگانه اند! شاید بیش تر در خانه های ایرانی، رنگ هایی مانند کرم و قهوه ای را می بینیم و این نشان از محافظه کار بودن در انتخاب رنگ های خاص و متفاوت است. ما سعی می کنیم که در تما پروژه ها حضور رنگ هی متنوع و خاص را پررنگ تر نشان دهیم.

هر دیزاینر و طراحی داخلی حرفه ای به سبکی در کار خودش رسیده و به قول معروف “امضای خودش" را دارد. امضای کار شما در پروژه های تان چیست؟

با توجه به روندی که در دنیا و جامعه ما پیش می رود، نمی توان گفت مه ما یک سبک مشخص داریم و فقط طبق همان تا آخر پیش می رویم. در واقع ما برای هر پروژه براساس سبک زندگی سبک مناسب را انتخاب می کنیم. اما در حالت کلی استفاده از نور صحیح و رنگ دو ویژگی مهم در اکثر پروژه های ما هستند. 

“برای مشاهده پروژه های بیش تر با استودیو معماری آرش مدنی در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه