Chidaneh.com placeholder image

آبنمای خانگی: 40 مدل آبنمای خانگی زیبا در دکوراسیون

به قلم: مژگان احمدی

در این مطلب ازچیدانه قصد داریم درباره آبنمای خانگی و کاربردهای دکوراسیونی آن حرف بزنیم. آب همیشه برای انسان ها نشانه ای از آرامش و طراوت بوده است. در طول تاریخ تاثیرات عنصر آب در معماری جهان و ایران باعث خلق فضاهایی زیبا و دلنشین شده است. حوض، قلب معماری سنتی ایران و یکی از نشانه ها و شاخصه های آن است. امروزه نیز آب به شکلی مدرن و تازه به فضای داخلی خانه های ما آمده و بسیاری از ما از اینکه آبنمایی زیبا در گوشه ای از خانه خود داشته باشیم قطعا لذت می بریم. اما سوال اینجاست که نمونه های مختلف این آبنماها کدامند؟ کدام یک از آنها مناسب دکوراسیون منزل ماست؟! و در کدام قسمت های خانه می توانیم از آنها استفاده کنیم؟! برای یافتن پاسخ این سوال ها با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

حوض و آبنما در طراحی داخلی

حوض و آبنما در طراحی داخلی

شاید اولین گزینه ای که به ذهن می رسد وجود آبنمایی با ظاهر سنتی در فضای داخلی خانه است. حوض کوچکی که فواره ای را در وسط خود جای داده می تواند حال و هوای گذشته ها را به خانه شما بیاورد و به شما کمک کند تا از آن لذت ببرید.

سرویس خواب بالسا

مطلب پیشنهادی: حوضچه حیاط خانه های قدیمی، با این عکس‌ها خنک شوید

آبنماهای طبیعی در دکوراسیون داخلی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی

آبنماهای طبیعی در دکوراسیون داخلی

آبنماهایی که با سنگ های طبیعی و گیاهان طراحی می شوند این حس را القا می کنند که گوشه کوچکی از طبیعت به خانه شما آمده است. در تصویر بالا نمونه ای از این نوع آبنماها را می بینید که در راحتی راه پله تلفیق شده و در شیب قرار گرفته تا از سرازیز شدن آب کمک بگیرد.

آبنمای خانگی پیش ساخته

آبنمای خانگی پیش ساخته در فضای داخلی دکوراسیون منزل

آبنماها با ظاهر طبیعی را گاه می توانید به صورت عنصری آمده و مجزا از فروشگاه ها خریداری کنید و به خانه بیاورید و گاه نیز باید برای ساخت آنها اهالی فن و متخصصان ساخت آب نما را به خانه بیاورید. نمونه های الهام گرفته از این نوع آبنما ها در شکلی مدرن نیز تولید می شوند که شما به راحتی می توانید آنها را خریداری کنید و به منزل بیاورید.

آبنمای خانگی

در صورتی که قصد تهیه ی محصولی مشابه نمونه های موجود در عکس را دارید؛ می توانید از طریق سفارش آنلاین خدمات و کالا در چیدانه اقدام نمایید!

امروزه انواع آبنمای خانگی ساخته در سبک ها و رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند. تنها کافیست که شما کاتالوگ ها و نمونه کارها را بررسی کنید و آنچه را متناسب با سلیقه شماست پیدا کنید. مزیت این آبنماهای پیش ساخته در آن است که:

  • معمولا فضای کمی را اشغال می کنند و برای خانه های کوچک مناسبند
  • نیاز به ساخت و ساز و تغییر معماری داخلی خانه نیست
  • اگر مستاجر باشید به راحتی آنها را حمل کرده و به خانه جدید می برید
  • در ترکیب و همنشینی با گیاهان آپارتمانی فضایی زیبا را خلق می کنند
  • از نظر قیمت در مقابل آبنماهای دیگر مقرون به صرفه هستند
  • با عملیات پمپاژ در مصرف آب صرفه جویی می کنند و آن را در چرخه ای قرار می دهد
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنمای خانگی
آبنماهای پیش ساخته مدرن

آبنماهای پیش ساخته مدرن (آبنما های دیواری و ایستاده)

این آبنماهای پیش ساخته در سبک مدرن نیز تولید می شوند. نمونه های ایستاده برای قرار گیری بر روی کف و نمونه های دیواری برای اتصال به دیوار با تنوع رنگ و طرح در فروشگاه ها عرضه می شوند.

مطلب مرتبط: 10 آبنمای شیشه ای برای تزیین دیوار منزل

طراحی آبنمای خانگی در فضای ورودی

طراحی آبنمای خانگی در فضای ورودی

وجود آبنما در در فضای ورودی باعث می شود تا در بدو ورود حس آرامش و طراوت به شما و مهمانانتان القا شود. انتخاب نوع مناسب آبنما می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به وسیله آن فضای ورودی خانه را به راحتی از دیگر بخش ها جدا کنید و مرز میان آنها را به نمایش بگذارید.

استفاده از آبنمای خانگی در طراحی نشیمن منزل

استفاده از آبنمای خانگی در طراحی نشیمن منزل

وجود آبنمای خانگی در دکوراسیون خانه می تواند به فضای دورهمی های شما حس آرامش و طراوت ببخشد. حضور آبنماهای دیواری در فضای نشیمن خانه بر چیدمان مبلمان تاثیر گذار باشد. در فضای نیم دایره ای به مرکز آبنما مبلمان نشیمن را بچیند و حضور آب را در نزدیک ترین مکان نسبت به خود حس کنید.

[[nid:16084]]

فضای مناسبی را برای آبنما ها در خانه پیدا کنید. دقت داشته باشید باید این فضا به خوبی در معرض دید باشد و خللی در رفت و آمد در فضای نشیمن ایجاد نکند.

مطلب پیشنهادی: آکواریوم های آرامش بخش در ایران

استفاده از آبنمای خانگی در دکوراسیون منزل

آبنماهای توکار می توانند بخشی از دیوار فضای نشیمن شما باشند و به هیچ وجه فضای داخلی را اشغال نکنند. اگر علاقه دارید که با تغییر در دکوراسیون منزل خود از این روش برای داشتن آبنما استفاده کنید، بهتر است قبل از آن با یک متخصص صحبت کنید. زیرا امکان ایجاد حفره در برخی از دیوارها (دیوارهای باربر) وجود ندارد و موجب بروز اشکال در سازه ساختمان شما خواهد شد. 

آبنما در نشیمن

اگر نشیمن خانه شما بزرگ است و می خواهید تفکیک فضایی در آن ایجاد کنید می توانید از دیواره های آبی یا همان آبنماهایی که امکان قرارگیری در وسط فضا را دارند استفاده کنید. این کار تنها با نصب درچه های آب در سقف و بستر جمع آوری آن در کف امکان پذیر است. البته این کار نیازمند برنامه ریزی و طراحی سیستم های تاسیساتی آبرسانی در سقف و کف می باشد. 

استفاده از آبنمای خانگی در فضای زیر راه پله

استفاده از آبنمای خانگی در فضای زیر راه پله

امروزه طراحان ایده های متفاوت و جذابی برای استفاده از فضای زیر پله ارائه می دهند. فضایی با ارتفاع کم و تنها با اشغال بخشی از خانه می تواند به فضایی کاربردی تبدیل شود.

[[nid:18650]]

این بار می خواهیم به شما پیشنهاد دهیم که از آن برای زیباتر کردن منزل استفاده کنید و آبنماهای خود را در آنجا قرار دهید. آبنماهاب پیش ساخته نیز می تواند گزینه مناسبی برای این فضا باشند.

طراحی آبنمای خانگی در فضای سرویس بهداشتی

طراحی آبنمای خانگی در فضای سرویس بهداشتی

یک آبنمای خانگی مدرن به زیبایی و راحتی می تواند با فضای روشویی در دکوراسیون سرویس بهداشتی ترکیب شود. نمونه زیبایی از این ترکیب را می توانید در تصویر بالا ببینید.

در چیدانه بخوانید: آشنایی با آبنمای خانگی فایبرگلاس و مزیت‌های آن

آوردن آبنمای فضای بیرونی به داخل منزل

آوردن آبنمای فضای بیرونی به داخل منزل

با وجود دریچه ای در دیوار شما به راحتی می توانید آبنما و حوضی مشترک برای فضای داخلی و بیرونی منزل خود داشته باشید. امکان داشتن چنین فضایی به طراحی پلان و همنشینی فضاها در آن وابسته خواهد بود. با این ایده طراحی فضای بیرونی بر روی طراحی فضای داخلی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

[[nid:18655]]

طراحی آبنما در فضاهای اداری

طراحی آبنما تنها مختص فضاهای مسکونی و دکوراسیون منزل نیست. شما در طول روز ساعات بسیار زیادی را در محل کار خود به سر می برید و تحت فشار کار قرار می گیرید. یکی از راه های ایجاد آرامش در فضاهای اداری آوردن آبنما، حضور آب و قرارگیری شان در کنار گیاهان است. 

آبنمای خانگی در طراحی لابی

استفاده از آبنمای خانگی در لابی ساختمان‌های بزرگ

لابی ساختمان های بزرگ اولین فضای ایست که ساکنان و مراجعه کنندگان در بدو ورود در آن قرار می گیرند. این لابی ها معمولا وسعت و مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند. بنابراین بستر مناسبی را فراهم می کنند تا یک آبنمای خانگی زیبای را در خود جای دهند.

آبنمای خانگی در دکوراسیون

در پایان:

اگر علاقمند هستید تا طراوت و حس آرامش جریان آب را به درون خانه خود بیاورید، انواع آبنمای خانگی را به دکوراسیون منزل تان راه دهید. اگر به دنبال آبنماهای زیبا و متفاوت می گردید، اهالی فن و متخصصان ساخت آب نما می توانند به شما کمک کنند. با مشاهده پروفایل اهالی فن هرکدام از آنها به نمونه کارها و اطلاعات تماسشان دسترسی خواهید داشت.

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Parastoo_S در تاریخ 17 مرداد 1394
من عاشق این مطلب بودم، خیلی لذت بردم، مرسی عالی بود.
lalehdavarpanah در تاریخ 18 مرداد 1394
سپاس از توجه و همراهی شما! باعث خوشحالیه :)
mahsa_vahedi در تاریخ 23 آذر 1396
چقدر قشنگ بود این آبنماهای خونگی .... تو این سایت هم آبنمای شهری گذاشته..خیلی جالبه mag.imentraffic.com
نگین آذین پارت در تاریخ 12 آبان 1397
مطالب زیبا و مفیدی درباره آبنما نوشته بودید.استفاده کردیم.تشکر

ثبت دیدگاه